SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy w magazynach: „Twój Styl” i „Viva!” z najwyższymi wzrostami, „Wprost” wyprzedził „Newsweeka” (TOP 10 w 2015)

W pierwszej połowie br. wśród magazynów w największym stopniu wzrosły przychody z reklam miesięcznika „Twój Styl” i dwutygodnika „Viva!”. Spadły wpływy „Newsweeka”, którego reklamowo pokonał „Wprost”.

fot. Shutterstock.comArticle

Wpływy reklamowe magazynów w okresie od stycznia do czerwca br. wyniosły łącznie 1,71 mld zł. Oznacza to wzrost o 14,7 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2014 roku - wynika z danych cennikowych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Liderem przychodów pozostaje, podobnie jak rok temu, wydawany przez Wydawnictwo Bauer miesięcznik „Twój Styl”. W minionym półroczu zarobił on na publikacji reklam 113,8 mln zł, o 35,9 proc. więcej niż przed rokiem. Tytuł ten pozostaje też liderem sprzedaży wśród miesięczników luksusowych.

Drugim magazynem z największymi wpływami reklamowymi jest dwutygodnik „Viva!” (Edipresse Polska). Marketerzy wydali w nim w pierwszej połowie br. 89,2 ml  zł - 34,2 proc. więcej w skali roku.

Trzecie miejsce na podium przypadło telewizyjnemu magazynowi Bauera „Tele Tygodniowi”, który zwiększył wpływy z reklam o 8,9 proc., do 70,6 mln zł. „Tele Tydzień” w pierwszym kwartale br. był liderem sprzedaży wśród wszystkich tygodników i dwutygodników.

W pierwszej połowie br. wzrosły też w skali roku wpływy reklamowe kilku innych tytułów. Przychody „Wprost” (AWR „Wprost”) wzrosły o 6,4 proc., do 61,7 mln zł. „Party Życie gwiazd” ” (Edipresse Polska) zarobiło 23,6 proc. więcej niż rok temu - 48,4 mln zł, a „Polityka” (Spółdzielnia Pracy Polityka) - o 14,1 proc. więcej, czyli 37,9 mln zł. Z kolei w „Claudii” (Burda International Polska) reklamodawcy wydali 4,5 proc. więcej niż rok temu - 36,8 mln zł.

Za to mniej na reklamach niż rok wcześniej zarobił tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - jego przychody spadły o 11,5 proc., do 57,4 mln zł. Tym samym wśród tygodników opinii pod względem wpływów reklamowych został wyprzedzony przez „Wprost”.

W tegorocznej czołówce magazynów z największymi wpływami reklamowymi znalazły się też nieobecne rok wcześniej „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) i „Kropka TV”. Pojawiły się w miejsce dwutygodników „Flesz” (Edipresse Polska) i „Show” (Bauer).

TOP10 magazynów z największymi wpływami reklamowymi

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2014

I-VI 2015

zmiana proc.

Twój Styl

83 710 781 zł

113 788 981 zł

35,9

Viva

66 462 208 zł

89 164 486 zł

34,2

Tele Tydzień

64 826 921 zł

70 601 867 zł

8,9

Wprost

57 983 498 zł

61 709 761 zł

6,4

Newsweek Polska

64 793 303 zł

57 363 915 zł

-11,5

Party

39 153 753 zł

48 413 496 zł

23,6

Kropka TV

b.d.

38 513 326 zł

b.d.

Przyjaciółka

b.d.

38 194 253 zł

b.d.

Polityka

33 186 517 zł

37 876 975 zł

14,1

Claudia

35 189 687 zł

36 777 629 zł

4,5

razem

1 492 035 093 zł

1 711 177 239 zł

14,7

- Przy właściwym, efektywnym planowaniu prasy, budowaniu zasięgu poprzez multiplikację nośników, magazyny śmiało konkurują z innymi mediami. Prasa magazynowa to wciąż duże medium, które wbrew obiegowym opiniom nie umiera, tylko się rozwija - przekonuje Izabela Sarnecka, dyrektor biura reklamy Wydawnictwa Bauer. - Wciąż sprzedaje się w Polsce pół miliarda egzemplarzy rocznie, a my z pełnym optymizmem patrzymy w przyszłość - podkreśla.

Zaznaczmy, że według faktycznych danych oszacowanych przez Starlinka w samym I kwartale br. przychody reklamowe magazynów wyniosły 87 mln zł, o 14,7 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy w magazynach: „Twój Styl” i „Viva!” z najwyższymi wzrostami, „Wprost” wyprzedził „Newsweeka” (TOP 10 w 2015)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jak to mozliwe?
przeciez Wprost ma 3 razy mniejsza sprzedaz od NW?
odpowiedź
User
Nic/k
Dane dotyczące Wprost prawdziwe jak informacje podawane przez wydawcę o kolejnych inwestycjach na rynku rynku wydawniczym i medialnym.
odpowiedź