Spotify przejmuje Podsights i Chartable. Chce poprawić skuteczność pomiarów reklamy w podcastach

Serwis Spotify za nieznaną kwotę przejął firmy Podsights i Chartable. Obie umożliwiają precyzyjne pomiary i optymalizację reklam zamieszczanych w podcastach. Akwizycja ma pomóc partnerom podcastowym Spotify w bardziej skutecznym kierowaniu komunikacji marketingowej do odbiorców.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Rynek reklamy podcastowej dynamicznie rośnie. Według eMarketera, do 2025 r. roczne przychody z cyfrowej reklamy audio w Stanach Zjednoczonych mają wzrosnąć do prawie 8 mld dol., z czego 2,7 mld przypadnie na samą reklamę zamieszczaną w podcastach.

Większa skuteczność reklamy

Serwis Spotify, oprócz oferowania muzyki w streamingu w darmowych i płatnych planach ma w swoich zasobach coraz więcej treści dostępnych w formacie podcastów.

Teraz ujawniono, że Spotify wykonał kolejny krok w kierunku monetyzacji treści publikowanych w podcastach. Serwis przejął firmy Podsights i Chartable, aby usprawnić pomiar podcastów dla reklamodawców i insightów dla wydawców.

Kwot ani dokładnych warunków transakcji nie ujawniono. Podsights jest dostawcą usług pomiaru reklamy podcastowej, który ma pomagać reklamodawcom lepiej mierzyć i skalować ich przekaz. Chartable to to z kolei platforma analityczna, która umożliwia wydawcom poznanie i zwiększenie liczby odbiorców ich podcastów poprzez narzędzia atrybucji promocji i wglądu w widownię.

W komunikacie Spotify zaznacza, że według ostatniego badania Advertiser Perceptions, pomiar i atrybucja pozostają dwoma największymi nierozwiązanymi wyzwaniami dla reklamodawców w podcastach. Spotify planuje rozwiązać ten problem poprzez przejęcie Podsights. Jako część Spotify, firma będzie w stanie wykorzystać nowe rozwiązania technologiczne, aby zapewnić reklamodawcom podcastów na całym świecie dokładniejsze pomiary i wgląd w działania użytkowników.

Spotify twierdzi, że dzięki przejęciu Podsights będzie w stanie pomóc reklamodawcom zrozumieć, w jaki sposób reklamy podcastów napędzają działania, które mają znaczenie dla ich biznesu. Z czasem planowane jest rozszerzenie tych możliwości pomiarowych poza podcasty na cały zakres platformy Spotify, w tym reklamy audio w ramach muzyki, reklamy wideo i reklamy display.

- Przez ostatni rok wzmacnialiśmy i tak już bogatą ofertę Megaphone - ostatnio poprzez przejęcie Whooshkaa i jego technologii nadawania podcastów - aby zapewnić wydawcom najlepsze miejsce do tworzenia, zarabiania i mierzenia ich działalności podcastowej – podkreśla Spotify w komunikacie. - A teraz, dzięki przejęciu Chartable, będziemy dalej wzmacniać zestaw narzędzi Megaphone poprzez integrację wiedzy o słuchaczach i najnowocześniejszych narzędzi promocyjnych, SmartLinks i SmartPromos. Narzędzia te ułatwią wydawcom przekształcanie spostrzeżeń odbiorców i poszerzanie grona słuchaczy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami