SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

6,80 mld zł na reklamę telewizyjną w I kwartale. Polsat i Aflofarm liderami

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w pierwszym kwartale 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 0,80 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

fot. Shutterstock.com Article

W zeszłym kwartale polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 9,49 mln spotów reklamowych, o 4,35 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 58,04 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 56,37 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 6,80 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 0,80 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Polsat na czele

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 900,99 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 4,49 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 0,93 proc. do 697,50 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (413,88 mln zł; + 14,67 proc.), która wyprzedziła TVP2 (379,90 mln zł; - 8,40 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 222,92 mln zł i wzrostem o 43,41 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 419,71 mln zł - w pierwszym kwartale 2021 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 1,29 proc. Kolejne miejsca zajęły: Ferrero (182,14 mln zł; w dół o 0,19 proc.) i Lidl Polska (172,01 mln zł; + 13,12 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 6,80 mld zł na reklamę telewizyjną w I kwartale. Polsat i Aflofarm liderami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl