SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama kinowa w I płr. o jedną trzecią w górę, ale podczas Euro w dół

W I połowie br. cennikowe wydatki na reklamę kinową w Polsce były o 33,1 proc. wyższe niż przed rokiem. Jednak w samym czerwcu na reklamę w kinach przeznaczono 9,5 proc. mniej niż rok wcześniej.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w I kwartale br. cennikowe wydatki na reklamę kinową zwiększyły się w skali roku o 58,8 proc., natomiast w II kwartale - o 17,2 proc. - Badania pokazują, że w czasach kryzysu kino jako medium radzi sobie naprawdę dobrze. Mimo konieczności ograniczania wydatków - dostarcza rozrywki, z której nie jesteśmy skłonni rezygnować. Dodatkowo cyfryzacja sal kinowych, obniżając koszty produkcji reklam, ułatwia marketerom drogę do wykorzystania tego medium w działaniach reklamowych. Sprzedaż biletów w ostatnich dwóch latach stale utrzymuje się na wysokim poziomie - tak wzrosty w reklamie kinowej uzasadnia Maciej Świątek, dyrektor pionu client leadership w domu mediowym Mindshare Polska. - Przy czym dynamikę wzrostu w skali roku faktycznych wydatków reklamowych w kinach w I półroczu br. szacujemy bliżej 15 proc. niż 30 proc. - zaznacza.

>>> TVN i Polsat w I płr. więcej z reklam, TVP w dół. „Malejąca oglądalność i zmiany personalne”

Największe wzrosty wydatków reklamowych w kinach nastąpiły od stycznia do kwietnia - w kolejnych miesiącach wyniosły 64,9, 57,5, 55,4 i 93,5 proc. W maju na reklamę kinową przeznaczono jeszcze 7,8 proc. więcej niż rok wcześniej, natomiast w czerwcu - już 9,5 proc. mniej. Z jednej strony wyhamowanie tego wzrostu można uzasadniać Euro, w związku z którym seanse kinowe rywalizowały o widzów z meczami, a część reklamodawców przenosiła budżety na później, natomiast z drugiej strony wysokie wydatki zanotowano w maju i czerwcu ub.r.

- Podczas Euro wielu dużych graczy wstrzymało bądź ograniczyło działania reklamowe. Chcąc uniknąć clutteru, rezygnowali z obecności nie tylko w telewizji, ale także w innych mediach, w tym z kinach - komentuje Maciej Świątek. - Wydatki na reklamę kinową są z jednej strony powiązane z typową sezonowością działań marketerów (kampanie kinowe zazwyczaj wykorzystywane są w synergii z działaniami w innych mediach), a z drugiej - z premierami filmowymi, które przyciągają do kin widzów. Druga połowa br. obfituje w spektakularne premiery kinowe (nowe filmy z serii o Batmanie i Bondzie, „Madagaskar” czy „Epoka lodowcowa”), co powinno przełożyć się bezpośrednio na wzrost frekwencji kinowej, a pośrednio na dalszy wzrost wydatków w tym medium - prognozuje Świątek.

>>> 3,7 proc. mniej na reklamę outdoorową. Przez Euro 6 mln zł straty

Cennikowe wpływy reklamowe kin (bez autopromocji)
okres20122011
styczeń44 070 781 zł26 728 128 zł
luty69 138 314 zł43 903 684 zł
marzec48 680 771 zł31 317 774 zł
kwiecień61 870 857 zł31 974 073 zł
maj70 660 759 zł65 560 394 zł
czerwiec61 556 800 zł67 995 310 zł
I kwartał161 889 866 zł101 949 586 zł
II kwartał194 088 416 zł165 529 777 zł
I półrocze355 978 282 zł267 479 363 zł
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklama kinowa w I płr. o jedną trzecią w górę, ale podczas Euro w dół

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pabloj_21
I to jest masakra. Idę sobie do kina, płacę za bilet 34 złote i muszę bite 30 minut gapić się na reklamy.
odpowiedź
User
Balti
Dlatego już do kina nie chodzę, do tego za wysoki poziom dżwięku.
odpowiedź