SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Reklama kinowa w górę o 7,9 proc. Dominuje Kino Świat, w dół Play

W pierwszych czterech miesiącach br. marketerzy na promocję w kinach wydali 484 mln zł. Zdecydowanie najwięcej przeznaczył dystrybutor filmowy Kino Świat, nakłady zwiększyła Coca-Cola Polska, a mniej wydało Ferrero Polska.

Kino, fot. Shutterstock.com Article

Według raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl w okresie od stycznia do kwietnia br. marketerzy wydali na reklamy w kinach ponad 484,1 mln zł (dane cennikowe bez rabatów). Było to 7,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.

Bianka Pawlewska, international general manager w New Age Media, wzrost zainteresowania reklamą kinową tłumaczy nie tylko rosnącą frekwencją w kinach. - Z pewnością rekordowe wyniki sprzedaży biletów zostały zauważone także przez marketerów i zachęcają do intensywniejszej obecności reklamowej w kinach - stwierdza. - Jednak w tym przypadku należy wziąć pod uwagę całą bardziej złożoną specyfikę reklamy kinowej. Mam na myśli zarówno niepowtarzalny obraz i dźwięk, które wpływają pozytywnie na odbiór komunikatu, jak również możliwości kreatywnego wykorzystania przestrzeni kina w postaci niestandardowych działań, jak np. akcje off-screen. Do tego należy dodać nowe technologie projekcji takie, jak np. format 3D lub 4DX i coraz większy zasięg z tytułu rozwijającej się infrastruktury kinowej i właśnie wysokiej frekwencji - opisuje Pawlewska w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Faktyczne wydatki na reklamy kinowe w I kwartale br. zostały oszacowane przez Starlink na 18,9 mln zł, o 4,4 proc. więcej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły).

Od stycznia do kwietnia br. najwięcej na reklamy w kinach cennikowo przeznaczył dystrybutor filmowy Kino Świat. Zwiększył on swoje wydatki o 12,8 proc., do 182,9 mln zł. Drugim największym kinowym reklamodawcą jest producent słodyczy, Ferrero Polska. Utrzymał pozycję wicelidera mimo zredukowania wydatków o 25,7 proc., do 16,6 mln zł. Trzecie miejsce na reklamowym podium zajmuje Orange Polska, który zainwestował w tym roku w obecność na dużym ekranie 15,1 mln zł, dużo więcej niż rok wcześniej kiedy był poza czołową piątką kinowych reklamodawców.

Najwięksi reklamodawcy w kinach (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IV 2014

I-IV 2015

zmiana proc.

KINO ŚWIAT

162 101 223 zł

182 874 851 zł

12,8

FERRERO POLSKA

22 349 037 zł

16 612 009 zł

-25,7

ORANGE POLSKA

b.d.

15 116 108 zł

b.d.

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

b.d.

14 956 605 zł

b.d.

COCA-COLA POLSKA

10 891 739 zł

13 737 816 zł

26,1

P4

17 176 488 zł

b.d.

b.d.

CINKCIARZ.PL

10 874 993 zł

b.d.

b.d.

Razem

448 697 983 zł

484 098 453 zł

7,9


Do grona najwięcej inwestujących w reklamę w tym kanale marketerów dołączył też Volkswagen Group Polska wydając w pierwszych czterech miesiącach tego roku blisko 15 mln zł. Coca-Cola Polska przeznaczyła w tym roku na promocję swoich marek w kinach 26,1 proc. więcej niż rok temu - 13,7 mln zł.

Za to z piątki największych reklamodawców kinowych wypadły P4 (operator sieci telekomunikacyjnej Play) oraz kantor internetowy Cinkciarz.pl.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklama kinowa w górę o 7,9 proc. Dominuje Kino Świat, w dół Play

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lu
Mam nadzieję że nowy prezydent zmusi kina do określania ile dokładnie będą trwały reklamy, żeby widz płącący 30 i więcej zł za bilet nie musiał tego oglądać.

Wiem że nie leży to w gestii prezydenta, ale przy tym co pan Duda naobiecywał to wydaje się być naprawdę drobnostka...
9 10
odpowiedź