SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Shell z nową marką kawiarnianych sklepów Shell Café

Firma paliwowa Shell Polska wprowadza nowa markę kawiarnianych sklepów Shell Café, które docelowo zastąpią dotychczasowy koncept Deli by Shell. Jeszcze w tym roku brand będzie obecny na wszystkich stacjach paliwowych tej firmy.  

Article

Shell stawia na rozwój oferty pozapaliwowej i wprowadza na rynek markę Shell Café - nowy koncept kawiarniano-gastronomiczny oferujący kawę premium i obsługę baristów.

Od połowy sierpnia Shell Café jest dostępny na 237 stacjach Shell w Polsce i na wybranych rynkach w Europie. Kolejne punkty Shell Café będą otwierane w najbliższych miesiącach, by do końca br. zastąpić dotychczasowy koncept Deli by Shell.

Polacy uwielbiają pić kawę

Jak wynika z badań SW Research przeprowadzonych na zlecenie Shell Polska 86 proc. respondentów pije kawę codziennie, z czego 26 proc. pije aż trzy kawy dziennie. 40 proc. badanych pije ją w godzinach porannych pomiędzy 6:00 a 10.00. 80 proc. miłośników małej czarnej pije kawę „na mieście” z czego 41 proc. kupuje ją na stacjach paliw. 46 proc. respondentów przyznaje też, że w tym celu odwiedza stacje paliw minimum raz w tygodniu.

Z innego badania Shell, które objęło ponad 10 000 klientów z pięciu krajów Europy, wynika, że na niektórych europejskich rynkach kawa jest jednym z głównych powodów zatrzymywania się na stacjach Shell. Zmiany w trendach związanych z mobilnością wskazują, że klienci prawdopodobnie będą szukali dodatkowych korzyści i wygód na stacjach. Dlatego firma postanowiła wykorzystać i rozwinąć swoje doświadczenia w sprzedaży kawy, wprowadzając markę Shell Café.

Jak działa Shell Café

Shell Café będzie testować nowe opcje posiłków i napojów. Pierwszym wprowadzanym produktem będą własne mieszanki kawy Shell Café dostępne na wybranych stacjach w Polsce. Dzięki współpracy z cenionymi na całym świecie ekspertami i roastmasterami firma pozyskuje z ziaren dwie markowe mieszanki kawy palonej: Espresso o Lungo/Americano.

Poza kawą w ofercie Shell Café dostępne będą croissanty czy kanapki marki własnej. Zmienia się również wnętrze stacji.

– Dla wielu klientów stacje Shell to dogodne miejsca do zrobienia zakupów, a nie tylko do tankowania. Oferując możliwość wypicia kawy wysokiej jakości, zjedzenia przekąski czy kupna składników na kolację, chcemy, by stacje Shell były najbardziej dogodnymi miejscami dla klientów, którzy chcą w jednym miejscu załatwić jak najwięcej spraw. Wprowadzenie nowego konceptu – Shell Café – oznacza nowy etap rozwoju marki Shell i świadczy o naszym zaangażowaniu w rozwój sieci i doskonalenie oferty. Cel, który nam przyświeca, to zapewnianie naszym klientom jak najlepszych doświadczeń - mówi Oleksandr Koliakin, dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkowo-Wschodnią w Grupie Shell.– W ramach strategii rozwoju Shell Retail wyznaczył sobie ambitny cel, zgodnie z którym do 2025 roku 50 proc. marży będzie pochodzić z produktów i usług pozapaliwowych. Żeby osiągnąć ten ambitny cel, planujemy skupić się na trzech czynnikach. Po pierwszy rozwijaniu współpracy z naszymi kluczowymi partnerami. Po drugie, inwestycjach w obecne i nowo powstające stacje. Trzecim kluczowym czynnikiem jest dla nas rozwój marek własnych, takich jak np. koncept Shell Café. Ponadto chcemy oferować klientom nowe i ulepszone udogodnienia: od produktów do pielęgnacji samochodu po świeże potrawy i napoje, możliwość odbioru przesyłek oraz gościnne wnętrza, w których można się zrelaksować przy okazji tankowania - dodaje.

Od pewnego czasu stacje Shella umożliwiają swoim klientom załatwienie kilku spraw w jednym miejscu. Oprócz zatankowania auta paliwem Power czy spróbowania produktów z oferty gastronomicznej, na ponad 250 stacjach można odebrać paczkę DHL, a w 130 punktach skorzystać z paczkomatów InPost. W wybranych lokalizacjach znajdują się prysznice i pralniomaty dla kierowców TIRów, a dla rodziców z dziećmi kąciki do zabawy i przewijaki.

Marka Shell Café została dotychczas wprowadzona w Polsce, Czechach i Rosji oraz na Słowacji i Ukrainie.

Główny konkrent Shella, PKN Orlen inwestuje w swój koncept kawiarniany - Stop Cafe, który ostatnio był reklamowany przez Roberta Kubicę.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Shell z nową marką kawiarnianych sklepów Shell Café

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl