SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Ranczo” straciło 1,5 mln widzów, ale pokonało konkurencję

Piąty sezon serialu “Rancza” miał mniej widzów niż nadawana dwa lata temu poprzednia seria, ale dał Jedynce pozycję lidera rynku TV. W grupie komercyjnej TVP 1 straciła jednak pierwsze miejsce na rzecz TVN i jego “X Factora”.

“Ranczo” straciło 1,5 mln widzów, ale pokonało konkurencję

Średnia oglądalność piątej edycji "Rancza" (niedziele 20.20) wyniosła 6,65 mln widzów, co przełożyło się na 39,40 proc. udziału w grupie 4+ i 30,59 proc. w komercyjnej grupie 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Największą widownię przyciągnął pierwszy odcinek serii, który obejrzało aż 8,5 mln osób, zaś finałowy odcinek sezonu zgromadził tylko 5,54 mln widzów.

Wyniki “Rancza 5” były wyższe tylko od wyników pierwszego sezonu, który wiosną 2006 roku oglądało 4,72 mln widzów. Najwyższą dotąd oglądalność miała czwarta edycja, którą od marca do czerwca 2009 roku śledziło 8,28 mln widzów (więcej na ten temat). Lepsze wyniki od zakończonej właśnie serii zanotowały druga i trzecia, nadawane w 2007 i 2008 roku - miały one po ok. 6,9 mln oglądających.

Produkcja podwyższyła jednak widownię TVP 1 w porównaniu do analogicznego okresu ub.r., bo w tym samym paśmie Jedynka miała wtedy 4,74 mln widzów, a jej udział wyniósł 29,04 proc. w 4+ i 24,66 proc. w 16-49. Nadawany wówczas był serial “Blondynka”.

>>> Bohaterowie „Rancza” opowiadają o dotacjach z UE

W czasie emisji piątej edycji komediowej produkcji stacja była nadal liderem rynku telewizyjnego wśród wszystkich widzów. Zajmująca drugie miejsce telewizja TVN, emitowała w tym czasie “X Factor”  i miała 24 proc. udziału (dowiedz się więcej). Dalej uplasowały się: Polsat (gł. "CSI: Kryminalne Zagadki Miami", “Wzór”; 10,67 proc.) i TVP 2 (programy kabaretowe, filmy fabularne; 7 proc.). W grupie komercyjnej liderem z niedużą przewagą nad TVP 1 został jednak TVN.

Wpływy z reklam umieszczonych przed i po odcinkach piątej serii wyniosły 21,3 mln zł. Dla porównania, czwarta seria z reklam przyniosła 19,4 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów). Z danych telemetrycznych wynika, że serial śledziły głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi i średnich miast.

W planach jest szósta seria “Rancza”. Zdjęcia do niej ruszą latem br., a emisja ma nastąpić wiosną 2012 roku. Za produkcję wykonawczą odpowiadać będzie - tak jak do tej pory - należące do ATM Grupy Studio A.


Widownia “Rancza” odcinek po odcinku

DataWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
06-03-20118 505 19546,66%37,92%
13-03-20117 812 93343,81%36,14%
20-03-20117 201 97839,62%31,24%
27-03-20117 448 97541,16%31,11%
03-04-20117 039 02840,23%30,70%
17-04-20116 858 20840,02%31,21%
24-04-20115 750 35235,59%28,44%
01-05-20116 100 13735,54%28,29%
08-05-20116 254 24937,29%27,08%
15-05-20116 645 89739,73%31,59%
22-05-20115 452 66036,21%26,69%
29-05-20115 950 91038,41%28,53%
05-06-20115 538 71436,37%26,47%
Średnia6 652 45739,40%30,59%


Oglądalność serialu na tle konkurencji

StacjaWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
Ranczo6 652 45739,40%30,59%
TVN4 052 14824,00%31,44%
Polsat1 801 84610,67%12,12%
TVP 21 181 7197,00%6,47%

 

Profil widowni produkcji

ProfilTVP1ADH %AFF
PłećMężczyźni42,99%89
Kobiety57,01%110
Wiek 4-91,70%29
 10-153,73%55
16 - 192,21%39
20 - 242,65%34
25 - 293,18%36
30 - 344,78%58
35 - 395,87%80
40 - 445,69%89
45 - 498,91%130
50 - 5411,35%141
55 - 5911,63%150
60+38,31%190
Wlk. miastaWieś47,05%120
< 50 tys.23,61%98
50-100 tys.8,78%102
100-200 tys.5,61%69
> 200 tys.14,95%74
ZawódTop management6,13%71
Pracownicy średniego szczebla12,56%84
Pracownicy fizyczni i rolnicy19,48%98
Emeryci45,68%178
Inni16,16%53
WykształceniePodstawowe55,51%123
Średnie28,30%96
Wyższe10,76%86
Inne5,43%43


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Ranczo” straciło 1,5 mln widzów, ale pokonało konkurencję

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
Rzeczywiście Ranczo straciło widzów,ale na to mają wpływ takie czynniki jak:

-ostra konkurencja TVN w postaci X factora.Program ten okazał się hitem TVN
-równoległa emisja na TVP HD(a ludzie jak mają możliwość lepszego oglądania to oglądają)
-bardzo słaba reklama Rancza w TVP 1.
-późniejsza emisja Rancza.Dwa lata temu serial zaczął się tydzień wcześniej,a zakończył dwa tygodnie wcześniej.A emisja w maju i czerwcu szkodzi każdemu programowi,ponieważ ludzie wtedy mniej oglądają tv,bo na dworze jest ciepło.No i ogólnie w szczególności kwiecień-czerwiec w niedzielne wieczory jak było Ranczo to powiększości była ładna i ciepła pogoda.Dwa lata temu jak było Ranczo to więcej padało i było zimniej.
-10 kwietnia nie wyemitowano odcinka,więc ludzie jak zobaczyli,że nie ma Rancza,to pomyśleli,że już nie będzie.Brak tej emisji zdezorientował widzów.Zobaczcie,że przed 10 kwietnia wszystkie odcinki miały widownię ponad 7 mln widzów,a po 10 kwietnia od razu spadła i widownia i udziały(a udziały programu są podobne przez cały rok.Nie ważne czy zima,czy lato.Widzów tracą wszyskie programy na wiosnę, a ich zyskują na jesieni).


Wg mnie widownia choć mniejsza,to i tak bardzo dobra.Myślę,że za rok TVP wyciągnie wnioski i zacznie lepiej promować Ranczo.Może nawet TVP będzie emitować Ranczo już od stycznia.Będzie zima i więcej widzów,a w dodatku w styczniu i lutym Ranczo nie konkurowałoby z X factorem tylko te ostatnie odcinki 6 serii Rancza wyemitowane w marcu.
odpowiedź
User
Allan
Po prostu nudy i tyle. Pierwsza seria była niezła, a potem już tylko odgrzewane kotlety i wałkowanie starych historii, typowe dla wszystkich dzieł Klanopodobnych.
odpowiedź
User
R
Naprawdę dobry serial :) Chociaż 5 seria była troszkę słabsza od mistrzowskiej 4 ale i tak ten serial jest lepszy od wielu innych
odpowiedź