SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Polityka” podnosi cenę o złotówkę. „Podrożały papier i dystrybucja, reklamy to już tylko 18 proc. naszych dochodów”

Od najbliższego wydania tygodnik „Polityka” będzie kosztował 7,90 zł, o złotówkę więcej niż poprzednio. Redakcja tłumaczy to wyższymi cenami papieru, dystrybucji kioskowej i prenumeraty pocztowej oraz trudną sytuacją na rynku reklamy prasowej.

Article

W tekście informującym o podwyżce redaktorzy „Polityki” przypomnieli, że poprzednio cena tygodnika - też o złotówkę - wzrosła wiosną 2016 roku. - Od tamtego czasu procesy i zjawiska, które negatywnie wpływały na naszą ówczesną sytuację ekonomiczną, uległy dodatkowemu pogłębieniu i przyspieszeniu - zaznaczyli.

- Początek 2018 r. przyniósł podwyżkę cen papieru, na którym drukowany jest tygodnik. Koszty zakupu papieru stanowią dwie trzecie wszystkich wydatków związanych z produkcją pisma. Dodatkowo od stycznia wzrosły koszty kioskowej dystrybucji „Polityki”. Rynek kolportażowy przy tym ma swoje problemy - wśród wydawców gazet i czasopism rośnie obawa o przyszłość i stabilność systemu dystrybucji. Podniesione zostały opłaty pocztowe dotyczące obsługi prenumeraty - czytamy w tekście.

Redakcja „Polityki” zaznaczyła, że wpływy z reklam i ogłoszeń stanowią już tylko 18 proc. łącznych wpływów tygodnika. - Zapaść reklamowa, objawiająca się spadkami sięgającymi kilkudziesięciu procent, dotyka wszystkich segmentów i wszystkich typów gazet i czasopism. Naturalnie z wyjątkiem tytułów sprzyjających rządowi, otrzymujących hojne zlecenia ze spółek Skarbu Państwa - zaznaczyli dziennikarze tygodnika.

Według domu mediowego Starcom w ub.r. wydatki reklamowe w magazynach zmalały o 8,8 proc. do 334 mln zł. Zenith szacuje, że w br. nastąpi pod tym względem dalszy spadek - o 11,9 proc.

- W obecnych, trudnych politycznie, czasach mamy obowiązek, jak sądzimy, zachowania odpowiedniego poziomu jakości i zawartości pisma, utrzymania zespołu dziennikarskiego, a przede wszystkim niezależności gazety, w tym finansowej. Liczymy, że będziecie Państwo z nami i po naszej stronie. Nie mamy innych Sojuszników - podkreślili redaktorzy „Polityki”.

Zaznaczyli, że w prenumeracie wersji papierowej tygodnika jeszcze przez kwartał będzie obowiązywała obecna cena. Zespół „Polityki” zachęca do korzystania z cyfrowej prenumeraty pisma, zwracając uwagę, że obowiązują w niej znacznie niższe ceny: roczny dostęp w wersji standardowej kosztuje 199 zł (co daje 3,90 zł za jedno wydanie), a w wersji rozszerzonej (obejmującej też wydania specjalne tygodnika) - 265 zł, czyli nieco ponad 5 zł za numer.

Jakie są ceny innych czołowych tygodników opinii? „Gość Niedzielny” i „Tygodnik Angora” kosztują po 5 zł, a „Newsweek Polska”, „Sieci”, „Do Rzeczy” i „Wprost” - po 6,90 zł, „Tygodnik Powszechny” - 7,90 zł, a „Gazeta Polska” - 5,90 zł.

Nowe wydanie „Polityki” kosztuje 8,90 zł, bo jest na dwa tygodnie i ma znacznie większą objętość (156 stron).

Według danych ZKDP w lutym br. średnia sprzedaż ogółem „Polityki” wynosiła 97 500 egz., o 14,6 proc. mniej niż rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Polityka” podnosi cenę o złotówkę. „Podrożały papier i dystrybucja, reklamy to już tylko 18 proc. naszych dochodów”

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
DanielMagical
Od kiedy redaktor naczelny zaapelował we wstępniaku przed wyborami na kogo głosować nie kupuję tego pisma. A wcześniej byłem częstym czytelnikiem. Gazeta jawnie wspierająca konkretną partię to największy policzek dla pracujących w niej ludzi. Żeby nie powiedzieć dziennikarzy.
72 38
odpowiedź
User
Zniesmaczona
Jeszcze jedna kadencja PiSu i będą zastawiać siedzibę.

Nic bez państwa. Obrzydliwi obłudnicy.
67 35
odpowiedź
User
Faz
Kolejni, których "władza okrutnie walnęła po kieszeni" nie potrafią się odnaleźć w warunkach konkurencji rynkowej...
67 33
odpowiedź
User
Nie można pięknie rzygać !
Bezczelne typy. Jak "P" popierała rządzącą jedyną i słuszną partię ( w różnych czasach te reinkarnacje nazywały się): PZPR, SDRP, SLD......PO i dostawało się reklamy np. Lasów państwowych czy powietrza to było cycuś glancuś. To sobie świetnie radzili. A teraz...... piewcy wolności wszelakiej np.gospodarczej łkają, że odebrano im koryto. Żałosne typy ❗❗❗
67 36
odpowiedź
User
Kuku
W tym świetle karnowscy choć równie nieobiektywni co baczynscy michniki i reszta wychodzą jednak na uzdolnionych biznesowo. Oni 8 lat PO przetrwali a ci już po 2 PiSu toną
64 27
odpowiedź