SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 3 proc., duże wzrosty TVP1 i TVP2

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w listopadzie 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 2,97 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.comArticle

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,79 mln spotów reklamowych, o 13,82 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 21,42 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 19,52 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 3,70 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 2,97 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Polsat na czele pod względem wpływów

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 556,39 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 5,70 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 4,39 proc. do 428,85 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (305,83 mln zł; + 44,36 proc.), a czwarta była TVP2 (247,45 mln zł; + 21,46 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 123,87 mln zł i wzrostem o 30,59 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 119,36 mln zł - w listopadzie 2021 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 23,27 proc. Kolejne miejsca zajęły: Ferrero (117,39 mln zł; do góry o 1,44 proc.) i Lidl Polska (74,01 mln zł; - 18,70 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 3 proc., duże wzrosty TVP1 i TVP2

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl