SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spada liczba subskrypcji streamingowych. Winne inflacja i oszczędności

Dalszy spadek liczby subskrybentów serwisów streamingowych w Wielkiej Brytanii. Z raportu Kantar Entertainment on Demand wynika, że 488 tys. gospodarstw domowych anulowało w sumie 1,66 mln subskrypcji SVoD w II kwartale.

Article

W kwietniu informowaliśmy, że liczba osób subskrybujących co najmniej jeden serwis streamingowy w Wielkiej Brytanii spadła o 1,51 mln.

Rosnące ceny doprowadziły do spadku liczby subskrybentów serwisów streamingowych na wyspach brytyjskich o 500 tys.

Pod koniec pierwszego kwartału br. około 58 proc. Brytyjczyków (bez Irlandii Północnej) płaciło za jeden z serwisów streamingowych, takich jak Netflix, Amazon Prime Video czy Disney+.

Rezygnują najczęściej młodzi

W II kwartale sytuacja branży streamingowej nie poprawiła się. Największe spadki dotyczą gospodarstw domowych z najmłodszymi mieszkańcami. W grupie poniżej 24 roku życia penetracja usług SVoD spadła o 2,6 pkt proc., natomiast w domach zamieszkanych przez osoby w wieku 55-64 lat zaledwie o 0,5 pkt proc.

Łącznie 16,42 mln domostw w Wielkiej Brytanii wykupuje przynajmniej jedną usługę streamingową. To 56 proc. wszystkich gospodarstw domowych. W I kwartale br. było to 58 proc.

Kantar zauważa, że inflacja w Wielkiej Brytanii rośnie i pod koniec maja wynosiła 9,1 proc. Konsumenci szukają oszczędności m.in. w subskrypcjach streamingowych. Kiedy spada popularność płatnych usług SVoD, nadal dużą popularnością cieszą się darmowe serwisy lub platformy z reklamami. Dwie trzecie osób, które zrezygnowały z subskrypcji korzystały z usługi BBC iPlayer przynajmniej raz w tygodniu.

- W II kwartale obserwowaliśmy kolejne rezygnacje z subskrypcji przez Brytyjczyków. Głównie tych najmłodszych. Warto zauważyć, że ta grupa wiekowa może korzystać z szerokiej gamy usług. Na przykład BBC iPlayer czy bezpłatnych aplikacji, takich jak TikTok. Osoby te są dalej zainteresowane streamingiem telewizyjnym, tylko tańszym. Disney osiągnął dobre wyniki w II kwartale ze względu na szeroki i zróżnicowany asortyment treści. Apple TV na rynku brytyjskim odniósł sukces dzięki skupieniu się na lokalnych treściach, takich jak popularne w Wielkiej Brytanii programy telewizyjne. Netflix zapowiada partnerstwo z Microsoftem w celu zbudowania pakietów z reklamami swojej usługi. Interesujące jak będzie sobie radzić w następnych kwartałach na tle konkurencji - stwierdził Dominic Sunnebo, globalny dyrektor ds. analiz w firmie Kantar.

Disney+ rośnie w siłę

36 proc. rezygnujących z usług SVoD jako powód wskazało oszczędności. Serial „Obi-Wan Kenobi” z Disney+ został najlepiej oceniony przez Brytyjczyków w badaniu Kantara. Drugie miejsce zajął najnowszy sezon „Stranger Things” Netfliksa. Aż 21,5 proc. nowych subskrybentów w II kwartale br. postawiło na Disney+. W badaniu Net Promoter Score (NPS) platforma Disney+ po raz pierwszy wyprzedziła też Netfliksa pod względem sympatii użytkowników. W tym samym czasie największa platforma streamingowa zanotowała spadek popularności. Dzięki brytyjskim produkcjom AppleTV+ przypadło 9,9 proc. nowych subskrybentów.

Zobacz także: Disney+ stawia na 4K i treści z USA. „To brand, ale trochę zapomniano o kontencie”

Dołącz do dyskusji: Spada liczba subskrypcji streamingowych. Winne inflacja i oszczędności

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Guru
Nie dziwię się. Niczego ciekawego tam nie ma. Zwykła strata tylko czasu na głupawe filmiki.
17 4
odpowiedź
User
Irek świrek
Po efekcie nowości musi przyjść etap jakości a tego nie ma.
15 2
odpowiedź
User
Irek świrek
Tymczasem w Polsce najwięksi nadawcy postawili wszystko na streaming kosztem destrukcji pozycji swoich stacji telewizyjnych
10 2
odpowiedź