SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W maju spadła liczba spotów reklamowych w telewizji. Na czele Polsat i Lidl Polska

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w maju 2019 roku były o 1 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Lidl Polska.

Article

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,98 mln spotów reklamowych, o 0,84 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 18,04 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 18,23 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,83 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 0,99 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 412,34 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 5,48 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 6,10 proc. do 313,19 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (169,99 mln zł; wzrost o 27,46 proc. - największy w top 10), a oczko niżej znalazła się TVP1 (114,87 mln zł; + 26,59 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN7 z wpływami na poziomie 63,64 mln zł i wzrostem o 26,59 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 85,82 mln zł - w maju 2019 roku wydała firma Lidl Polska. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 26,22 proc. Kolejne miejsca zajęły: Ferrero (73,01 mln zł; do góry o 37,55 proc.) i Procter & Gamble (64,36 mln zł; + 0,48 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W maju spadła liczba spotów reklamowych w telewizji. Na czele Polsat i Lidl Polska

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zsz
hajs się zgadza!
0 0
odpowiedź