Robert Lewandowski królem polskiego Facebooka, najaktywniejsze Radio Maryja. Na Twitterze dominuje TVN24 (raport Sotrendera)

Piłkarz Robert Lewandowski ma najwięcej fanów na polskim Facebooku - ponad 9 milionów. Zostawia daleko w tyle Kubę Błaszczykowskiego, Play czy Allegro - wynika z analizy firmy Sotrender. Największą liczbę postów na Facebooku opublikowano na stronach Radia Maryja oraz Sok z Buraka. Na Twitterze zaś największy profil pod względem liczby obserwujących ma TVN24, a pod względem liczby wysłanych tweetów Onet Wiadomości.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Robert Lewandowski królem polskiego Facebooka, najaktywniejsze Radio Maryja. Na Twitterze dominuje TVN24 (raport Sotrendera)

Robert Lewandowski ma największy na polskim Facebooku fanpage, który polubiło ponad 9,11 mln użytkowników portalu. Podium uzupełniają Kuba Błaszczykowski (2,29 mln fanów) oraz Play (2,24 mln fanów). Wśród profili marek, w czołówce zestawienia największych profili znalazły się jeszcze Allegro, Demotywatory, Serce i Rozum, Pyszności i Mr. Gugu & Miss Go. Media w tej części zestawienia reprezentuje Radio Eska (na miejscu szóstym). Dziesiątkę uzupełnia profil trenerki fitness Ewy Chodakowskiej.

Liderem polskiego Facebooka pozostaje niezmiennie, bijąc rywali na głowę o prawie 7 milionów fanów. Na podium znalazł się również jego kolega z reprezentacji – Kuba Błaszczykowski, zaś na 3. miejscu Play.

Z kolei najszybciej rosnącymi profilami w 2019 roku były Noizz Food, Pyszności, LOL mania, Jurek Owsiak i Dziki Trener.

Najbardziej angażujące były, profile publikujące memy i zabawne treści - LOL mania, Sok z Buraka i Popularne. Wśród najbardziej angażujących znalazło się też Radio ESKA.

Największą liczbę postów w 2019 roku (ponad 26 tysięcy) opublikowało Radio Maryja, prześcigając w kategorii "Najbardziej Aktywni" Sok z Buraka, Wirtualną Polskę, naTemat i Onet.

Najczęściej używanym hashtagiem na Facebooku był bezkonkurencyjnie #wieszwięcej, którym oznacza swoje posty tvp.info.

Najlepszym postem roku, pod względem zaangażowania, był post konkursowy Coca-Coli, pod którym użytkownicy mogli wybierać miasta, które odwiedzi świąteczna ciężarówka. Co ciekawe, również w podsumowaniu roku 2018 na Facebooku post Coca-Coli z trasą świątecznej ciężarówki cieszył się ogromną popularnością. 

grafika

Twitter w 2019 roku: dominuje TVN24 i Lewandowski

Największym profilem na polskim Twitterze w 2019 roku był profil TVN24, a tuż za nim uplasował się inny Robert Lewandowski. Najpopularniejszym politykiem natomiast okazał się Donald Tusk, wyprzedzając Andrzeja Dudę i papieża Franciszka. W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze dwa profile mediów - MTV Polska i Newsweek Polska.

Z kolei najbardziej angażującym i jednocześnie najszybciej rosnącym profilem w 2019 roku był profil Auschwitz Memorial, co widać także w zestawieniu najlepszych tweetów.

Najczęściej wspominane przez użytkowników były profile partii politycznych: PiS i PO oraz portali informacyjnych: tvp.info i tvn24.

Wśród najczęściej tweetujących, a zatem najbardziej aktywnych, były profile informacyjne Onet Wiadomości, Polskie Radio 24, Radio Maryja oraz, co ciekawe, Janusz Piechociński.

Podobnie jak na Facebooku, najpopularniejszym hashtagiem był #wieszwiecej od tvp.info.

Najlepszy post na Twitterze w 2019 należał do Roberta Lewandowskiego, ale znaczna większość najbardziej angażujących tweetów została opublikowana na profilu Auschwitz Memorial. W TOP15 tweetów 2019 roku, dwa należały również do polityka Dominika Tarczyńskiego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol