SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Rzeczpospolita' wygrywa z 'DGP', traci 'Gazeta Wyborcza'

W październiku 2009 roku spadła sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich - najwięcej straciły 'Puls Biznesu' i 'Parkiet', najmniej 'Super Express' i 'Fakt'.  Szczegóły w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.

'Rzeczpospolita' wygrywa z 'DGP', traci 'Gazeta Wyborcza'

Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w październiku 2009 r. wyniosła 457 062 egz., czyli o 4 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 334 193 egz. Jest to wynik o 12 proc. słabszy niż w październiku 2008 roku.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 5 proc. do 187 980 egz.

Za podium znalazła się "Rzeczpospolitą". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w październiku wynik na poziomie 116 453 egz., co oznacza spadek o 13 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.

"Rzeczpospolita" wyprzedziła piąty "Dziennik Gazetę Prawną" (Infor Biznes), który na rynku zadebiutował 14 września 2009 r. zastępując "Dziennik" i "Gazetę Prawną". Średnia sprzedaż ogółem "DGP" wyniosła 107 813 egz. 

Tytuł październik
Wirtualnemedia.pl 2009 2008
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem* Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Fakt 612 274 457 062 671 299 478 898
Gazeta Wyborcza 474 476 334 193 557 741 382 711
Super Express 315 420 187 980 336 323 197 185
Rzeczpospolita 188 866 116 453 205 667 134 848
Dziennik Gazeta Prawna** 178 101 107 813 - -
Przegląd Sportowy 98 948 54 098 109 679 60 325
Futbol News 102 687 21 645 - -
Puls Biznesu 21 345 14 582 27 784 18 273
Parkiet 16 312 6 816 23 845 9 594


W październiku br. w porównaniu z wrześniem największy spadek sprzedaży odnotowały "Dziennik Gazeta Prawna" i "Przegląd Sportowy". 

Tytuł 2009
Wirtualnemedia.pl październik wrzesień
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem* Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Fakt 612 274 457 062 599 591 443 385
Gazeta Wyborcza 474 476 334 193 466 920 331 961
Super Express 315 420 187 980 305 113 182 241
Rzeczpospolita 188 866 116 453 179 979 112 941
Dziennik Gazeta Prawna** 178 101 107 813 192 735 116 568
Przegląd Sportowy 98 948 54 098 110 474 61 246
Futbol News 102 687 21 645 121 006 23 333
Puls Biznesu 21 345 14 582 19 842 14 719
Parkiet 16 312 6 816 15 439 6 961



 



* sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 'Rzeczpospolita' wygrywa z 'DGP', traci 'Gazeta Wyborcza'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl