SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF FM z większym wzrostem reklamowym od Radia ZET. Aflofarm promuje się najmocniej

W 2023 roku marketerzy zwiększyli wydatki na reklamę w radiu o ponad 7 proc. RMF Classic zarobiło na reklamach więcej o jedną trzecią, a Antyradio - o jedną czwartą. Zdecydowanym liderem pozostaje RMF FM, natomiast wśród reklamodawców na czele jest Aflofarm Farmacja Polska przed Lidlem i Euro-netem - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Odbiornik DAB+ (fot. Adrian Gąbka)Odbiornik DAB+ (fot. Adrian Gąbka)

W 2023 roku radio zarobiło na reklamach nieco ponad 11 mld zł, co oznacza 7,2 proc. wzrost w porównaniu do 2022 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar).

Pozycję reklamowego lidera niezmiennie utrzymuje RMF FM z przychodami reklamowymi na poziomie 3,6 mld zł, większymi rdr o 16,2 proc. Tuż za nim plasuje się Radio Zet, które na reklamach zarobiło nieco ponad 2 mld zł, czyli o 1,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Podium zamyka Program III Polskiego Radia, w którym reklamodawcy zostawili 329,8 mln zł – zaledwie 2 proc. więcej niż w 2022 roku.

Kolejną pozycję w rankingu zajmuje radiowa Jedynka, która jako jedyna rozgłośnia z czołówki tych o największych wpływach reklamowych notuje spadek przychodów – w ciągu roku zmalały o 16,7 proc., do nieco ponad 312 mln zł.

W TOK FM reklamodawcy wydali 291,2 mln zł (+11,9 proc.), w Vox FM - 192,6 mln zł (+2,8 proc.), w Antyradiu - 177,8 mln zł (+25,3 proc.), w RMF Classic - 171,4 mln zł (+30,6 proc.). Eska Warszawa zarobiła na reklamach 163 mln zł (+6,5 proc.), a Eska Wrocław - 150,9 mln zł (+8,2 proc.).

W radiu najwięcej wydaje Aflofarm

Największym reklamodawcą radiowym w 2023 roku była firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Na promocje swoich marek wydała w stacjach radiowych 1,07 mld zł.

Drugie miejsce zajmuje firma Terg, właściel sieci Media Expert z wydatkami w wysokości 963,1 mln zł, zaś podium zamyka Euro-net Warszawa, który na reklamę w radiu przeznaczył 561 mln zł. Na reklamach Lidl Polska rozgłośnie zarobiły w 2023 roku 308,8 mln zł, a na kampaniach Natur Produkt Zdrovit - 295 mln zł. 

Dołącz do dyskusji: RMF FM z większym wzrostem reklamowym od Radia ZET. Aflofarm promuje się najmocniej

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Agnieszka
hej gdzie jest ten od audytu, rozliczania i trąbienia o tym jak to zniszczono trójkę? widzisz że nawet tok zarobił mniej?
odpowiedź
User
.
Radio Koryto Fakty.
odpowiedź
User
Hitman
agora nie lubi tego....
odpowiedź