SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Platforma Mediowa Point Group w 2013 roku na plusie, mimo spadku przychodów

Platforma Mediowa Point Group, właściciel m.in. „Wprost” i „Do Rzeczy”, zanotowała w ub.r. spadek przychodów, ale zakończył go z zyskiem netto. Spółka rozmawia na temat przejęć w sektorze mediów i nowych technologii.

Michał M. Lisiecki, prezes PMPG / fot. Maksymilian Rigamonti Article

Z raportu finansowego PMPG wynika, że jej przychody w 2013 roku wyniosły 65 mln zł, o 5 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast zysk operacyjny uplasował się na poziomie 8,1 mln zł przy 4,9 mln zł starty rok wcześniej, a EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją) wyniosła 9,3 mln zł (-4,1 mln zł). W ub.r. spółka wypracowała 6,5 mln zł zysku netto, podczas gdy rok wcześniej starta netto wyniosła aż 11,7 mln zł.

Spółka w grudniu ub.r. prognozowała ,że w 2013 roku jej przychody wyniosą 62,9 mln zł, a EBITDA będzie w wysokości 6,8 mln zł.

- Ostatecznie roczne wyniki finansowe grupy są wyższe również od skorygowanej prognozy, a  na pozycjach EBIT i EBITDA odchylenie to przekracza 10 proc. Ta różnica wynika z faktu porządkowania struktury grupy kapitałowej - aktualizacja wartości posiadanych aktywów oraz sprzedaż jednostek nieprowadzących działalności gospodarczej spowodowały pozytywne zmiany w pozycjach rachunku wyników w stosunku do założeń prognozy - podano w komunikacie.

Na bieżący rok zarząd PMPG prognozuje osiągnięcie przychodu w wysokości 64 mln zł, zaś EBITDA ma wynieść 8 mln zł (więcej na ten temat).

W komunikacie czytamy, że „tak znacząca poprawa wyników Grupy w 2013 r. i optymistyczna prognoza 2014 r. to efekt wprowadzonej i utrzymywanej w spółkach dyscypliny budżetowej oraz dalszej optymalizacji kosztów”. Obecnie realizowany jest ostatni etap restrukturyzacji związany ze zmianą siedziby spółek należących do grupy (dowiedz się więcej).

PMPG w tym roku chce doprowadzić do tego, by jej przychody były przewidywalne i stabilne. Spółka zapowiada nowe projekty organiczne i akwizycje. - W przedmiocie tych ostatnich zarząd prowadzi rozmowy z kilkoma podmiotami działającymi przede wszystkim w obszarze technologii i nowych mediów. W sferze naszego zainteresowania są wyłącznie podmioty o stabilnych podstawach i możliwościach rozwoju - podaje spółka.

Spółka PMPG jest właścicielem tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy” oraz serwisów internetowych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Platforma Mediowa Point Group w 2013 roku na plusie, mimo spadku przychodów

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
plusk
PMPG, znowu czary-mary?
13 8
odpowiedź
User
polpot
hurra
10 8
odpowiedź
User
k
zaklinania rzeczywistość ciag dalszy brakuje jeszcze planow lotu w kosmos i lądowania na ksiezycu
13 8
odpowiedź
User
robert
Nalozmy na to spadajaca sprzedaz Wprost i Do Rzeczy i wtedy ten PR nic nie jest warty
9 8
odpowiedź