Fabuła „Skazanej” koncentruje się na odnoszącej sukcesy sędzi Alicji Mazur (w tej roli Agata Kulesza), która znana jest ze swojej surowości wobec przestępców. Kobieta niespodziewanie zostaje oskarżona o zabójstwo, którego nie popełniła. Trafia do więzienia, gdzie musi przetrwać wśród kobiet, na które sama wydała wcześniej wyrok. Przy życiu trzyma ją nastoletnia córka oraz chęć zemsty na tych, którzy ją wrobili.
Serial jest inspirowany książką Ewy Ornackiej „Skazane na potępienie”. Dodatkowo wiele z postaci przedstawionych w produkcji inspirowanych jest prawdziwymi przestępczyniami, znanymi z pierwszych stron gazet.
Agata Kulesza w głównej roli, partnerują jej Michał Czernecki, Bartłomiej Topa i Aleksandra Adamska
Obok Agaty Kuleszy w serialu pojawią się także: Michał Czernecki (Paweł Witkowski, mąż Alicji), Bartłomiej Topa (Piotr Serafin, przyjaciel Alicji), Martyna Byczkowska (Hania, córka Alicji), Aleksandra Adamska (Pati, więźniarka), Tomasz Schuchardt (kierownik penitencjarny), Marta Malikowska („Kosa”, więźniarka), Marta Ścisłowicz (Basia, lekarka w ambulatorium więziennym), Jan Jankowski (Bednarek, prawnik Pawła), Joanna Gonschorek („Swieta”, strażniczka), Maria Kania (Marika, więźniarka), Monika Dawidziuk ("Amfisa", więźniarka), Hanna Klepacka („Campina”, więźniarka) oraz Natalia Sikora (Szkudlarek, strażniczka).

Zdjęcia do 8-odcinkowego serialu Player Oryginal zakończyły się pod koniec maja.
Trwa kampania promocyjna serialu
Premiera „Skazanej” w serwisie Player.pl odbyła się w czwartek, 31 sierpnia 2021 roku.
Serial jest wsparty ogólnopolską kampanią promocyjną, która obejmuje kreatywny teaser, spoty telewizyjne (kanały TVN Grupa Discovery, Polsat, Canal+), nośniki reklamy zewnętrznej i kino. W ramach kampanii realizowane są także intensywne działania w digitalu, wykorzystujące dedykowane materiały do kampanii display, w kanałach społecznościowych oraz serwisie Player.
Za pomysł kreatywny oraz realizację kampanii odpowiedzialny jest wewnętrzny dział kreacji i marketingu TVN Grupa Discovery. Za planowanie i zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy Mediacom, a za performance marketing - agencja mediowa Sales & More.

Projekt od początku rozwijany jest przez zespół produkcji fabularnej. Scenariusz powstawał pod nadzorem Katarzyny Śliwińskiej-Kłosowicz. Główną scenarzystką jest Karolina Szymczyk-Majchrzak, z którą współpracują Ewa Popiołek i Ewa Ornacka.
Za reżyserię odpowiada Bartosz Konopka, a za zdjęcia - Paweł Flis. Scenografią zajmuje się Maciej Fajst, kostiumami - Katarzyna Baran, a charakteryzacją - Jolanta Madejska-Witek. Kierownikiem produkcji jest Przemysław Malec, a producentem Tomasz Blachnicki.
Player Original to produkcje własne Playera, realizowane specjalnie na zamówienie serwisu i dostępne w nim ekskluzywnie. Do tej pory w bibliotece znalazły się: seria „Chyłka”, „Szadź”, „Żywioły Saszy - Ogień”, „Nieobecni”, „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komedy”, „Mamy to!”, „Top Model. Front Row” oraz „One Night Squad”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/pajeczyna-serial-tvn-joanna-kulig-obsada-premiera-emisja-player-pl,7170176274462337a ##
@kawka - „Jesooo, ten to pokolędował przez całe życie. I wszędzie zawsze źle, bo odchodził lub kazano mu odejść.” a skąd mu kazano odejsc? sprawdzilam w wiki i od 1985 do 2020 (z drobnymi przerwami prowadził audycje w Trójce, a w Teleexpressie przesiedział 15 lat. I w przeciwienstwie do wiekszosci ludzi mediow nie narzeka tylko robi swoje. Oj chyba zazdros przez was KAWKA przemawia
Drogi Hirku, gratulacje. Bardzo lubiłem słuchać Cię w trójce. Mam inny gust muzyczny, ale historie wykopane z ciemnych piwnic muzycznych - bezcenne.
No tak dziadek wspoltworzy stronę o muzyce w stylu murzyn gada. Odszedł z Trojki bo inny emeryt wprowadził na szczyt listy utwór kolejnego emerytowanego rapera Kazka. Hirus a w emeref ef em to jakie miejsce miał Kazek na liście benz hop?