Płatny Facebook i Instagram coraz bliżej. Subskrypcje od 10 euro

Meta Platforms już w najbliższych miesiącach ma wprowadzić opcję odpłatnego korzystania z Facebooka i Instagrama bez reklam. Będzie to kosztować przynajmniej 10 euro miesięcznie.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Płatny Facebook i Instagram coraz bliżej. Subskrypcje od 10 euro
fot. materialy prasowe

Według ustaleń „Wall Street Journal” Meta Platforms przygotowała kilka wariantów subskrypcji obejmującej korzystanie z Facebooka i Instagrama bez reklam. Taka opcja na jednym profilu na wybranej z platform będzie kosztowała 10 dolarów miesięcznie, a na każdym dodatkowym - 6 dolarów. To stawki obowiązujące na komputerach.

W przypadku aplikacji mobilnych koszt będzie wyższy - 13 dolarów miesięcznie, z uwagi na prowizje od płatności pobierane przez Google Play i App Store. Meta Platforms miała już zgłosić tę ofertę odpowiednim instytucjom regulacyjnym.

Opcja subskrypcyjna bez reklam ma pojawić się przede wszystkim w Europie. „Wall Street Journal” podaje, że może zostać wprowadzona w najbliższych miesiącach.

Meta Platforms ukarana ws. targetowania reklam

Wariant subskrypcyjny ma zapewniać użytkownikom Facebooka i Instagrama więcej możliwości w zakresie wyświetlania im reklam. To odpowiedź Meta Platforms na oczekiwania stawiane przez europejskich regulatorów zajmujących się ochroną danych osobowych.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/meta-chatbot-ai-generator-obrazow-na-instagramie-i-w-innych-aplikacjach,7169479437555329a ##

W styczniu br. Irlandzki Komisarz ds. Ochrony Danych (DPC) nałożył na koncern 390 mln euro grzywny za naruszanie prywatności. DPC zakazał też firmie zmuszania użytkowników w Unii Europejskiej do akceptowania personalizowanych reklam dobieranych na podstawie ich aktywności w sieci.

W ramach postępowania DPC ustalono, że po wejściu w życie w 2018 roku Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) Meta Platforms zmieniła wówczas podstawę prawną, na mocy której posługiwała się danymi użytkowników, aby podsuwać im spersonalizowane reklamy, dodając klauzulę do zasad korzystania z serwisu. Według irlandzkiego regulatora w praktyce zmuszono użytkowników do wyrażania zgody na wykorzystanie ich danych w celu targetowania reklam.

Z kolei w maju br. Europejska Rada Ochrony Danych nałożyła na koncern 1,2 mld euro grzywny za przesyłanie danych należących do użytkowników Facebooka z UE na serwery w Stanach Zjednoczonych. To wynik dochodzenia przeprowadzonego przez irlandzką Komisję Ochrony Danych.

W 2019 roku koncern przystał na 5 mld dolarów kary nałożonej przez amerykańską Federalną Komisję Handlu za bezprawne przetwarzanie danych prawie 90 mln użytkowników Facebooka, które posłużyły spółce Cambridge Analytica do profilowaniu reklam m.in. na potrzeby kampanii prezydenckiej Donalda Trumpa w 2016 roku i akcji popierającej Brexit. Natomiast pod koniec ub.r. zgodził się zapłacić 725 mln dolarów pozywającym go za naruszenia prywatności na Facebooku w związku z działaniami Cambridge Analytica.

Meta Platforms w drugim kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 11 proc. do 32 mld dolarów i zysku netto z 6,69 do 7,79 mld dolarów, mimo że pion VR zanotował 3,74 mld dolarów straty operacyjnej. Kwartalne wpływy z reklam poszły w górę z 28,15 do 31,5 mld dolarów, ok. jednej trzeciej jest wypracowywane w Europie.

Natomiast liczba internautów korzystających z Facebooka przynajmniej raz miesięcznie przekroczyła 3 mld. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"