SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rynek dzienników stopniał o 18 proc. Sprzedaż „Gazety Wyborczej” spadła poniżej 60 tys. egz.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich w lutym br. było o 17,73 proc. niższe niż w lutym 2020 roku. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a na czele pod tym względem uplasowała się „Gazeta Wyborcza”, a pozycja najchętniej kupowanego tytułu należała do „Faktu” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Article

W lutym 2021 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosło 168 604 egz., o 20,63 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, udostępnionych przez PAP.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę ze wynikiem wynoszącym 93 781 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Zmniejszył się o 16,27 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 32,18 proc. do 59 914 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 37 224 egz.; w dół o 5,52 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 34 152 egz.; + 3,98 proc.).

Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 20 985 egz.; - 6,01 proc.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 15 345 egz.; - 20,39 proc.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 10 998 egz.; + 6,71 proc. - największy wzrost w zestawieniu), „Gazeta Polska Codziennie” (Forum; 10 285 egz.; - 17,42 proc.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 4 069 egz.; - 0,97 proc.).

Sprzedaż dzienników skurczyła się o prawie 18 proc.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet w lutym br. wyniosła 455 357 egz. Była o 17,73 proc. niższa niż w lutym 2020 roku. Od drugiej dekady marca ub.r. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rynek dzienników stopniał o 18 proc. Sprzedaż „Gazety Wyborczej” spadła poniżej 60 tys. egz.

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TKS
Uciekający od politycznej bieżącymi Dziennik sobie radzi. Gazeta Wyborcza to już tylko dla Sekty . Okładka PiS na na oślep i w ten sposób nie dość , że to jest przeciwskuteczne to jeszcze sobie krzywdę robią.
odpowiedź
User
hhh
giewu rzeczywiście odplywa, wściekla krytyka wszystkiego co zrobi pis, nawet jak coś zrobil obiektywnie niezle powoduje że nie daje sie jej czytac, a koncentracja na prawach lgbt, antyklerykalizm oraz wspieranie aborcji tylko ten kierunek utwierdza. Ale kto kiedys wielkiemu.zabroni upaść;)
odpowiedź
User
Lukas
GW to kamień u szyi Agory, w zdrowym koncernie gazeta już dawno została by sprzedana lub zamknięta, no ale wiadomo ktoś musi bronić demokracji tak jak von Der Leyen wczoraj praw kobiet w Stambule hahaha
68 96
odpowiedź