SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Startuje nowa gazeta codzienna

Nowa gazeta Springera: 700 tys. nakładu, cena 1 zł, koszt startu min. 100 mln zł

22 października Axel Springer Polska wyda pierwszy numer nowego dziennika, noszącego tytuł "Fakt. Gazeta Codzienna". Pracami ponad stuosobowej redakcji kierują: Grzegorz Jankowski, od ponad dwóch lat związany z wydawnictwem, wcześniej jako zastępca redaktora naczelnego Newsweeka oraz wicenaczelni: Tomasz Kontek i Robert Krassowski.

"Bardzo długo i starannie przygotowywaliśmy się do uruchomienia naszego nowego tytułu. To bez wątpienia największe i najtrudniejsze przedsięwzięcie wydawnicze, z jakim mieliśmy do tej pory do czynienia. Mamy nadzieję, że spełni on oczekiwania naszych czytelników i samego wydawnictwa" powiedział Wiesław Podkański, Prezes Zarządu Axel Springer Polska.

Początkowo dziennik będzie drukowany w 700 tysiącach egzemplarzy, co jest największym nakładem w codziennej prasie w Polsce.

Jak wynika z informacji Axel Springer Polska "Fakt" ma być to gazetą "szybką", otwartą na różne grupy wiekowe, budzącą emocje, chcą być blisko czytelnika.

Cena nowego dziennika nie przekroczy 1,0 złotego. Analitycy oceniają wartość inwestycji poniesionych na jego uruchomienie, na co najmniej 100 milionów złotych.

W wywiadzie udzielonym w ubiegłym tygodniu agencji Reuters, prezes wydawnictwa Axel Springer Matthias Doepfner powiedział, że nowy dziennik ma plasować się w środkowym segmencie rynku prasy codziennej, czyli będzie poważniejszy niż Bild czy Super Express.

Wprowadzeniu gazety na rynek towarzyszyć będzie kampania promocyjna, której kreację przygotowała agencja PZL, zakupem mediów zajmuje się HMS Carat. Kampania obejmie wszystkie dostępne media: prasę, radio, telewizję i outdoor; zaplanowana jest również promocja w punktach sprzedaży na terenie całej Polski.

Październikowy start oznacza, że gazeta będzie mogła zostać uwzględniona w podziale dużych budżetów reklamowych na 2004 rok.

Wiesław Podkański - sylwetka "Rzeczpospolitej"

49-letni prezes Axel Springer Polska to postać dobrze znana w środowisku wydawców prasy. Nie tylko dlatego, że od prawie 10 lat kieruje jednym z największych wydawnictw prasowych w Polsce (prawie 203 mln zł sprzedaży w ubiegłym roku), ale także ze względu na swą aktywność w Izbie Wydawców Prasy. Przez ostatnie trzy lata był wiceprezesem, a od kwietnia tego roku jest prezesem IWP. Z wykształcenia filozof i germanista (jest doktorem nauk humanistycznych), do początku lat 90. był pracownikiem naukowym Instytutu Socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego. W latach 90., jeszcze mając etat na uczelni, przeszedł do mediów, gdzie w polskiej spółce niemieckiego wydawnictwa Phoenix International został redaktorem naczelnym miesięcznika motoryzacyjnego "Auto International". Szybko awansował na prezesa i dyrektora wydawnictwa. Doświadczenie we współpracy z niemieckim wydawcą i świetna znajomość języka sprawiła, że Podkański był dobrym kandydatem dla niemieckiej grupy Axel Springer, która w pierwszej połowie lat 90. zdecydowała się wejść na polski rynek. Wiesław Podkański został prezesem polskiej spółki, wprowadzając na nasz rynek kolejne popularne czasopisma i magazyny Springera - dla kobiet i hobbystów. W 2001 r. polska spółka AS w spektakularny sposób wyszła z niszy pism kolorowych wprowadzając najpierw (wiosną 2001 r.) gospodarczy miesięcznik "Proft", a następnie, we wrześniu, tygodnik "Newsweek Polska". Sukces polskiego "Newsweeka", który zaskoczył ponoć samego wydawcę, był też osobistym sukcesem prezesa Podkańskiego. Na tyle że wkrótce potem szefowie Springera powierzyli mu przygotowanie znacznie większego przedsięwzięcia - nowego dziennika. Czy debiutujący 22 października "Fakt" będzie kolejnym sukcesem ASP i Wiesława Podkańskiego? On sam twierdzi, że ma dobrą rękę do ludzi.

Dołącz do dyskusji: Startuje nowa gazeta codzienna

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl