SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN Media bez Piotra Tyborowicza. "Jest symbolem TVN i filarem rynku"

Piotr Tyborowicz, dyrektor biura reklamy TVN Media i członek zarządu TVN, po 25 latach pracy odchodzi z firmy. Zdaniem szefów agencji mediowych wraz z jego odejściem kończy się pewna epoka, bo - jak podkreślają - był symbolem TVN i filarem rynku reklamy telewizyjnej. - To on miał odwagę i charakter, by ucywilizować polski rynek reklamy telewizyjnej. Jako pierwszy wprowadził przejrzystą i transparentną politykę handlową - podkreśla Jakub Bierzyński.

We wtorek TVN Warner Bros. Discovery poinformował, że nadzór nad biurem reklamy TVN Media przejmuje Dorota Żurkowska, która objęła stanowisko group senior vice president revenue w Warner Bros.

Równocześnie z funkcji szefa TVN Media i członka zarządu TVN odchodzi Piotr Tyborowicz, który w firmie pracował przez ponad 25 lat. Informacja ta dla wielu przedstawicieli rynku reklamowego była dużym zaskoczeniem, bo Tyborowicz to menedżer ceniony w branży.

- Grupa Warner Bros. Discovery Polska jest jednym z naszych kluczowych partnerów, z którymi kształtujemy i zmieniamy rynek komunikacji marketingowej od wielu, wielu lat. Korzystając z doświadczeń zawsze jednak myślimy o tym, co przed nami, jakie dzisiaj mamy wyzwania i z jakich możliwości powinniśmy skorzystać, żeby efektywnie realizować cele biznesowe naszych klientów. Po pierwsze więc gratuluję Dorocie Żurkowskiej poszerzenia obszaru odpowiedzialności w tak ważnej dla polskiego rynku reklamowego organizacji. Myślę, że łączy nas podobna perspektywa biznesowa. Stawiamy na progresywne, odważne i innowacyjne modele współpracy i rozwiązania, których wspólnym mianownikiem jest efektywność i kreatywność - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich.

Multimedialne zasoby grupy Warner Bros Discovery dają naprawdę ogromny potencjał i ważne by ich możliwości dynamicznie rozwijać, z naciskiem na cyfrowe kanały komunikacji, które tak błyskawicznie zyskują dzisiaj na znaczeniu. Jestem przekonany, że bliskie nam wartości, na których możemy rozwijać partnerską współpracę, sprawią, że relacje biznesowe między naszymi grupami będą jeszcze bardziej owocne. Dzisiaj, w czasie negocjacji handlowych, na pewno kluczowe jest by zachować ciągłość i spójność dotychczasowych ustaleń, bo przecież doskonale wiemy, że najgorsza dla biznesu jest niepewność - zauważa Piętka.

Znamy się z Piotrem prawie od samego początku rynku reklamowego w Polsce i jestem pewien, że tę zmianę wykorzysta w najlepszy możliwy sposób, bo wyróżniają go ponadprzeciętne konsekwencja i determinacja w dążeniu do celu. Potrzebujemy tylko chwilę cierpliwości, by poznać kolejne plany i wyzwania, jakie sobie postawi, a ja życzę mu żeby je jak najszybciej zrealizował - dodaje szef Publicis Groupe.

Tyborowicz: symbol TVN i filar rynku

Zdaniem naszych rozmówców wraz z odejściem Piotra Tyborowicza z TVN kończy się pewna epoka. Jakub Bierzyński, CEO w OMD Poland, podkreśla, że Piotr Tyborowicz jest symbolem TVN i filarem polskiego rynku reklamy telewizyjnej. - Pracowałem z nim prawie 30 lat i trudno sobie wyobrazić TVN bez niego. Bardzo wysoko cenię Piotra. To on miał odwagę i charakter, by ucywilizować polski rynek reklamy telewizyjnej. Jako pierwszy wprowadził przejrzystą i transparentną politykę handlową. Zyskał tym wielki szacunek na rynku. Jestem pewien, że nie tylko mój, ale także moich koleżanek i kolegów. Piotr jest osobą konsekwentną, bardzo opanowaną i skuteczną. Trudny i wymagający negocjator. Wielokrotnie tępiliśmy kopie, lecz nigdy nie przekładało się to na relacje osobiste między nami. To dowód wielkiej kultury Piotra. Jestem przekonany, że ktoś wykorzysta jego wielkie doświadczenie, talent i wybitne cechy charakteru - wylicza Bierzyński.

Zdaniem Małgorzaty Węgierek, CEO Havas Media Group Piotr Tyborowicz dla agencji mediowych i reklamodawców przez ćwierć wieku był twarzą i osobowością TVN-u. Liczono się z jego wiedzą, jego opinię brano pod uwagę przy kluczowych projektach, przez lata był tą właściwą osobą na właściwym miejscu.

- Często angażował się w różne istotne kwestie związane z określeniem standardów rynkowych i – w mojej opinii – bardzo cenne było również to, że w swojej pracy potrafił spojrzeć przez pryzmat potrzeb całego rynku, nie tylko jednej stacji – zauważa nasza rozmówczyni.

Jego odejście to początek nowej historii

Z kolei według Ewy Góralskiej, managing director w Mediahub Piotr Tyborowicz to człowiek o niezwykłej charyzmie,  a jego odejście ze stacji, którą współtworzył i wprowadzał na rynek, jest bez wątpienia początkiem nowej historii. 

- Ogromnie szanuję Piotra ze odwagę  i skalę zmian, na które się odważał. Rozwiązania, które wprowadzał  trwale zmieniły  obraz rynku reklamy telewizyjnej. To pod jego przewodnictwem biuro reklamy TVN  podejmowało szereg nie zawsze popularnych  decyzji,  regulujących najlepsze praktyki rynkowe  - zarówno dla domów mediowych jak i reklamodawców. Jego zawodowa konsekwencja, zaangażowanie, niezłomność i bezkompromisowość w tym obszarze  są warte stawiania  za wzór.  To, co ogromnie szanuję w Piotrze to umiejętność budowania zyskownego biznesu z pełnym poszanowaniem interesów wszystkich zaangażowanych stron. Klasa sama w sobie - zaznacza Ewa Góralska.

- Jestem pewien, że właśnie poznaliśmy „news roku 2023" a mamy początek stycznia. Nie wyobrażam sobie, że może się na rynku reklamy wydarzyć coś, co przyćmi to wydarzenie. Piotr bez wątpienia zostanie zapamiętany jako jedna z najważniejszych osób kształtujących rynek reklamy w ogóle w Polsce, nie tylko TV, co chcę podkreślić. Oczywiście Piotr pracował w telewizji, ale decyzje jakie podejmowano przez lata na Wiertniczej, „efektem motyla" wracały w wielu warstwach rynku reklamowego. Nie mam tutaj żadnych złudzeń.  W tym sensie można powiedzieć, że on, z kilkoma innymi osobami na palcach jednej ręki, może otrzymać miano ikony rynku reklamy -  dodaje Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży / szef negocjacji korporacyjnych Bauer Media.

Jak TVN tłumaczy roszady

W wydanym we wtorek komunikacie TVN Warner Bros. Discovery tłumaczy, że ogłaszane zmiany personalne mają na celu dalszy dynamiczny rozwój współpracy biznesowej z istniejącymi i nowymi partnerami oraz rozwój oferty sprzedażowej i innowacyjnych form współpracy.

Dorota Żurkowska w nowej roli będzie odpowiadać za całość przychodów grupy z działalności dystrybucyjnej, consumer products oraz z działalności reklamowej. Zapewni to dalszy rozwój oferty sprzedażowej, ze szczególnym naciskiem na nowe obszary monetyzacji oraz współpracę z istniejącymi i nowymi partnerami biznesowymi w ramach całej organizacji.

W ramach nowej struktury następuje zmiana linii raportowania wszystkich osób, które do tej pory bezpośrednio podlegały Piotrowi Tyborowiczowi - osoby te będą podlegać Dorocie Żurkowskiej. Za kształtowanie i nadzór nad realizacją polityki handlowej i cenowej biura reklamy TVN Media oraz relacje z kluczowymi klientami będzie odpowiadał Marcin Idzik, sales director.

Duże oszczędności po kolejnej fuzji?

Przypomnijmy, że ostatnie duże cięcia w kierownictwie grupy TVN i w TVN Media były ponad dwa lata temu. Wówczas z TVN odszedł m.in. prezes Piotr Korycki, jego obowiązki przejęła Katarzyna Kieli, szefowa Discovery w regionie EMEA . Z zarządem spółki pożegnali się jego członkowie: Maciej Maciejowski (odpowiadał za pion internetowy) i Tomasz Marszałł (nadzorował marketing), nieco później także: dyrektor personalna Agnieszka Trysła i dyrektor komunikacji korporacyjnej Marcin Barcz, wcześniej odwołani z zarządu. Po 20 latach z TVN rozstał się wówczas również dyrektor działu promocji Sławomir Gołębiowski

- Działamy w branży mediów, która wymaga w ostatnim czasie bardzo dynamicznej i głębokiej transformacji. Tempo i skala rozwoju technologii oraz wynikające z nich zmiany przyzwyczajeń i oczekiwań widzów w zakresie konsumowania treści wpływają także na konieczność transformacji naszej firmy. Koncentrujemy się na rozwoju serwisów i produktów digitalowych oraz inwestujemy w produkcję lokalnego kontentu. Od połączenia TVN z Discovery nasze inwestycje w tych obszarach sięgnęły 0,25 miliarda złotych – podkreśliło tak wprowadzane wówczas redukcje w zatrudnieniu tłumaczyło biuro prasowe. 

- Przeprowadzane zmiany oznaczają także przebudowę dotychczasowej struktury organizacyjnej i większy niż dotąd nacisk na pozyskanie i doskonalenie wśród pracowników kompetencji cyfrowych. Wiele stanowisk zastąpiliśmy nowymi, a z niektórymi osobami musieliśmy się rozstać. Jednak od 2017 roku w sumie zatrudniliśmy w Polsce prawie 600 nowych pracowników, a łączna liczba pracowników jest dziś wyższa niż cztery lata temu - zaznaczono.

Restrukturyzacja w Warner Bros. Discovery jeszcze przez dwa lata

Obecnie wprowadzane zmiany w kadrze zarządzającej następują niespełna rok po fuzji Discovery i WarnerMedia.  Jak informowaliśmy, pod koniec października Warner Bros. Discovery zapowiedział, że działania resrtukturyzacyjne wynikającej z tej fuzji potrwają do końca 2024 roku i będą kosztowały brutto od 3,2 do 4,3 mld dolarów.

W opublikowanym w grudniu komunikacie giełdowym koncern podwyższył tę prognozę do 4,1-5,3 mld dolarów. Przyczyną jest wzrost szacowanych odpisów dotyczących treści i projektów na etapie developmentu - z 2-2,5 do 2,8-3,5 mld dolarów.

Firma zaznaczyła, że nie zmienia prognoz co do pozostałych składników kosztów restrukturyzacji: od 800 mln do 1,1 mld dolarów ma zostać przeznaczone na zmiany organizacyjne (m.in. odprawy i świadczenia dla odchodzących pracowników, utrzymanie klientów i relokacja), a od 400 do 700 mln dolarów - na wycofanie się z różnych umów i konsolidację posiadanych nieruchomości.
Zaznaczono, że działania restrukturyzacyjne nadal są realizowane i mogą skutkować dodatkowymi obniżkami wycen aktywów, co jeszcze podwyższy koszty.

Dołącz do dyskusji: TVN Media bez Piotra Tyborowicza. "Jest symbolem TVN i filarem rynku"

37 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Iksiński
Takie mam wrażenie ze z TVN powoli zostaja zgliszcza. Utrata 10% przychodów może ich tozłożyć
0 0
odpowiedź
User
cc
Fabryka gwoździ,
0 0
odpowiedź
User
Marketer
Tyborowicz był prekursorem wyjazdów "integracyjnych" dla klientów reklamowych tvn. Tak, jak firmy farmaceutyczne kiedyś korumpowały lekarzy ekskluzywnymi wycieczkam za wystawianie odpowiednich recept, tak tvn kupował lojalność klientów reklamowych corocznymi wypadami w różne miejsca. Pod płaszczykiem szkoleń. Cała branża tolerowała te nieetyczne działania.
0 0
odpowiedź