PKP Intercity liczy na oferty na składy push-pull w październiku lub listopadzie

PKP Intercity liczy, że w październiku lub listopadzie zainteresowane podmioty będą składały oferty w postępowaniu na zakup piętrowych pociągów typu push-pull wraz z lokomotywami wielosystemowymi - poinformował PAP prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:
PKP Intercity liczy na oferty na składy push-pull w październiku lub listopadzie
fot. materiały prasowe

"Liczę, że w październiku lub listopadzie będą składane oferty w postępowaniu na zakup pociągów typu push-pull" - powiedział Chraniuk.

Dodał, że PKP Intercity liczy, iż część finansowania zostanie pozyskana w ramach Krajowego Planu Odbudowy, a część ze środków Europejskiego Banku Inwestycyjnego.

PKP Intercity poinformowało w lipcu, że ogłosiło postępowanie na zakup piętrowych pociągów typu push-pull wraz z lokomotywami wielosystemowymi.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi oraz świadczenie usług utrzymania technicznego lokomotyw.

Pociągi typu push-pull składają się z lokomotywy i wagonów, przy czym ostatni wagon może pełnić rolę wagonu sterowniczego. W przypadku gdy pociąg ciągnięty jest przez lokomotywę, sterowanie odbywa się z lokomotywy, a gdy pociąg jest przez lokomotywę pchany, to sterowanie odbywa się z wagonu sterowniczego.

Pojazdy mają być dostosowane do prędkości 200 km/h. Pociągi zestawione z piętrowych wagonów są planowane do obsługi połączeń międzyaglomeracyjnych, takich jak np. Warszawa-Łódź czy Kraków-Katowice.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?