Polsat liderem oglądalności w 2017 roku, TVN24 najwyżej wśród kanałów tematycznych (top 150 kanałów)

W zeszłym roku liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowych kanałów najwyżej uplasował się Super Polsat. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
Polsat liderem oglądalności w 2017 roku, TVN24 najwyżej wśród kanałów tematycznych (top 150 kanałów)
Zygmunt Solorz

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w 2017 roku pierwsze miejsce zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem 2016 roku spadł o 4,72 proc. i wyniósł 10,91 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN (jego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 4,82 proc. do 9,87 proc.), który wyprzedził TVP1 (9,59 proc. udziału; w dół o 13,60 proc.).

Oczko niżej uplasowała się Dwójka (7,87 proc. udziału; w dół o 5,41 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia TVN24, którego udział wyniósł 4,27 proc., po wzroście o 12,07 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/krotszy-czas-ogladania-telewizji-w-2017-roku-polsat-i-tvn-liderami-raport ##

Na 12. lokacie znalazła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,49 proc. (wzrost o 0,68 proc.).

21. pozycję zajął nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia ub.r. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w ub.r. wyniósł 0,78 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News w 2016 roku to 0,42 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany nowy kanał w zestawieniu.

Od 56. do 70. miejsca w zestawieniu zajęły nowe kanały, które w 2016 roku rozpoczęły nadawanie na ósmym multipleksie w naziemnej telewizji cyfrowej: Metro (0,25 proc. udziału w rynku), Zoom TV (0,23 proc.), Nowa TV (0,21 proc.) i WP (0,17 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 z drugiego miejsca na pozycję lidera awansował TVN, którego udział wyniósł tutaj 12,65 proc., po jednak spadku o 0,78 proc. Na drugie miejsce spadł Polsat. Jego wynik w 2017 roku zmniejszył się o 6,50 proc. do 12,37 proc.

Trzecia była TVP2 (6,74 proc udziału; w dół o 6,13 proc.), która jednak wyprzedziła TVP1 (6,11 proc., spadek o 17,32 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 4,82 proc. do 2,39 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęły TVP Seriale (- 1,18 proc. do 1,67 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 34,83 proc. do 1,20 proc.), muzycznych - Polo TV (- 16,42 proc. do 1,12 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 5,26 proc. do 1 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 10,64 proc. do 0,84 proc.), a sportowych - Eurosport 1 (+ 29,63 proc. do 0,35 proc.).

grafika

Dane oglądalności w grudniu 2017 roku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem