Powstanie standard targetowania użytkowników Smart TV. Wśród partnerów Vizio, CBS i AT&T

Konsorcjum o nazwie Project OAR przygotowuje standard, który ma pozwolić na precyzyjne adresowanie przekazu reklamowego do gospodarstw domowych korzystających z platform Smart TV. Chodzi o przygotowanie technologii, którą będą mogli w przyszłości zastosować nie tylko partnerzy projektu, ale także zewnętrzni producenci odbiorników podłączonych do internetu. Wśród współzałożycieli Project OAR są Vizio, CBS, AT&T oraz NBCUniversal.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
1 komentarz

Jak informuje Reuters konsorcjum Project OAR (Open Addressable Ready) powstało z inicjatywy koncernu Vizio, jednego z producentów telewizorów w technologii Smart TV.

Stowarzyszenie postawiło sobie za cel wypracowanie jednolitego standardu który będzie pozwalał na precyzyjne targetowanie na podstawie gromadzonych danych reklam kierowanych do gospodarstw domowych korzystających z odbiorników podłączonych do internetu.

Wśród partnerów projektu OAR są zarówno nadawcy telewizyjni, jak i firmy funkcjonujące w segmencie reklamowym, m.in. CBS, NBCUniversal oraz należąca do koncernu AT&T firma Xandr.

W rozmowie z Reutersem Jodie McAfee, wiceprezes Vizio wyjaśnia, że segment telewizyjny od dawna cierpiał na brak narzędzi do tak dokładnego adresowania reklam jakim dysponuje środowisko internetu. Dopiero teraz, w dobie urządzeń działających w technologii Smart stało się możliwe gromadzenie danych o użytkownikach telewizorów i wykorzystanie ich do targetowania przekazu reklamowego.

Uczestnicy Project OAR zaznaczają, że budowane przez nich rozwiązanie będzie miało charakter otwarty, co w przyszłości pozwoli zastosować opracowany standard nie tylko przez firmy tworzące konsorcjum, ale także przez partnerów  zewnętrznych.

Na razie nie wiadomo kiedy prace nad projektem dobiegną końca.

 

Komentarze (1)
Jita
6 lat temu

Pracownicy troche odsapna...

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pokażą kulisy weekendowego szaleństwa. Polo TV z cyklem o imprezowiczach

Pokażą kulisy weekendowego szaleństwa. Polo TV z cyklem o imprezowiczach

Katalog Hulu już widoczny w polskiej wersji Disney+

Katalog Hulu już widoczny w polskiej wersji Disney+

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność
Materiał reklamowy

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika