SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Queens of Love", "Singletown" i "Masked Singer" to tylko niektóre z programów prezentowanych na MIPCOM 2019

- W tej chwili istnieją dwa przeciwstawne trendy w rozrywce - przejście do ekstremalnych programów, które są kompletną fantazją, takich jak "Masked Singer" i "Love Island", a z drugiej strony programy takie jak "Five Guys", które wydają się całkowicie autentyczne i prawdziwe - uważa Rob Clark, dyrektor globalny odpowiadający za rozrywkę w Fremantle.

fot. mipcom Article

Podczas tegorocznej edycji festiwalu MIPCOM w Cannes przedstawiono formaty, które mają podbić nie tylko rodzimy rynek producentów, ale według ich oceny również serca widzów na całym świecie. Wśród nich za najpopularniejsze można uznać programy randkowe oraz prezentujące prawdziwe życie i problemy zwykłych ludzi - między innymi międzypokoleniowe spotkania czy pokazujące problemy ze znalezieniem stałego lokum wśród młodych.

Formaty randkowe trendem numer 1

Chęć poznania drugiej połówki za pośrednictwem telewizyjnego formatu jest nie tylko coraz popularniejsze w Polsce za sprawą "Rolnik szuka żony", "Sanatorium miłości" czy "Love Island", ale i na świecie.

Amerykańska A+E Networks na MIPCOM zagościła z trzema formatami randkowymi: „Marrying Millions”, „Generation Dating” oraz „Solo Wars”.

Pierwszy z nich łączy pary o różnym statusie materialnym z nadzieją na znalezienie miłości. Seria pojawiła się także w Wielkiej Brytanii za sprawą Seven Studios.

Kolejna propozycja „Generation Dating” zakłada poznanie się przez dwójkę nieznajomych sobie osób: młodszego i starszego oraz wzajemną pomoc w budowaniu relacji.

Trzeci - „Solo Wars” to walka 100 singli o miłość i nagrodę pieniężną, a jego uczestnicy zawierają miłosne sojusze, aby przejść do kolejnej rundy. To projekt A+E, który powstał we współpracy z koreańską grupą medialną JTBC.

„Singletown” to z kolei format autorstwa Keshet International dla brytyjskiej iTV, w którym pięć różnych małżeństw przerywa swój związek, aby przenieść się do Londynu i spędzić lato jako singiel. Pary po odbyciu „miesiąca miodowego” z daleka od siebie muszą zdecydować czy chcą wrócić do swoich małżonków.

„Ghosted”, emitowane w MTV ma pomóc zrozpaczonym i porzuconym przez kochanków, którzy nagle urwali z nimi kontakt. Show prowadzą Rachel Lindsay i Travis Mills, którzy pomagają w konfrontacji między nimi.

„Queens of Love” to propozycja dla tych, którzy chcą zobaczyć, jak trzy drag queens pomogą singielkom szukającym miłości. Bohaterki wspierają w randkach i przesłuchują czterech kandydatów na partnera. To propozycja autorstwa Armoza Formats.

Nowością na rynku jest też „Undercover Twins”, w której identyczne bliźniaczki Summer i Eden szukają miłości jako jedna i ta sama osoba. Emitowany jest na brytyjskiej Channel 5, należącej do Viacom.

Z kolei „Five guys a week” to format przygotowany dla Channel 4 (producentem jest Fremantle), w którym pięciu mężczyzn testuje jednocześnie jedna bohaterka. Tych, którzy nie przypadli jej do gustu prosi o wyjście. Format ten obecny będzie też w Holandii - dla RTL4 i Szwecji – dla TV4.

Współpraca międzypokoleniowa

„Lodgers” (z ang. „Lokatorzy”) to natomiast program z portfolio Banijay Rights w którym młodzi z pokolenia tzw. Millenialsów wprowadzają się do przedstawicieli starszego pokolenia. W zamian za lokum pomagają im w codziennych sprawach i zaznajamiają m.in. z nowinkami technologicznymi, jednocześnie zapewniając swoje towarzystwo.

W Holandii celebryci będą opiekować się osobami niepełnosprawnymi, chorymi i starszymi w „Take over, take care”.

Podobny format pojawi się w Irlandii od BBC Studios - „OAP B&B”, gdzie młodzi z problemami finansowymi wprowadzają się do zamożnych staruszków i próbują żyć pod jednym dachem.

Według Mike’a Beale’a, dyrektora zarządzającego siecią kreatywną w ITV Studios „nowy wspaniały świat” telewizji istnieje także i w online. Zyski koncernów dzielą się według niego w 50 proc. na platformy internetowe i w 50 proc. na tradycyjne sieci.

Dodał, że nawet w przypadku linearnej telewizji, to ruch w internecie jest kluczowy. Przykładem ma być amerykańska wersja brytyjskiego formatu randkowego ITV „Love Island” (obecnego również w Polsce, emitował go Polsat, niedawno zakończyła się pierwsza edycja i zapowiedziano kolejną). CBS wznowiło show, pomimo słabych recenzji, ponieważ osiągnął on gigantyczne wyniki na Twitterze i Instagramie oraz był najczęściej oglądanym programem w sieci na platformie internetowej CBS All Access.

Rob Clark, dyrektor globalny odpowiadający za rozrywkę w Fremantle uważa, że w tej chwili istnieją dwa przeciwstawne trendy w rozrywce.

- Przejście do ekstremalnych programów, które są kompletną fantazją, takich jak „Masked Singer” i „Love Island”, a z drugiej strony programy takie jak "Five Guys", które wydają się całkowicie autentyczne i prawdziwe” - stwierdza Clark.

Dramaty zyskują na popularności
Jednym z zauważalnych trendów w telewizji ma być też wzrost liczby dramatów o młodych ludziach, którzy nie radzą sobie w świecie mediów społecznościowych, skupiających się na ocenach. To m.in. „Nudes” w Norwegii, które opowiada o molestowaniu młodych w związku z udostępnianiem ich zdjęć w internecie czy „High School Slut” z Holandii o życiu prywatnym, które w szkole średniej staje się publicznym. „Bathroom Stories” przedstawia opowieść o dwóch dziewczynach, które przebywają w łazience, ponieważ tylko tam mają dostęp do darmowego wifi (od sąsiada), a przy okazji ujawniają wszystkie swoje historie. "Diary of an Uber Driver” autorstwa All3Media w Australii to z kolei komediodramat, w którym poruszane są opowieści samego kierowcy, jak i jego klientów. Oprócz dramatów, które poruszają wątek trudności młodych w dorosłym życiu, na popularności zyskują też dramaty oparte na książkach, ale i prawdziwych wydarzeniach.

Steve Langdon, dyrektor ds. współpracy w Parrot Analytics jest jednak zdania, że „badania wykazały, iż po ostatnich wyborach prezydenckich w USA nastąpił dziesięcioprocentowy wzrost komedii w porównaniu do dramatu”.

Omri Marcus, szef Screenz Originals w Screenz uważa, że najważniejszym tematem rynku jest świadomość społeczna. Wskazywać mają na to programy - wspomniany już - „Lodgers” oraz „Meat The Family” (w którym rodzina mięsożerców opiekuje się zwierzęciem z gatunku, które na co dzień zjada). - Myślę, że będziemy oglądać coraz więcej takich programów. Czujemy, że ponosimy odpowiedzialność, czujemy, że chcemy zmienić świat - podkreślił Omri Marcus.

Premiery: "Agent Hamilton", "Devils", "The Return"
Podczas MIPCOM 2019 światową premierę miał „Agent Hamilton”, prezentowany przez Beta Film. Jakob Ofterbo gra w nim szwedzkiego oficera wywiadu, wyszkolonego przez amerykańskie wojska, aby stał się częścią nielegalnej komórki w szwedzkiej jednostce.

Swoją prezentację miał także „Devils” produkcji Sky Studios/Sky Italia, który opowiada o przedsiębiorcy z londyńskiego banku, który po światowym kryzysie finansowym został zamieszany w pewien skandal i próbuje oczyścić swoje imię. „Diabły” oparty jest na książce autorstwa Guido Maria Brera, grają w nim Alessandro Borghi, Patrick Dempsey i Kasia Smutniak.

Premierę telewizyjną miał także japoński „The Return” („Powrót”), oparty na powieści Shuhei Fujisawy, prezentowany przez Samurai Drama. Fabuła opiera się na pokucie, modlitwie nie tylko do bóstw, ale i temacie odpuszczenia grzechów.

Z danych wynika, że rośnie udział w rynku telewizyjnym trzech gatunków: komedii, talent shows i quizów. Udział formatów randkowych oraz tych z udziałem celebrytów pozostaje na podobnym poziomie, jak w poprzednich latach.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: "Queens of Love", "Singletown" i "Masked Singer" to tylko niektóre z programów prezentowanych na MIPCOM 2019

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Karol
Polska to kraj zacofany i wiele formatów się nie przyjęło i dużo się innych nie przyjmie. Polacy chętnie by oglądali pielgrzymki na żywo .
11 10
odpowiedź
User
qw
szmira goni badziewie bo za rogiem tandeta Zmienia sie tylko opakowanie muł ten sam od lat
19 2
odpowiedź
User
wlad
"trzy drag queens pomogą singielkom szukającym miłości". Takie coś nadaje się tylko dla mieszkańców Wilanowa.
17 11
odpowiedź
User
eru
Formaty typu Tu masz kile ja rzezaczke wiec podajmy sobie rączek sa ćwiczone od czasów Wiekiego brata to tylko kolejna mutacja
11 3
odpowiedź
User
Adam023
Uważam, że The Masked Singer ma duże szanse na sukces u nas. W USA, Australii oraz w Niemczech program jest fenomenem i też jest fajna forma relaksu.
7 1
odpowiedź