SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Skarb” dogonił „Twój Styl”, ostro w dół „Claudia”. Czytelnictwo miesięczników i dwumiesięczników

W okresie od grudnia ub.r. do maja br. najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce był „Twój Styl”, a z 13. na 2. miejsce awansował „Skarb”. Natomiast na czele dwumiesięczników był „Komputer Świat Twój Niezbędnik” - wynika z badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.

Article

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od grudnia 2014 roku do maja 2015 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 9,09 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 12,14 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął wydawany dla sieci drogerii Rossmann miesięcznik „Skarb” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był 13. W analizowanym okresie czytany był on przez 8,24 proc. respondentów (wzrost o 2,47 pkt. proc.). Tytuł poza drogeriami jest też dostępny w kioskach.

Na ostatniej pozycji podium w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 6,34 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 2,73 pkt. proc. W okresie od grudnia 2013 roku do maja 2014 roku tytuł ten był drugi.



Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazło się pięć miesięczników poradnikowych dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, budowlanym, popularnonaukowym, kulinarnym i wnętrzarskim.

Miesięczniki 15-75

grudzień 2014 : maj 2015

grudzień 2013 : maj 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

9,09%

12,14%

Skarb

8,24%

5,77%

Claudia

6,34%

9,07%

Kobieta i Życie

5,65%

7,17%

Murator

5,17%

7,24%

Focus

5,15%

7,43%

Świat Kobiety

5,04%

6,17%

Przyślij Przepis!

4,93%

6,41%

Cztery Kąty

4,72%

8,15%

Dobre Rady

4,72%

5,95%

Poradnik Domowy

4,65%

6,71%

Przepisy Czytelników

4,47%

6,52%

Komputer Świat

4,27%

5,47%

Mój Piękny Ogród

4,23%

7,01%

Avanti

4,14%

4,78%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

4,10%

5,09%

Świat Wiedzy

3,85%

5,01%

Olivia

3,67%

5,06%

Glamour

3,47%

4,25%

National Geographic

3,30%

5,65%

Pani

2,84%

3,85%

CKM

2,50%

2,95%

Świat Zdrowia

2,44%

3,68%

Cosmopolitan

2,19%

2,64%

CD Action

2,18%

3,03%

Moje Mieszkanie

2,16%

3,26%

Joy

2,11%

2,61%

PC Format

2,11%

2,20%

Dom & Wnętrze

2,09%

3,11%

Zwierciadło

2,05%

2,76%

Auto Motor i Sport

2,02%

2,32%

Focus Historia

1,98%

2,70%

Uroda Życia

1,95%

-

Elle

1,92%

2,63%

Wysokie Obcasy Extra

1,91%

2,78%

Detektyw

1,91%

-

Playboy

1,84%

2,14%

TopGear

1,80%

2,36%

Men's Health

1,78%

1,95%

Ładny Dom

1,77%

2,26%

Auto Świat Poradnik

1,70%

2,31%

Mamo To Ja

1,61%

3,12%

Mam Ogród

1,55%

-

Przepis na Zdrowie

1,52%

2,32%

Logo

1,52%

1,65%

Moje Gotowanie

1,52%

2,43%

Świat Motocykli

1,36%

2,12%

M jak mieszkanie

1,32%

2,30%

Gotuj Krok po Kroku

1,29%

1,69%

Dobre Wnętrze

1,21%

2,12%

Zdrowie

1,16%

1,92%

Kuchnia

1,15%

1,58%

Burda

1,12%

1,44%

National. Geographic. Traveler

1,07%

1,71%

Cała Ty

1,06%

-

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,02%

1,67%

Twoje Dziecko

1,00%

1,57%

Forbes

0,95%

1,45%

Przepis na Ogród

0,90%

1,79%

Chip

0,88%

1,08%

Dziecko

0,84%

1,32%

Wróżka

0,74%

1,33%

M jak Mama

0,73%

0,90%

Bravo Girl

0,71%

1,07%

Twój Maluszek

0,70%

0,99%

Życie na Gorąco Retro

0,59%

-

InStyle

0,58%

1,01%

Weranda

0,51%

0,95%

Shape

0,51%

0,84%

Podróże

0,50%

0,95%

Hot Moda

0,46%

0,82%

Voyage

0,45%

0,59%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,42%

0,80%

Sukces

0,39%

0,49%

Architektura-Murator

0,31%

0,69%

Harper's Bazaar

0,27%

0,69%

Weranda Country

0,27%

-

Fun Club

0,25%

0,49%

Twist

0,25%

0,52%

Żagle

0,24%

0,39%

Women's Health

0,11%

-

PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W grupie wiekowej 16-59 lat liderem również był „Twój Styl”, którego wynik zmniejszył się o 2,60 pkt. proc. do 10,32 proc. Na drugim miejscu (po awansie z siódmego) uplasował się „Skarb” (9,41 proc.; do góry o 2,80 proc.), a podium uzupełnia „Claudia”, która przed rokiem była druga (6,87 proc.; - 2,82 proc.).

Miesięczniki 16-59

grudzień 2014 : maj 2015

grudzień 2013 : maj 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

10,32%

12,92%

Skarb

9,41%

6,61%

Claudia

6,87%

9,69%

Focus

6,02%

8,41%

Murator

5,78%

7,82%

Komputer Świat

5,34%

6,18%

Świat Kobiety

5,31%

6,54%

Przyślij Przepis!

5,22%

6,65%

Avanti

5,18%

5,67%

Cztery Kąty

5,13%

8,75%

Kobieta i Życie

4,97%

6,12%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

4,92%

5,83%

Dobre Rady

4,62%

5,66%

Przepisy Czytelników

4,59%

6,60%

Świat Wiedzy

4,36%

5,35%

Mój Piękny Ogród

4,31%

6,55%

Poradnik Domowy

4,23%

6,26%

Olivia

3,92%

5,52%

National Geographic

3,77%

6,32%

Glamour

3,66%

4,87%

CKM

3,07%

3,61%

Pani

3,01%

3,83%

CD Action

2,88%

3,34%

Cosmopolitan

2,82%

3,18%

Joy

2,66%

3,03%

Moje Mieszkanie

2,62%

3,61%

PC Format

2,54%

2,50%

Auto Motor i Sport

2,49%

2,69%

Playboy

2,38%

2,60%

Dom & Wnętrze

2,37%

3,27%

Men's Health

2,33%

2,38%

TopGear

2,29%

2,80%

Uroda Życia

2,26%

-

Mamo To Ja

2,18%

3,74%

Focus Historia

2,17%

2,80%

Zwierciadło

2,09%

2,71%

Auto Świat Poradnik

2,08%

2,64%

Świat Zdrowia

2,02%

3,20%

Detektyw

2,02%

-

Elle

2,01%

2,90%

Wysokie Obcasy Extra

1,98%

2,83%

Logo

1,97%

2,00%

Ładny Dom

1,83%

2,41%

Świat Motocykli

1,80%

2,49%

M jak mieszkanie

1,64%

2,63%

Moje Gotowanie

1,62%

2,41%

Przepis na Zdrowie

1,58%

1,96%

Mam Ogród

1,45%

-

Gotuj Krok po Kroku

1,39%

1,68%

Dobre Wnętrze

1,35%

2,32%

National. Geographic. Traveler

1,32%

1,90%

Kuchnia

1,25%

1,48%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,25%

2,02%

Burda

1,24%

1,55%

Forbes

1,15%

1,66%

Cała Ty

1,13%

-

Twoje Dziecko

1,07%

1,81%

Dziecko

1,05%

1,56%

Chip

1,04%

1,23%

Zdrowie

1,01%

1,58%

M jak Mama

0,85%

1,08%

Przepis na Ogród

0,85%

1,59%

Twój Maluszek

0,83%

1,14%

Wróżka

0,82%

1,40%

Bravo Girl

0,72%

1,06%

InStyle

0,67%

1,17%

Shape

0,65%

1,04%

Hot Moda

0,58%

0,95%

Weranda

0,56%

1,05%

Voyage

0,55%

0,68%

Podróże

0,51%

1,00%

Życie na Gorąco Retro

0,50%

-

Sukces

0,47%

0,49%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,45%

0,80%

Harper's Bazaar

0,40%

0,80%

Architektura-Murator

0,38%

0,79%

Weranda Country

0,31%

-

Fun Club

0,27%

0,39%

Twist

0,22%

0,47%

Żagle

0,21%

0,38%

Women's Health

0,13%

-

Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem był „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od grudnia 2014 roku do maja 2015 roku jego czytanie zadeklarowało 1,49 proc. pytanych, po spadku o 0,55 pkt. proc.

Dwumiesięczniki 15-75

grudzień 2014 : maj 2015

grudzień 2013 : maj 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Komputer Świat Twój Niezbędnik

1,49%

2,04%

Samo Zdrowie

1,12%

-

Auto Świat 4x4

1,11%

1,78%

Sól i Pieprz

0,79%

0,79%

Women's Health

0,78%

0,77%

Elle Decoration

0,39%

0,56%

Również wśród czytelników z grupy komercyjnej na czele znalazł się „Komputer Świat Twój Niezbędnik” - 1,75 proc.; w dół o 0,58 proc.

Dwumiesięczniki 16-59

grudzień 2014 : maj 2015

grudzień 2013 : maj 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Komputer Świat Twój Niezbędnik

1,75%

2,33%

Auto Świat 4x4

1,34%

2,04%

Samo Zdrowie

1,10%

-

Women's Health

0,92%

0,93%

Sól i Pieprz

0,78%

0,76%

Elle Decoration

0,46%

0,63%

 


Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2013 do maja 2014 roku na losowej próbie 21 220 przypadków oraz od grudnia 2014 do maja 2015 roku na losowej próbie 11 833 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 16 966 i 9 352 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W okresie od grudnia 2014 roku do lutego 2015 roku nie był badany miesięcznik „Women's Health”, w grudniu 2014 roku - miesięczniki „Detektyw” i „Życie na Gorąco Retro”, od grudnia 2014 roku do lutego 2015 roku - dwumiesięcznik „Samo Zdrowie” i od marca do maja 2015 roku - dwumiesięcznik „Women's Health”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Skarb” dogonił „Twój Styl”, ostro w dół „Claudia”. Czytelnictwo miesięczników i dwumiesięczników

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jezusie
cale te badania PBC TO JEDNA WIELKA SCIEMA...nijak sie maja do sprzedazy,,pokazcie mi normalna osobe, ktora udziela wywiadu przez telefon albo zaczepina na ulicy,,, same bidule, stare baby i emeryci,, it i znajomosc CZYTELNICTWA...
9 9
odpowiedź
User
yo
żeby porównać skarb to twojego stylu... nie wiem - błąd metodologiczny czy zwykła niewiedza...
11 8
odpowiedź