SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PBC: Wyborcza i Fakt na czele

Najchętniej czytane przez Polaków dzienniki to 'Gazeta Wyborcza' i'Fakt'. Wśród tygodników liderem jest 'Tele Tydzień', natomiastmiesięcznikom przewodzi 'Claudia'.

"Gazeta Wyborcza" jest czytana przez 20,25 proc. Polaków, zaś po"Fakt" sięga 19,17 proc. respondentów - wynika z ostatniej faliPolskich Badań Czytelnictwa.

Kolejne tytuły codzienne są daleko w tyle. "Super Express" jestczytany przez 8,95 proc. respondentów, darmowe "Metro" maczytelnictwo na poziomie 8,57 proc., zaś po "Dziennik" sięga 8,13proc. badanych.

Dziennikiprocent respondentów
Gazeta Wyborcza20,25%
Fakt19,17%
Super Express8,95%
Metro (dziennik bezpłatny)8,57%
Dziennik Polska Europa Świat8,13%
Rzeczpospolita5,45%
Przegląd Sportowy4,93%
Gazeta Prawna2,61%
Giełda Samochodowa1,42%
Gazeta Podatkowa0,89%
Puls Biznesu0,53%
Parkiet Gazeta Giełdy0,28%

Najpopularniejszym tygodnikiem jest "Tele Tydzień", który czyta38,37 proc. ankietowanych. Na kolejnych pozycjach uplasowały się:"Życie na Gorąco" (21,25 proc.) i "Pani Domu" (19,13 proc.).

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień38,37%
Życie na Gorąco21,25%
Pani Domu19,13%
Chwila dla Ciebie17,85%
Przyjaciółka17,49%
NAJ16,49%
Tina15,04%
Newsweek11,07%
Wprost10,91%
Tele-Świat10,06%
Gala9,85%
Angora9,71%
Auto Świat9,55%
Polityka8,32%
Twoje Imperium7,32%
To i Owo7,21%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV5,35%
Teleprogramy5,01%
Super TV4,95%
Takie jest Życie4,85%
Przekrój4,51%
Rewia4,09%
Motor4,01%
Gość Niedzielny3,95%
Imperium TV3,71%
Świat i Ludzie2,19%
Tele Max1,77%
Forum1,71%
Bella Relaks1,67%
Jarmark1,16%
Przewodnik Katolicki *0,94%
Tygodnik Siedlecki0,71%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,65%
Tygodnik Ostrołęcki0,62%
Panorama Leszczyńska0,56%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,40%
City (tygodnik bezpłatny)0,37%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny)0,23%

Wśród dwutygodników najwięcej czytelników mają: "Z Życia Wzięte"(11,63 proc.), "Viva!"
(11,58 proc.) i "Komputer Świat" (9,47 proc.).

Dwutygodnikiprocent respondentów
Z Życia Wzięte11,63%
Viva11,58%
Komputer Świat9,47%
Bravo6,24%
Sukcesy i Porażki4,33%
Świat Seriali4,00%
Bravo Sport3,63%
Bravo Girl3,27%
Cogito2,34%
Monitor Księgowego0,59%

W kategorii miesięczników najchętniej czytana jest "Claudia",którą wybiera 14,26 proc. respondentów. Drugie miejsce zajmuje"Twój Styl" (12,73 proc.), zaś trzecie są "Cztery Kąty" (11,14proc.).


Miesięcznikiprocent respondentów
Claudia14,26%
Twój Styl12,73%
Cztery Kąty11,14%
Olivia9,56%
Focus9,25%
Poradnik Domowy9,10%
Mój Piękny Ogród8,03%
Murator7,91%
Świat Kobiety7,40%
Auto Moto7,23%
Mamo To Ja6,35%
Dobre Rady6,32%
National Geographic6,23%
Avanti5,99%
CKM5,74%
Moje Mieszkanie5,62%
Glamour5,02%
Działkowiec *4,95%
CD Action4,35%
Ładny Dom4,32%
Cosmopolitan4,29%
PC Format4,24%
M jak mieszkanie4,07%
Uroda3,89%
Playboy3,82%
Pani3,81%
Joy3,81%
Dziewczyna3,79%
Auto Motor i Sport3,74%
Moje Gotowanie3,50%
Samo Zdrowie3,47%
Twoje Dziecko3,43%
Kuchnia3,42%
Popcorn3,29%
Dziecko3,26%
Przegląd Reader's Digest3,14%
Dom & Wnętrze3,11%
Elle3,11%
Auto Świat Poradnik *3,02%
Zdrowie2,99%
Kwietnik2,96%
Cienie i Blaski2,89%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,87%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,81%
Komputer Świat Ekspert2,77%
Film2,50%
Twist2,43%
Burda2,38%
Świat Motocykli2,30%
Vita2,28%
Rodzice2,27%
Mój Piękny Dom2,22%
Dobre Wnętrze2,13%
Zwierciadło2,09%
Komputer Świat - Gry2,06%
Click2,02%
Logo2,00%
Twój Maluszek1,87%
Majster1,60%
Sekrety Serca1,44%
Men's Health1,44%
Zbuduj Dom1,26%
Na ścieżkach życia1,22%
Elle Decoration1,10%
Forbes1,09%
Play1,09%
Sól i Pieprz1,07%
Podróże1,04%
Tak Mieszkam *0,99%
Shape0,89%
Sukces0,88%
M jak Mama *0,80%
Architektura-Murator0,74%
Voyage0,65%
Fun Club0,55%
Żagle0,51%
Manager Magazin0,46%

Spośród dwóch notowanych w badaniu dwumiesięczników pismo "PaniDomu Poleca" czyta 5,91 proc. pytanych, zaś magazyn "Komputer ŚwiatTwój Niezbędnik" ma czytelnictwo na poziomie 5,56 proc.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp.z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyłosię za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego 2007 roku do lipca2007 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (23 268przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej dowyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo CykluSezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: PrzewodnikKatolicki: luty 2007: marzec 2007 (próba 15283), Komputer ŚwiatTwój Niezbędnik: luty 2007: marzec 2007 (próba 15283), Auto ŚwiatPoradnik: luty 2007: kwiecień 2007 (próba 11353), M jak Mama: luty2007 (próba 19251), Tak mieszkam: luty 2007 (próba 19251),Działkowiec: luty 2007: marzec 2007 (próba 15283).

Dołącz do dyskusji: PBC: Wyborcza i Fakt na czele

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl