Ruch w serwisach kobiecych wzrósł o ponad 25 proc. Najwięcej zyskały sekcje Onetu, Gazeta.pl i Viva.pl, na czele WP Kobieta

Wśród stron dla kobiet liderem jest sekcja kobieca WP.pl wyprzedzająca analogiczny dział Onetu i oFeminin.pl. W ciągu roku 10 czołowych witryn osiągnęło wzrost liczby użytkowników o 28,7 proc. i liczby odsłon o 26 proc. Procentowo najwięcej zyskały sekcje kobiece Onetu i Gazeta.pl oraz Viva.pl, a spadek zanotowały jedynie Polki.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W lipcu br. w dziale kobiecym WP.pl 5,7 mln użytkowników (czyli 21,4 proc. wszystkich internautów w Polsce) wykonało 44,83 mln odsłon, każdy średnio 7,7 - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Witryna we wszystkich tych statystykach jest liderem wśród serwisów kobiecych. W badaniu Gemius/PBI ta kategoria obejmuje strony dotyczące różnych obszarów tematycznych skierowanych do kobiet, w osobnych kategoriach klasyfikowane są natomiast witryny o wybranych obszarach tematycznych, np. modzie i urodzie, wśród użytkowników których też dominują kobiety.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wirtualna-polska-przed-rasp-interia-bez-wzrostu-po-fuzji-z-polsatem-netflix-i-wydawca-pikio-w-top20-gemius-pbi-z-lipca,7170493245761153a ##

Kolejne trzy miejsca w zestawieniu zajmują serwisy należące do Ringier Axel Springer Polska: dział kobiecy Onetu miał 5,1 mln użytkowników i 23,62 mln odsłon, oFeminin.pl - 3,89 mln użytkowników i 11,91 mln odsłon, a sekcja kobieca Fakt.pl - 3,86 mln odwiedzających i 14,65 mln odsłon.

Trzy witryny na liście ma też wydawnictwo Edipresse Polska publikujące sporo magazynów dla kobiet: Polki.pl z 3,4 mln użytkowników i 12,76 mln odsłon, Party.pl z 3 mln internautów i 18,2 mln odsłon oraz Viva.pl z 1,81 mln użytkowników 8,2 mln odsłon.

W dziale kobiecym Interii 2,65 mln internautów wykonało 19,67 mln odsłon, w analogicznej sekcji Gazeta.pl (Agora) 1,93 mln użytkowników wygenerowało 6,38 mln odsłon, a Styl.pl (Grupa Interia) zanotował 1,88 mln odwiedzających i 9,37 mln odsłon.

grafika

Dziesięć witryn z rankingu w lipcu br. miało łącznie 33,31 mln użytkowników (bez współodwiedzalności) i 169,59 mln odsłon, a rok wcześniej - 25,89 mln użytkowników i 134,59 mln odsłon.

Rok do roku zyskały 7,42 mln odwiedzających (28,7 proc.) i 35 mln odsłon (26 proc.). Ich łączny zasięg procentowo zwiększył się mocniej od liczby użytkowników - o 30,57 pkt proc., czyli 33 proc. - ponieważ w badaniu Gemius/PBI w lipcu br. łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27 mln, a rok wcześniej na 27,9 mln.

Dział WP.pl dla kobiet osiągnął wzrost o 1,1 mln użytkowników (23,4 proc.), 4,63 pkt proc. zasięgu (27,6 proc.) i 677,1 tys. odsłon (1,5 proc.). Dużo więcej zyskały trzy kolejne witryny z rankingu: w sekcji kobiecej Onetu przybyło 2,09 mln internautów (69,4 proc.), 8,09 pkt proc. (75,1 proc.) i 12,03 mln odsłon (103,9 proc.), na oFeminin.pl - 967,5 tys. odwiedzających (33,1 proc.), 3,93 pkt proc. zasięgu (37,5 proc.) i 2,55 mln odsłon (27,3 proc.), a w dziale kobiecym Fakt.pl - 1,13 mln internautów (41,5 proc.), 4,51 pkt proc. zasięgu (46,2 proc.) i 1,15 mln odsłon (8,5 proc.).

Sekcja Interii dla kobiet zyskała 684,9 tys. użytkowników (34,9 proc.), 2,77 pkt proc. zasięgu (39,5 proc.) i 5,53 mln odsłon (39,1 proc.), analogiczny dział Gazeta.pl - 761,8 tys. odwiedzających (65,3 proc.), 2,96 pkt proc. zasięgu (70,8 proc.) i 3,63 mln odsłon (132,5 proc.), a Viva.pl - 733,9 tys. użytkowników (68,2 proc.), 2,85 pkt proc. zasięgu (74 proc.) i 3,95 mln odsłon (93,1 proc.). Na Party.pl przybyło 329,9 tys. internautów (12,3 proc.), 1,54 pkt proc. zasięgu (16,1 proc.) i 5,62 mln odsłon (44,6 proc.).

Z kolei Polki.pl zanotowały spadek liczby użytkowników o 354,2 tys. (9,4 proc.), zasięgu o 0,86 pkt proc. (6,4 proc.) i liczby odsłon o 744,3 tys. (5,5 proc.). Na Styl.pl przy spadku liczby odwiedzających o 20,7 tys. (1,1 proc.) zasięg zwiększył się o 0,15 pkt proc. (2,2 proc.), a liczba odsłon o 592,1 tys. (6,7 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Netflix zapożycza się na właściciela TVN. Kredyty na pięć lat

Netflix zapożycza się na właściciela TVN. Kredyty na pięć lat