SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CNN+ bez sukcesu. Szef finansowy CNN zwolniony z pracy

Uruchomiony niedawno serwis streamingowy CNN+ nie zaliczył udanego startu. Platforma ma obecnie w sumie zaledwie 150 tysięcy subskrybentów w USA, a codziennie korzysta z niej 10 tysięcy użytkowników. Szefostwo WarnerBros. Discovery, obecny właściciel CNN w związku z tymi fatalnymi statystykami zwolniło dyrektora finansowego stacji i rozważa, co dalej zrobić z CNN+.

Article

Serwis CNN+ został uruchomiony 29 marca 2022 r. To projekt stacji CNN. Po niedawnym połączeniu WarnerMedia i Discovery, CNN znajduje się w portfolio nowego koncernu o nazwie Warner Bros. Discovery, którym kieruje David Zaslav, dotychczasowy szef Discovery.

Czytaj także: Chris Licht będzie nowym szefem CNN. Zastąpi odchodzącego Jeffa Zuckera

Rozczarowująca premiera

Na razie oferta CNN+ jest kierowana wyłącznie do odbiorców w Stanach Zjednoczonych. Szczegóły dotyczące wprowadzenia usługi na rynek międzynarodowy nie zostały jeszcze ujawnione.

CNN+ proponuje programy na żywo, na żądanie i interaktywne, a cena subskrypcji w USA wynosi 5,99 dol. miesięcznie lub 59,99 dol. rocznie. Zgodnie z obietnicą w CNN+ zadebiutują oryginalne projekty, w tym pięcioodcinkowy The Land of the Giants: Titans of Tech (o powstaniu koncernów Meta, Apple, Amazon, Netflix i Google), oraz sześcioczęściowy serial The Murdochs: Empire of Influence, który bada dziedzictwo potentata medialnego Ruperta Murdocha.

W serwisie są również tytuły z biblioteki CNN, takie jak Anthony Bourdain: Parts Unknown (wszystkie 12 sezonów), American Dynasties: The Kennedys, Pope: Najpotężniejszy człowiek w historii oraz Wyścig do Białego Domu.

Okazuje się jednak, że po starcie CNN+ trudno na razie mówić o sukcesie. Jak podało CNBC na podstawie własnych, anonimowych źródeł, po trzech tygodniach istnienia serwisu korzysta z niego codziennie ok. 10 tys. użytkowników. Z kolei pełna baza subskrybentów platformy jest szacowana na ok. 150 tys.

Zwolnienia, i co dalej?

Jak informuje teraz serwis Axios (na podstawie własnych źródeł) Warner Bros. Discovery wstrzymało wszelkie zewnętrzne wydatki marketingowe na CNN+. Nowe kierownictwo zastąpiło także Brada Ferrera, dyrektora finansowego CNN, Neilem Chuganim, obecnym dyrektorem finansowym Discovery ds. streamingu.

Według doniesień, inne stanowiska wysokiego szczebla w WarnerMedia w różnych działach biznesowych zostaną prawdopodobnie zlikwidowane w celu obniżenia kosztów i usprawnienia zarządzania w nadchodzących tygodniach.

Jak informują źródła, szefostwo CNN jest sfrustrowane faktem, że WarnerBros. Discovery szybko demontuje to, co stacja uważała za drogę dalszego rozwoju w obliczu rosnącej konkurencji.

Pierwotny plan CNN zakładał, że CNN+ stanie się rentowny w ciągu czterech lat dzięki zainwestowaniu miliarda dolarów w ten serwis. Przynosząca zyski platforma pozwoliłaby zdywersyfikować przychody CNN w dłuższej perspektywie, wokół cyfrowych zasobów poza stroną internetową, co zwiększyłoby wycenę i potencjał CNN - uważają przedstawiciele zarządu stacji.

CNN+ wystartowało na popularnej w USA platformie Roku kilka dni temu, co powinno było spowodować wzrost subskrypcji. Jednak w związku z zawieszeniem działań marketingowych wokół tej usługi istnieją obawy, że wzrost będzie krótkotrwały. Szefowie CNN uważają, że gdyby serwis nie był ograniczany, jego tempo wzrostu dorównałoby innym mediom informacyjnym, takim jak „The Wall Street Journal” i „The Washington Post”, które mają odpowiednio 2,9 mln i 2,7 mln cyfrowych subskrybentów.

Zgodnie z informacjami Axios, szefowie Discovery są z kolei zawiedzeni, że serwis wystartował. Według nich, gdyby wstrzymano się z uruchomieniem CNN+ do czasu po fuzji, łatwiej byłoby ukierunkować działania firmy na coś, co lepiej odpowiadałoby celom Discovery.

Według jednego ze źródeł, kierownictwo Warner Bros. Discovery widzi możliwość włączenia niektórych treści CNN+ do aplikacji CNN i udostępnienia ich za darmo, przy wsparciu reklam. Inne programy CNN+ mogłyby być dostępne w ramach HBO Max.

Discovery widzi potencjał w wykorzystaniu dużego zasięgu CNN.com i głównej aplikacji CNN do długoterminowego rozwoju cyfrowego, w przeciwieństwie do kolejnej usługi subskrypcyjnej poza linearną telewizją.

Szefowie Discovery skupiają się przede wszystkim na przywróceniu CNN dziennikarskiego charakteru, co potwierdził David Zaslav, prezes Warner Bros. Discovery. W związku z tym mniejszy nacisk ma być kładziony na programy w prime time, a większy na wiadomości bieżące. CNN+ zawiera szereg treści typu soft news, co nie jest zgodne z szerszą wizją Discovery dla CNN.

W 2021 r. CNN przyniosła ok. miliarda dol. zysku, z czego duża część pochodziła z długoterminowych kontraktów dystrybucyjnych dla sieci telewizyjnych. Nieoficjalnie na stworzenie i początkowy rozwój CNN+ wydano około 300 mln dol., przy okazji stworzono kilkaset nowych miejsc pracy.

Czytaj także: Właściciel TVN ma apetyt na sport. Będzie znaczącym graczem w tym segmencie

Dołącz do dyskusji: CNN+ bez sukcesu. Szef finansowy CNN zwolniony z pracy

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kooki
To jest tylko opakowana w kolorowy papierek dla motłochu propaganda a nie obiektywna stacja informacyjna Tak jest od l;at wszedzie w cłlej Europie i Usa
odpowiedź
User
RSVP
@kooki: A co jest dla Ciebie obiektywną stacją telewizyjną? FOX News, RussiaToday i TVP ?
odpowiedź
User
Moherokomuch
@kooki: A co jest dla Ciebie obiektywną stacją telewizyjną? FOX News, RussiaToday i TVP ?


Dziś niestety każda stacja telewizyjna to propaganda z lewa, albo z prawa. Obiektywnych informacji w tv jest jak na lekarstwo.
odpowiedź