SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Sieci” z największym spadkiem sprzedaży, tylko „Tygodnik Powszechny” do góry

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w lipcu br. był „Gość Niedzielny”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazły się „Sieci” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w lipcu 2018 roku wyniosła 105 883 egz. Było to o 9,40 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 11,45 proc. do 96 228 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w lipcu br. wyniosła 86 766 egz., po spadku o 10,35 proc.

„Sieci” z największym spadkiem sprzedaży

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 42 346 egz., po spadku o 33,42 proc. - największym w zestawieniu. Tygodnik ten do końca lipca ub.r. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 18,84 proc. do 33 415 egz.

Z ósmego na szóste miejsce awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł jedynym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 15,85 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 26 521 egz.

„Gazeta Polska” traci czytelników

Duży spadek zanotowała również „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zmniejszył się o 30,78 proc. do 25 122 egz. Tygodnik ten spadł z szóstego na siódme miejsce.

W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii też osiągnął „Newsweek Polska”, którego wynik zwiększył się o 6,04 proc.

Największy spadek, wynoszący 7,81 proc., zanotował tutaj „Newsweek Polska”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Sieci” z największym spadkiem sprzedaży, tylko „Tygodnik Powszechny” do góry

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
USB
Największy wzrost m/m zanotował Newsweek, a największy spadek miał Newsweek. Lis nawet tutaj mąci!

Ps. Poprawcie, pls. ;)

Swoją drogą: co za makabra dzieje się z mediami prawicowymi? Obydwa pisma poleciały o 30+ procent! Orlen przestał kupować 1/3 nakładu czy jak?
43 24
odpowiedź
User
Piotr
Dobre. Wszystkie ministerstwa i spółki skarbu państwa mają obowiązek kupować jedynie słuszne pisma, a mimo to sprzedaż rządowych gazeta spada...
74 24
odpowiedź
User
Sieci
No i co z tego, że spada jak hajs z reklam się zgadza, tej!
41 14
odpowiedź
User
Romuś
Sieci powinny zmienić papier na gazetowy.
Obecny jest zbyt śliski, żeby dobrze zastępował papier toaletowy.
To by podniosło sprzedaż a równocześnie zmniejszyło koszty za jednym razem.
70 26
odpowiedź
User
Mmm
Ile razy można oglądać przybłęde,jakby dali rozneglizowaną kobietę od razu by im sprzedaż Skoczyla
21 14
odpowiedź