SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

1,8 mln widzów „Przyjaciółek” w Polsacie. Duży wzrost wpływów z reklam

Najnowszy sezon „Przyjaciółek” oglądało średnio 1,80 mln osób - o 150 tys. widzów mniej niż rok wcześniej. Polsat w czasie emisji serialu zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym w 4+ i drugie w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 36,34 mln zł.

Article

Z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że dwunastą edycję „Przyjaciółek” (serial emitowany był w czwartki o godz. 21.10, w okresie od 6 września do 22 listopada br.) śledziło średnio 1,80 mln widzów. Przełożyło się to na 12,50 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 15,06 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,32 proc. w grupie 16-59.

Najwięcej widzów zgromadził odcinek serii, pokazany 18 października br. Oglądało go 1,96 mln osób.

Dla porównania, dziesiątą edycję serialu, pokazywaną jesienią ub.r., śledziło średnio 1,95 mln osób, co przekładało się na 13,91 proc. udziału w 4+, 14,82 proc. w 16-49 oraz 15,27 proc. w 16-59. Oznacza to, że produkcja straciła 150 tys. widzów, ale wzrosły jej udziały w grupach 16-49 i 16-59.

Podczas emisji „Przyjaciółek” główna antena Telewizji Polsat zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Pozycja lidera należała do TVP1, nadającej w tym czasie „Ojca Mateusza” oraz „Sprawę dla reportera”, co przełożyło się na 18,60 proc. udziału. Na drugim miejscu znalazł się TVN („Milionerzy” i „Kuchenne rewolucje”; 14,82 proc.), a tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVP2 („Bake Off Junior”, „Doktor Foster” i filmy fabularne; 4,76 proc.).

Polsat był już jednak wiceliderem wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59, przegrywając tylko z TVN. W tym ujęciu dalej uplasowały się: Jedynka i Dwójka.

Wpływy z reklam wokół właśnie zakończonego sezonu „Przyjaciółek” wyniosły 36,34 mln zł. Dla porównania, dziesiąty sezon zarobił z reklam 27,82 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Jak już informowaliśmy, Telewizja Polsat podjęła decyzję w sprawie kontynuacji produkcji - trzynasty sezon widzowie zobaczą w wiosennej ramówce 2019 roku.

„Przyjaciółki” to opowieść o czterech kobietach. Każda z nich jest inna - różni je sytuacja życiowa i problemy, którym muszą stawić czoła. W rolę tytułowych „Przyjaciółek” wcielają się Małgorzata Socha, Joanna Liszowska, Anita Sokołowska i Magdalena Stużyńska. Serial produkuje Akson Studio.

Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 10,91 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 1,8 mln widzów „Przyjaciółek” w Polsacie. Duży wzrost wpływów z reklam

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pdk
Rzadkość, żeby jakaś obyczajówka po tylu sezonach miała tak dobre wyniki. 15% w komercyjnej to prawie 2x lepiej od hiperdrogiego "World of Dance" i 3x lepiej od ostatnich 2 odcinków "Śladu"!
29 10
odpowiedź
User
maxx
Niekwestionowany hit Polsatu od wielu lat!
27 12
odpowiedź
User
Widz
No to teraz widownia Polsatu poszybuje w dół. Ale trzeba zauważyć, że Polsat podebrał widzów TVN-owi w tym paśmie i Kuchenne Rewolucje sporo straciły w grupie komercyjnej w stosunku do roku poprzedniego.
24 10
odpowiedź
User
Paweł
Liszowska jeszcze dłuższe doczepki mogła kupić w Chinach. Przyjaciółki od 7 boleści, nic je nie łączy.
10 10
odpowiedź