Publicis Groupe ze spadkiem przychodów w IV kwartale, liczy na 4 proc. wzrost do 2020 roku

Publicis Groupe miała w IV kwartale ub.r. przychody w wysokości 2,49 mld euro, czyli 0,3 proc. niższe niż rok wcześniej. Władze holdingu tłumaczą to głównie spadkiem wydatków reklamowych największych klientów. Podtrzymują prognozę wzrostu wpływów o 4 proc. do 2020 roku.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Firma osiągnęła 2,49 mld przychodów w IV kwartale 2018 roku w ujęciu organicznym, co oznacza, że nie uwzględniono tu akwizycji i wahań kursów walut.

Wynik ten był niższy od porównywalnego okresu rok wcześniej o 0,3 proc. i poniżej prognoz analityków, którzy spodziewali się wzrostu przychodów o 2,5 proc.

CEO Publicis Group Arthur Sadoun komentując wyniki za ostatnie 3 miesiące ub.r. tłumaczył, że 25 proc. przychodów grupy stanowią te pochodzące od firm z sektora FMCG, a ci już od pewnego czasu ograniczają mocno wydatki nie tylko reklamowe, ale też te związane z kosztami produkcji reklam i honorariami agencji (wiele rzeczy realizując we własnym zakresie).

Jednym z takich klientów Publicisu jest Procter&Gamble, który przez 4 ostatnie lata zaoszczędził na współpracy z agencjami ok. 1 mld dolarów.

Szefowie Publicisu liczą na poprawę przychodów m.in. dzięki pozyskanym ostatnio klientom, wśród których są: koncern Fiat Chrysler w USA czy GlaxoSmithKline na poziomie globalnym.

Podtrzymują też wcześniejsze prognozy wskazujące na 4 proc. wzrost wpływów do 2020 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami