SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydatki na reklamę telewizyjną spadły o 5 proc., wpływy TVP Info wzrosły o 212 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lipcu 2022 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszyły się o 5,10 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,75 mln spotów reklamowych, o 1,90 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 21,61 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 21,38 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,92 mld zł, co oznacza spadek w skali roku o 5,10 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Polsat na czele pod względem wpływów

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 348,78 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 14,73 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugi był TVN, którego wpływy zwiększyły się o 4,25 proc. do 177,36 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (138,28 mln zł; - 7,19 proc.). Czwarta była TVP2 (93,14 mln zł; + 5,87 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 48,46 mln zł i spadkiem o 12,72 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 149,66 mln zł - w lipcu 2022 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 15,37 proc. Kolejne miejsca zajęły: Natur Produkt Pharma (60,98 mln zł; do góry o 20,11 proc.) i Pepsico (42 mln zł; + 65,43 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę telewizyjną spadły o 5 proc., wpływy TVP Info wzrosły o 212 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl