Spada liczba subskrypcji streamingowych. Winne inflacja i oszczędności

Dalszy spadek liczby subskrybentów serwisów streamingowych w Wielkiej Brytanii. Z raportu Kantar Entertainment on Demand wynika, że 488 tys. gospodarstw domowych anulowało w sumie 1,66 mln subskrypcji SVoD w II kwartale.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Spada liczba subskrypcji streamingowych. Winne inflacja i oszczędności

Rosnące ceny doprowadziły do spadku liczby subskrybentów serwisów streamingowych na wyspach brytyjskich o 500 tys.

Pod koniec pierwszego kwartału br. około 58 proc. Brytyjczyków (bez Irlandii Północnej) płaciło za jeden z serwisów streamingowych, takich jak Netflix, Amazon Prime Video czy Disney+.

Rezygnują najczęściej młodzi

W II kwartale sytuacja branży streamingowej nie poprawiła się. Największe spadki dotyczą gospodarstw domowych z najmłodszymi mieszkańcami. W grupie poniżej 24 roku życia penetracja usług SVoD spadła o 2,6 pkt proc., natomiast w domach zamieszkanych przez osoby w wieku 55-64 lat zaledwie o 0,5 pkt proc.

Łącznie 16,42 mln domostw w Wielkiej Brytanii wykupuje przynajmniej jedną usługę streamingową. To 56 proc. wszystkich gospodarstw domowych. W I kwartale br. było to 58 proc.

Kantar zauważa, że inflacja w Wielkiej Brytanii rośnie i pod koniec maja wynosiła 9,1 proc. Konsumenci szukają oszczędności m.in. w subskrypcjach streamingowych. Kiedy spada popularność płatnych usług SVoD, nadal dużą popularnością cieszą się darmowe serwisy lub platformy z reklamami. Dwie trzecie osób, które zrezygnowały z subskrypcji korzystały z usługi BBC iPlayer przynajmniej raz w tygodniu.

- W II kwartale obserwowaliśmy kolejne rezygnacje z subskrypcji przez Brytyjczyków. Głównie tych najmłodszych. Warto zauważyć, że ta grupa wiekowa może korzystać z szerokiej gamy usług. Na przykład BBC iPlayer czy bezpłatnych aplikacji, takich jak TikTok. Osoby te są dalej zainteresowane streamingiem telewizyjnym, tylko tańszym. Disney osiągnął dobre wyniki w II kwartale ze względu na szeroki i zróżnicowany asortyment treści. Apple TV na rynku brytyjskim odniósł sukces dzięki skupieniu się na lokalnych treściach, takich jak popularne w Wielkiej Brytanii programy telewizyjne. Netflix zapowiada partnerstwo z Microsoftem w celu zbudowania pakietów z reklamami swojej usługi. Interesujące jak będzie sobie radzić w następnych kwartałach na tle konkurencji - stwierdził Dominic Sunnebo, globalny dyrektor ds. analiz w firmie Kantar.

Disney+ rośnie w siłę

36 proc. rezygnujących z usług SVoD jako powód wskazało oszczędności. Serial „Obi-Wan Kenobi” z Disney+ został najlepiej oceniony przez Brytyjczyków w badaniu Kantara. Drugie miejsce zajął najnowszy sezon „Stranger Things” Netfliksa. Aż 21,5 proc. nowych subskrybentów w II kwartale br. postawiło na Disney+. W badaniu Net Promoter Score (NPS) platforma Disney+ po raz pierwszy wyprzedziła też Netfliksa pod względem sympatii użytkowników. W tym samym czasie największa platforma streamingowa zanotowała spadek popularności. Dzięki brytyjskim produkcjom AppleTV+ przypadło 9,9 proc. nowych subskrybentów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii