SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ruch w serwisach kobiecych wzrósł o ponad 25 proc. Najwięcej zyskały sekcje Onetu, Gazeta.pl i Viva.pl, na czele WP Kobieta

Wśród stron dla kobiet liderem jest sekcja kobieca WP.pl wyprzedzająca analogiczny dział Onetu i oFeminin.pl. W ciągu roku 10 czołowych witryn osiągnęło wzrost liczby użytkowników o 28,7 proc. i liczby odsłon o 26 proc. Procentowo najwięcej zyskały sekcje kobiece Onetu i Gazeta.pl oraz Viva.pl, a spadek zanotowały jedynie Polki.pl.

Article

W lipcu br. w dziale kobiecym WP.pl 5,7 mln użytkowników (czyli 21,4 proc. wszystkich internautów w Polsce) wykonało 44,83 mln odsłon, każdy średnio 7,7 - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Witryna we wszystkich tych statystykach jest liderem wśród serwisów kobiecych. W badaniu Gemius/PBI ta kategoria obejmuje strony dotyczące różnych obszarów tematycznych skierowanych do kobiet, w osobnych kategoriach klasyfikowane są natomiast witryny o wybranych obszarach tematycznych, np. modzie i urodzie, wśród użytkowników których też dominują kobiety.

Kolejne trzy miejsca w zestawieniu zajmują serwisy należące do Ringier Axel Springer Polska: dział kobiecy Onetu miał 5,1 mln użytkowników i 23,62 mln odsłon, oFeminin.pl - 3,89 mln użytkowników i 11,91 mln odsłon, a sekcja kobieca Fakt.pl - 3,86 mln odwiedzających i 14,65 mln odsłon.

Trzy witryny na liście ma też wydawnictwo Edipresse Polska publikujące sporo magazynów dla kobiet: Polki.pl z 3,4 mln użytkowników i 12,76 mln odsłon, Party.pl z 3 mln internautów i 18,2 mln odsłon oraz Viva.pl z 1,81 mln użytkowników 8,2 mln odsłon.

W dziale kobiecym Interii 2,65 mln internautów wykonało 19,67 mln odsłon, w analogicznej sekcji Gazeta.pl (Agora) 1,93 mln użytkowników wygenerowało 6,38 mln odsłon, a Styl.pl (Grupa Interia) zanotował 1,88 mln odwiedzających i 9,37 mln odsłon.

Dziesięć witryn z rankingu w lipcu br. miało łącznie 33,31 mln użytkowników (bez współodwiedzalności) i 169,59 mln odsłon, a rok wcześniej - 25,89 mln użytkowników i 134,59 mln odsłon.

Rok do roku zyskały 7,42 mln odwiedzających (28,7 proc.) i 35 mln odsłon (26 proc.). Ich łączny zasięg procentowo zwiększył się mocniej od liczby użytkowników - o 30,57 pkt proc., czyli 33 proc. - ponieważ w badaniu Gemius/PBI w lipcu br. łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27 mln, a rok wcześniej na 27,9 mln.

Dział WP.pl dla kobiet osiągnął wzrost o 1,1 mln użytkowników (23,4 proc.), 4,63 pkt proc. zasięgu (27,6 proc.) i 677,1 tys. odsłon (1,5 proc.). Dużo więcej zyskały trzy kolejne witryny z rankingu: w sekcji kobiecej Onetu przybyło 2,09 mln internautów (69,4 proc.), 8,09 pkt proc. (75,1 proc.) i 12,03 mln odsłon (103,9 proc.), na oFeminin.pl - 967,5 tys. odwiedzających (33,1 proc.), 3,93 pkt proc. zasięgu (37,5 proc.) i 2,55 mln odsłon (27,3 proc.), a w dziale kobiecym Fakt.pl - 1,13 mln internautów (41,5 proc.), 4,51 pkt proc. zasięgu (46,2 proc.) i 1,15 mln odsłon (8,5 proc.).

Sekcja Interii dla kobiet zyskała 684,9 tys. użytkowników (34,9 proc.), 2,77 pkt proc. zasięgu (39,5 proc.) i 5,53 mln odsłon (39,1 proc.), analogiczny dział Gazeta.pl - 761,8 tys. odwiedzających (65,3 proc.), 2,96 pkt proc. zasięgu (70,8 proc.) i 3,63 mln odsłon (132,5 proc.), a Viva.pl - 733,9 tys. użytkowników (68,2 proc.), 2,85 pkt proc. zasięgu (74 proc.) i 3,95 mln odsłon (93,1 proc.). Na Party.pl przybyło 329,9 tys. internautów (12,3 proc.), 1,54 pkt proc. zasięgu (16,1 proc.) i 5,62 mln odsłon (44,6 proc.).

Z kolei Polki.pl zanotowały spadek liczby użytkowników o 354,2 tys. (9,4 proc.), zasięgu o 0,86 pkt proc. (6,4 proc.) i liczby odsłon o 744,3 tys. (5,5 proc.). Na Styl.pl przy spadku liczby odwiedzających o 20,7 tys. (1,1 proc.) zasięg zwiększył się o 0,15 pkt proc. (2,2 proc.), a liczba odsłon o 592,1 tys. (6,7 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ruch w serwisach kobiecych wzrósł o ponad 25 proc. Najwięcej zyskały sekcje Onetu, Gazeta.pl i Viva.pl, na czele WP Kobieta

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
żenada
buahaha... to dopiero propaganda. cały internet wzrósł mocno dzięki pandemii, to i "sekcje kobiece" też. Ale lewackie partyjnioki muszą komunikat dać jakie to niezwykłe. może jeszcze macie te nowe regulaminy jak przy oscarach?
odpowiedź
User
taki jeden
najbardziej żenujący w tym wszystkim wynik ofeminin. tyle axelek wybulił kasy na to coś, a tu więcej odsłon kobiety w fakcie robią? ale pseudomanagery od badziewia i tak poawansowały, bo mają... inne zasługi
odpowiedź
User
Gość
Edipresse się już kończy
odpowiedź