ROZWIŃ

Platforma 'n' chce mieć prawie 1,5 mln abonentów w 2012 r.

Plany platformy "n" zakładają, że w 2012 r. będzie miała 1,477 mlnabonentów a ARPU (średni miesięczny przychód przypadający najednego abonenta) ma wynieść 86,5 zł wobec 50,0 zł w 2008 r.,poinformował prezes ITI Neovision Maciej Sojka w czwartek.

masz / isb / pr / tr
masz / isb / pr / tr
Udostępnij artykuł:

"Oczekujemy, że osiągniemy pozytywny wynik EBITDA w 2010 r." -powiedział Sojka podczas konferencji prasowej poświęconej przejęciukontroli nad ITI Neovision (właściciel platformy "n") przez grupęTVN.

Przedstawione plany Platformy "n" zakładają, że na koniec 2009r. będzie miała 766 tys. abonentów, wobec 500 tys. abonentów nakoniec 2008 r. W 2010 r. liczba abonentów ma wzrosnąć do 1,017 mlna w 2012 r. do 1,477 mln osób. Wszystkie te liczby nie obejmująklientów oferty pre-paid ('telewizja na kartę').

TVN ocenia, że w 2012 r. polski rynek telewizji DTH (direct tohome) osiągnie 7,5 mln abonentów wobec 4,7 mln abonentów na koniec2008 r.

Wskaźnik ARPU "n", który w 2008 r. wynosił 50 zł, ma w tym rokuwzrosnąć do 62,9 zł, a w 2010 r. do 74,3 zł. W 2012 r. ARPU mawynieść 86,5 zł. Na wzrost ARPU mają wpłynąć nowe ofertyplatformy.

"Jednym z takich przedsięwzięć, które powinny przełożyć się nawzrost EBITDA, jest uruchomienie przez nas na jesieni tego rokunowego kanału filmowego" - powiedział Sojka.

Grupa medialna TVN poinformowała w środę wieczorem, że zawarłaporozumienie z Grupą ITI, swoim dominującym akcjonariuszem, na mocyktórego zwiększy swój udział w platformie cyfrowej "n" do 51% z25%. Za 26-proc. pakiet akcji TVN ma zapłacić 46,2 mln euro. Umowazakłada też dodatkową płatność jeśli platforma 'n' zrealizujepostawione cele operacyjne, w sumie wartość całej transakcji możewynieść do 60 mln euro.

W maju 2008 roku TVN nabył 25% udziałów platformy "n" oraz opcjęumożliwiającą zwiększenie zaangażowania w akcjonariacie platformydo 51% po trzech latach. Wartość tej transakcji wyniosła 95 mlneuro.

TVN miał po audycie 363,68 mln zł skonsolidowanego zysku nettoprzypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2008 roku wobec243,31 mln zł zysku rok wcześniej.

masz / isb / pr / tr
Autor artykułu:
masz / isb / pr / tr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKP Intercity przekonuje, że "Podróż to my"

PKP Intercity przekonuje, że "Podróż to my"

Anna Gajewska z awansem w oLIVE media

Anna Gajewska z awansem w oLIVE media

"Marka osobista" – nowy podcast w Onet Audio

"Marka osobista" – nowy podcast w Onet Audio

Emilia Metryka social media managerką w Social Lama

Emilia Metryka social media managerką w Social Lama

Polscy naukowcy tworzą nowy chroniony obszar w Antarktyce
Materiał reklamowy

Polscy naukowcy tworzą nowy chroniony obszar w Antarktyce

Skrzaty i siostra w świątecznej reklamie salonów Agata

Skrzaty i siostra w świątecznej reklamie salonów Agata