SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polska e-reklama: ARBO wyprzedza Google

W listopadzie ub.r. ARBOinteractive było największą siecią reklamową w polskim internecie. Liderujące wcześniej w tym zestawieniu Google spadło na drugie miejsce.

Polska e-reklama: ARBO wyprzedza Google

Serwisy Grupy ARBOinteractive w listopadzie ub.r. odwiedziło prawie 17 mln użytkowników, zapewniając im zasięg wynoszący niecałe 93 proc. Dzięki temu ARBOinteractive wyprzedziło Google, stając się największą siecią reklamową w polskim internecie. Google straciło pozycję lidera po raz pierwszy od października 2007 roku.

Ten wzrost zasięgu ARBOinteractive wynika przede wszystkim z przejęcia przez tę sieć sprzedaży reklam w serwisach z Grupy Pino.pl, które odwiedza miesięcznie ok. miliona użytkowników (więcej na ten temat).

Największe sieci reklamowe w polskim internecie
(dane Megapanel PBI/Gemius z listopada 2010)
 nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg
1Grupa ARBOinteractive16 962 99892,97%
2Grupa Google16 783 56791,99%
3sieć reklamowa ARBOnetwork16 448 51690,15%
4sieć reklamowa IDMnet15 887 85587,08%
5Grupa Onet.pl13 317 51872,99%
6Grupa Wirtualna Polska12 180 80066,76%
7Grupa nasza-klasa.pl11 908 00765,27%
8Grupa Gazeta.pl11 752 87464,42%
9sieć reklamowa Ad-vice11 721 06764,24%
10Grupa Allegro.pl11 603 88263,60%
11youtube.com11 513 17763,10%
12Grupa Interia.pl11 440 66562,71%
13Grupa O2.pl10 209 09455,96%
14facebook.com9 145 44250,13%
15sieć reklamowa BizOn media7 833 29142,93%

 
Jeszcze w czerwcu ub.r. to Google oferowało reklamodawcom największy zasięg w polskim internecie (zobacz całe zestawienie z tego okresu). Jednak w ciągu pięciu miesięcy serwisy giganta z Mountain View zyskały ok. 500 tys. użytkowników w naszym kraju, podczas gdy witryny Grupy ARBOinteractive – ok. 900 tys.

Z czołówki internetowych sieci reklamowych wypadł Ad.net, należący do będącej w stanie upadłości Internet Group (więcej o tej firmie). Pod koniec roku z Ad.netu odeszli zarządzający nim Maciej Mincer i Maciej Musioł, którzy objęli kierownictwo w nowej sieci reklamowej – Evolution Media Net (więcej o niej).


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej