SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat zarobił 25 mln zł z reklam z siatkarskiego mundialu

Polsat Volleyball 1 podczas MŚ w siatkówce oglądało średnio 134,5 tys. widzów. Najwięcej widzów zgromadził finałowy mecz Polska - Brazylia wygrany 3-1. Sumaryczne wpływy z reklam Polsatu z całego mundialu wyniosły 25 mln zł.

Polscy siatkarze - mistrzowie świata (fot. PAP/Bartłomiej Zborowski) Article

Średnia oglądalność kanału Polsat Volleyball 1 w okresie od 30 sierpnia do 21 września br. uplasowała się na poziomie 134,5 tys. widzów, co przełożyło się na 2,27 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej widzów zgromadziło finałowe spotkanie siatkarskiego mundialu, które odbyło się w niedzielę 21 września br. Przyciągnęło ono do Polsatu Volleyball 1 uwagę 3,76 mln widzów, co przełożyło się na 20,98 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął pokazany dzień wcześniej półfinał mundialu, w którym Polska pokonała Niemcy. W Polsacie Volleyball 1 śledziło go 1,98 mln osób (13,65 proc.). Na podium znalazł się jeszcze mecz Polska - Rosja z 18 września br. (1,78 mln oglądających; 12,95 proc. udziału).

Top 10 meczów mundialu w Polsat Volleyball 1

Wszyscy 4+

Mecz

Data

Start

Koniec

AMR

SHR %

POLSKA - BRAZYLIA

21-09-2014

20:15

22:49

3 758 280

20,98%

NIEMCY - POLSKA

20-09-2014

20:15

22:49

1 976 168

13,65%

POLSKA - ROSJA

2014-09-18

20:15

23:04

1 783 023

12,95%

POLSKA - BRAZYLIA

2014-09-16

20:15

23:05

1 606 811

11,50%

POLSKA - USA

2014-09-10

20:15

22:56

1 352 424

9,69%

AUSTRALIA - POLSKA

2014-09-02

20:15

21:59

1 305 752

8,51%

POLSKA - IRAN

2014-09-13

20:15

23:15

1 265 921

9,58%

POLSKA - FRANCJA

2014-09-14

20:15

22:57

1 230 411

8,66%

POLSKA - WLOCHY

2014-09-11

20:15

22:37

1 228 103

8,44%

POLSKA - WENEZUELA

2014-09-04

20:15

21:55

1 185 091

7,99%


Finałowe spotkanie pokazywane było również w otwartym Polsacie, gdzie zgromadziło ono 5,87 mln oglądających (32,74 proc. udziału). Średnia widownia transmisji z katowickiego Spodka na obu stacjach wyniosła 9,62 mln widzów, co przełożyło się na 53,72 proc. udziału.

Program

Stacja

Data

Godz.

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

NIEMCY - POLSKA

Polsat Volleyball 1

20-09-2014

20:15 - 22:49

1 976 168

13,65%

Wirtualnemedia.pl

POLSKA - BRAZYLIA

Polsat

21-09-2014

20:15 - 22:49

5 865 411

32,74%

POLSKA - BRAZYLIA

Polsat Volleyball 1

21-09-2014

20:15 - 22:49

3 758 280

20,98%

Średnio:

9 623 691

53,72%


Natomiast średnia widownia meczu Polska - Brazylia wraz z gośćmi, których widzowie zapraszali do współoglądania, na obu antenach wyniosła 10,09 mln widzów, co przełożyło się na 54,18 proc. udziału. W Polsacie było to 6,14 mln widzów (32,99 proc. udziału), a w Polsat Volleyball 1 - 3,94 mln (21,19 proc. udziału).

Program

Stacja

Data

Godz.

Wszyscy 4+ (wraz z gośćmi)

AMR

SHR %

NIEMCY - POLSKA

Polsat Volleyball 1

20-09-2014

20:15 - 22:49

2 125 868

14,18%

Wirtualnemedia.pl

POLSKA - BRAZYLIA

Polsat

21-09-2014

20:15 - 22:49

6 141 262

32,99%

POLSKA - BRAZYLIA

Polsat Volleyball 1

21-09-2014

20:15 - 22:49

3 944 531

21,19%

Średnio:

10 085 793

54,18%

 

Finałowe spotkanie to drugi mecz mundialu, który pokazany został na otwartej antenie. Stacje Polsat, Polsat Sport i Polsat Vollelball 1 w sobotę 30 sierpnia br. transmitowały mecz otwarcia Polska-Serbia. Zgromadził on przed telewizorami średnio ponad 5,04 mln widzów (więcej na ten temat).

Łączne wpływy z reklam Polsat Volleyball 1 z MŚ w siatkówce wyniosły 17,98 mln zł. Warto dodać, iż otwierające spotkanie z 30 września dla Polsatu i Polsatu Sport zarobiło 3 mln zł. Z kolei reklamowe wpływy z finałowego meczu wyniosły 4,90 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat zarobił 25 mln zł z reklam z siatkarskiego mundialu

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
obiektywny
A ile stracil 40 , pazernosc sie nie oplaca
12 25
odpowiedź
User
Jakieś wysokie te wyniki, chyba brali pod uwagę streamy w internecie :).
12 26
odpowiedź
User
Marcin
Dziękujemy Polsatowi że nie mogliśmy oglądać wszystkich meczy na ich głównym kanale.Na szczęście w internecie można było oglądać.
17 28
odpowiedź
User
Dr.Radio
I to jest przegięcie płacisz za płatny kanał i oglądasz reklamy np. w przerwie technicznej ... I ktoś w jakimś poście napisał, iż Polsat zrobił duży krok w przyzwyczajeniu/upowszechnieniu pay per view w Polsce ... chyba krok do tyłu ...
15 22
odpowiedź
User
morrrgoth
A MŚ kobiet na których Polek w ogóle nie ma pójdą częściowo na PSN... Gdzie logika?
10 10
odpowiedź