SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Fakt” najchętniej kupowanym dziennikiem w I półroczu. „Gazeta Polska Codziennie” najbardziej w dół, rośnie „Puls Biznesu”

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w pierwszym półroczu br. był „Fakt”. Prawie wszystkie dzienniki zanotowały najniższą sprzedażą w historii, a liderem wśród spadków była „Gazeta Polska Codziennie”. Wzrosty sprzedaży zanotowały „Puls Biznesu” i „Parkietu”.

Article

W pierwszym półroczu 2019 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 223 109 egz., czyli o 11,11 proc. mniej niż w pierwszym półroczu poprzedniego roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do ostatnich 10 lat tytuł ten cechuje się stabilnym spadkiem sprzedaży, np. w porównaniu do pierwszego półrocza 2014 roku średni wynik tego tygodnika zmalał o 33,12 proc,. a w porównaniu do pierwszego półrocza 2010 roku - o 50,82 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął „Super Express” (ZPR Media) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 114 199 egz. Jego wynik zmniejszył się o 5,63 proc. Analizując dane z wielu lat wynika, że tytuł ten w cykl spadającej sprzedaży wszedł w 2008 roku. Od pierwszego półrocza 2010 roku jego wynik zmalał o 38,49 proc.

Ostatnią lokatę podium zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 7,87 proc. do 88 784 egz. Tytuł ten zanotował największy spadek sprzedaży w porównaniu do danych z pierwszych sześciu miesięcy 2010 roku - w tym ujęciu wyniósł on 71,60 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 41 577 egz.; w dół o 8,39 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 36 593 egz.; - 6,46 proc.).

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej, wynoszący 15,23 proc. do 13 527 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu zajął siódmą lokatę.

Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl wszystkie dzienniki oprócz „Parkietu” (Gremi Business Communication) i „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) zanotowały najniższą sprzedaż w historii ich średnich wyników dla pierwszego półrocza. W ostatnich latach jednak rozwija się sprzedaż e-wydań dzienników, czyli dostępnych w Internecie wersji gazet, identycznych pod względem zawartości z wersjami papierowymi.

W czerwcu liderem „Fakt”, sprzedaż „Gazety Wyborczej” spadła do 82 tys. egz.

W czerwcu 2019 roku liderem również był „Fakt”, którego średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do czerwca 2018 roku zmniejszyła się o 11,74 proc. do 208 967 egz.

Drugi był „Super Express”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 110 352 egz., po spadku o 6,02 proc. Trzecią lokatę zajęła „Gazeta Wyborcza” (82 678 egz.; w dół o 10,28 proc.).

Najwięcej w tym ujęciu stracił „Przegląd Sportowy”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 32,13 proc. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł tutaj „Puls Biznesu” - było to 2,60 proc.

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Fakt” najchętniej kupowanym dziennikiem w I półroczu. „Gazeta Polska Codziennie” najbardziej w dół, rośnie „Puls Biznesu”

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pisiomoher
fakt, super expres i inne to szmatławce i brukowce szukające taniej sensacji. Ten portal też...
odpowiedź
User
andyd
fakt, super expres i inne to szmatławce i brukowce szukające taniej sensacji. Ten portal też...
jakiej taniej sensacji szuka ten portal? Trudno, żeby nie uwzględniali tych gazet , mimo, że brukowce
odpowiedź
User
Farmazon
W tym tempie wkrótce Wyborczej nie będzie. Oczywiście w sensie władzy i wpływu tej gazety już nie ma
odpowiedź
User
:D
W tym tempie wkrótce Wyborczej nie będzie. Oczywiście w sensie władzy i wpływu tej gazety już nie ma


W tym tempie za 5 lat bedzie miala i tak duzo wieksza sprzedaz niz GPC, ktorej wtedy zreszta juz nie bedzie, chuba ze beda drukowac 1 egz. pelen reklam spolek Skarbu Panstwa, a i to tylko pod warunkiem, ze PiS bedzie wtedy rzadzil a smiem watpic.
odpowiedź
User
pablo
W tym tempie wkrótce Wyborczej nie będzie. Oczywiście w sensie władzy i wpływu tej gazety już nie ma

to ciekawe jak skomentujesz genialne wyniki gazety polskiej pisiorku mały....
odpowiedź
User
Sandzi
Szkoda papieru na te wszystkie gazetki w erze Internetu gdzie są ekolodzy marnują drzewa na to dziadostwo
odpowiedź
User
a
Szkoda papieru na te wszystkie gazetki w erze Internetu gdzie są ekolodzy marnują drzewa na to dziadostwo


drzew nie marnują, bo drzewa na papier idą z plantacji założonych właśnie na ten cel. Zanim urosną to jednak tego co2 trochę przetworzą i w fazie wzrostu przetwarzają go najwięcej. Gdyby te drzewa nie szły na papier to wcale by ich nie było, więc nie jęcz bez sensu.
odpowiedź
User
tomasz
Proszę wytłumaczyć mi pewien fenomen. Z tabeli wynika, że Gazeta Polska Codziennie ma nakład 53 594 a sprzedaje 13 120. Co dzieje się z resztą egzemplarzy ?
odpowiedź
User
Piotrek
Proszę wytłumaczyć mi pewien fenomen. Z tabeli wynika, że Gazeta Polska Codziennie ma nakład 53 594 a sprzedaje 13 120. Co dzieje się z resztą egzemplarzy ?


Idzie na przemiał. Nakład jest tak duży, by zapełnić wszystkie kioski, państwowe stacje benzynowe, punkty dystrybucji spółek skarbu państwa, itd, ale nikt tego nie kupuje, więc wraca na makulaturę.
odpowiedź
User
Piotrek
W tym tempie wkrótce Wyborczej nie będzie. Oczywiście w sensie władzy i wpływu tej gazety już nie ma
odpowiedź
User
Piotrek
W tym tempie wkrótce Wyborczej nie będzie. Oczywiście w sensie władzy i wpływu tej gazety już nie ma

Farmazony pleciesz, kolego. GW ma ponad 100 tys. prenumeraty cyfrowej. Najwięcej spośród wszystkich, bo to jest przyszłość.
odpowiedź
User
sss
Uuuuuuu....Fakcik znów ze sporym spadkiem w porównaniu do Supra. Więcej Lisa na opiniach i wojny z PiS! Tylko, że czytelnik nadal nie chce zrozumieć i wciąż głosuje na PiS. Kiedy to zrozumienie? Jak będzie 150 tys. sprzedaży?
odpowiedź
User
andyd
W tym tempie wkrótce Wyborczej nie będzie. Oczywiście w sensie władzy i wpływu tej gazety już nie ma
spokojnie,czytelnicy Wyborczej czytają po prostu cyfrową wersję, nie papierową
odpowiedź
User
axel
PS też zdycha, ale za rok euro i igrzyska, to jeszcze trwale nie zjedzie poniżej 20 tysięcy sprzedaży, ale może mistrz zmywaka tego nie doczekać
odpowiedź
User
no no
W tym tempie wkrótce Wyborczej nie będzie. Oczywiście w sensie władzy i wpływu tej gazety już nie ma
spokojnie,czytelnicy Wyborczej czytają po prostu cyfrową wersję, nie papierową

i co z tego, 13 pażdziernika będzie wielki lament
odpowiedź
User
no no
W tym tempie wkrótce Wyborczej nie będzie. Oczywiście w sensie władzy i wpływu tej gazety już nie ma
spokojnie,czytelnicy Wyborczej czytają po prostu cyfrową wersję, nie papierową

i co z tego, 13 pażdziernika będzie wielki lament
odpowiedź
User
tru
Pół roku rządów nowej naczki to pół roku fatalnych wyników lidera rynku. Superak spada dwa razy wolniej. Nawet gw jest lepsze? Do tego www też gorzej niż konkurencja odkąd swoje paluchy pchają?Dramat. Ale prezesik wybiera to konsekwencji brak? siebie też ukarze?
odpowiedź
User
etam
W tym tempie wkrótce Wyborczej nie będzie. Oczywiście w sensie władzy i wpływu tej gazety już nie ma


W tym tempie za 5 lat bedzie miala i tak duzo wieksza sprzedaz niz GPC, ktorej wtedy zreszta juz nie bedzie, chuba ze beda drukowac 1 egz. pelen reklam spolek Skarbu Panstwa, a i to tylko pod warunkiem, ze PiS bedzie wtedy rzadzil a smiem watpic.

GPC to niszowy dziennik, którego istnienie bądź nieistnienie nie ma znaczenia dla państwa i społeczeństwa. Gazeta Wyborcza to antypolski rynsztok, który od 30 lat walczy z polskim społeczeństwem, zwalcza każdy przejaw polskiego patriotyzmu i dorabia mordę Polakom w kraju i w zagranicznych mediach. Dzisiaj GW uznała, że najbardziej pokrzywdzoną grupą zawodową w Polsce są sędziowie i ich obronę stawia na pierwszym miejscu swojej działalności.W przeszłości o ludziach wyrzucanych z pracy na bruk GW pisała, że to roszczeniowy motłoch nierozumiejący nowych, wspaniałych czasów.
odpowiedź
User
fatalnie
Pół roku rządów nowej naczki to pół roku fatalnych wyników lidera rynku. Superak spada dwa razy wolniej. Nawet gw jest lepsze? Do tego www też gorzej niż konkurencja odkąd swoje paluchy pchają?Dramat. Ale prezesik wybiera to konsekwencji brak? siebie też ukarze?
niszczy planowo i po kolei dział po dziale, chaos bzdurne pomysły zero konsekwencji i realnych koncepcji. to nie może być przypadek, to przykaz propagandowy, który stał się ważniejszy od działalności wydawniczej, bo prawdziwi mocodawcy są zaangażowani politycznie
odpowiedź
User
Maniek
Mam nadzieje ze wyborcza szybko padnie
odpowiedź
User
Patison
Ciekawe te wyniki Pulsu Biznesu, wzrosty zbiegają się ze zmianą naczelnego. Widać Siemieniec był zbyt przewidywalny, a Nawacki dał świeżość
odpowiedź