SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polski internauta na blogach szuka głównie informacji o produktach (infografika)

Blogi cieszą się sporą popularnością wśród polskich internautów, a służą im przede wszystkim do poszukiwania informacji na temat nowych produktów - wynika z badania IIBR.

Polski internauta na blogach szuka głównie informacji o produktach (infografika)

2/3 polskich internautów deklaruje, że zdarza im się czytać blogi, a 30% robi to co najmniej raz w tygodniu. Wśród internautów w wieku 50 lat i więcej odsetek ten sięga prawie 40%. Aktywność ta jest częściej podejmowana przez kobiety.

Jako główną motywację do czytania blogów badani wskazali poszukiwanie na nich informacji dotyczących nowych produktów (tak deklaruje 50% respondentów). Na ten powód częściej wskazują osoby dojrzałe (50 lat i więcej). Nie oznacza to jednak, że blogi są podstawowym źródłem poszukiwania informacji o produktach - jeśli zakup jest planowany respondenci dużo chętniej radzą się w tej kwestii rodziny (58%), czy też przeszukują fora internetowe (54%).

Twórcy blogosfery cieszą się podobnym poziomem zaufania jak dziennikarze: w rankingu ośmiu wybranych profesji znaleźli się odpowiednio na 7 i 6 miejscu, przed politykiem, ale daleko za liderami - naukowcem i lekarzem. Przede wszystkim dotyczy to opinii o produktach - blisko 50% respondentów, którym zdarza się kierować rekomendacjami blogerów wskazało na ten obszar. Natomiast co czwarty odbiorca blogów deklaruje, że nigdy nie kieruje się rekomendacjami ich autorów,

Poziom zaufania do pozytywnych i negatywnych opinii wyrażanych przez twórców blogosfery jest zbliżony - co trzeci respondent nie podważa ich wiarygodności (to dwukrotnie więcej niż osób uznających te treści za niewiarygodne). Jednocześnie ponad połowa osób zwracających uwagę na rekomendacje blogerów nie ma jednoznacznego zdania na temat wiarygodności zamieszczanych na blogach komentarzy o produktach i usługach.

Badanie zostało przeprowadzono przez IIBR w dniach 4–6 września 2013 r. (w ramach GO96 - Omnibus online) techniką CAWI (Computer Assissted Web Interviewing), metodą Real Time Sampling (emisja ankiet na stronach internetowych) na grupie N=1000 polskich internautów w wieku 15 i więcej lat.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polski internauta na blogach szuka głównie informacji o produktach (infografika)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bbvr
Na Blogach szukam śmiesznych wpisów GLUPICH ŚCIERW jakimi są blogerzy. NIC POZA TYM
9 9
odpowiedź