Snap z rosnącymi przychodami i malejącą stratą netto. Liczba użytkowników Snapchata w górę o 20 procent

W I kwartale 2020 roku liczba użytkowników Snapchata wzrosła rok do roku o 20 procent, obecnie z serwisu korzysta na świecie 229 mln internautów. Przychody spółki Snap wzrosły w ciągu kwartału o 44 procent, zaś strata netto zmniejszyła się do kwoty 305,9 mln dolarów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Spółka Snap, właściciel platformy Snapchat podała wyniki za I kwartał 2020 r. Okazuje się, że firma zanotowała korzystne wskaźniki finansowe, zaś pandemia koronawirusa i domowa izolacja wpłynęły na wzrost zainteresowania aplikacją.

Przychód w górę, maleje strata

W I kwartale 2020 r. Snap zanotował przychody w wysokości 462,428 mln dol., co oznacza wzrost rok do roku o 44 proc. Najwyższe wpływy w kwocie 315,650 mln dol. uzyskano w Ameryce Północnej,  w Europie było to 76,498 mln dol., zaś na resztę świata przypadała kwota 70,329 mln dol. W ciągu kwartału podwoiły się wpływy Snapa pochodzące z reklam.

W raportowanym okresie Snap wykazał stratę netto w wysokości 305,936 mln dol., która okazała się o 1 proc. mniejsza niż rok wcześniej.

grafika

Rośnie liczba użytkowników

W I kwartale br. globalna liczba użytkowników Snapchata korzystających z aplikacji każdego dnia osiągnęła 229 mln, co oznacza wzrost rok do roku o 20 proc. Według statystyk codziennie w aplikacji tworzono ponad 4 mld snapów.

W raportowanym okresie o 35 proc. w skali roku zwiększył się czas spędzany przez użytkowników na funkcjonującej w Snapchacie platformie Discover. Z kolei ponad 75 proc. codziennych użytkowników korzysta z oferowanych przez aplikację mechanizmów rozszerzonej rzeczywistości.

Snap przyznaje, że w związku z pandemią koronawirusa i przymusową izolacją ludzi na całym świecie wzrosło zaangażowane użytkowników Snapchata. W ostatnim tygodniu marca br. komunikacja pomiędzy znajomymi w aplikacji wzrosła o 30 proc., zaś zaangażowanie internautów w treści na platformie okazało się o 50 proc. większe w regionach i krajach dotkniętych szczególnie mocno pandemią.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?