SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

2 miliardy złotych inwestycji rocznie, wzrost liczby abonentów i stabilizacja finansów w nowej strategii Orange Polska

Operator Orange Polska ujawnił Orange.one - strategię działania firmy do 2020 roku. Zakłada ona wzrost liczby użytkowników usług konwergentnych, telewizyjnych i światłowodowych, powrót na drogę wzrostów finansowych oraz roczne wydatki na inwestycje na poziomie 2 miliardów złotych.

Plan strategiczny zawarty w strategii nazwanej Orange.one zakłada osiągnięcie ponad 300 mln zł przychodów z obszarów finanse, energia, smart care i sprzedaż sprzętu w 2020 r., co oznacza 20-krotny wzrost wobec 2016 r. Ponadto członek zarządu operatora Bożena Leśniewska wskazała, że plan zakłada podwojenie przychodów z sektora ICT do 2020 r. z ok. 350 mln zł przychodów w ub.r.

"W ICT chcemy to osiągnąć poprzez nowe usługi dla małych i średnich spółek w zakresie m.in. digitalizacji, cyberbezpieczeństwa. Ponadto Internet Rzeczy stanie się ważnym strumieniem przychodów" - powiedziała Leśniewska podczas prezentacji strategii.

Na rynku masowym Orange chce powiększyć liczbę klientów ofert konwergentnych o 1-1,5 mln, zakłada nawet 6-krotny wzrost liczby klientów usług światłowodowych oraz wzrost liczby klientów usług telewizyjnych o 0,3-0,6 mln. Zamierza także dążyć do osiągnięcia pierwszego miejsca w rankingu NPS (Net Promoter Score) na rynku telekomunikacyjnym.

Na rynku biznesowym Orange Polska zamierza powiększyć udział klientów konwergentnych w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw do 55 proc., a także osiągnąć wzrost liczby klientów komórkowych usług głosowych o 0,6 mln.

Planowane nakłady inwestycyjne Orange Polska w 2018 roku to 2,0-2,2 mld zł, a wstępnie przewidywane nakłady w 2019 roku wyniosą 2,0-2,2 mld zł i ok. 2 mld zł w 2020 roku. Środki te mają być przeznaczone na poprawę jakości sieci oraz konieczność transformacji biznesu, w tym wstępnie przewidywane ok. 2,8 mld zł na rozbudowę sieci światłowodowej (w latach 2018-2020) w celu objęcia jej zasięgiem ponad 5 mln gospodarstw domowych do końca 2020 roku.

- Pozytywne wyniki realizacji planu działań przedstawionego w lutym 2016 roku dowodzą, że jesteśmy na właściwej drodze do przywrócenia wzrostu - ocenia Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska. - Wraz z przyjęciem Orange.one przechodzimy do następnego etapu realizacji tej strategii, który określiłbym jako nadanie jej nowej dynamiki. Chcemy nie tylko przywrócić wzrost, ale ukształtować model biznesowy, który pomoże w budowaniu wartości w dłuższym okresie. Aby osiągnąć ten cel, potrzebujemy sprawniejszej realizacji, jaśniej określonych priorytetów oraz zwiększonej szybkości i elastyczności. We wszelkich decyzjach i działaniach będziemy się kierowali budowaniem wartości, a wszystkie propozycje dla klientów będą się cechowały prostotą i spójnością - zapowiada Jean-François Fallacher.

W II kwartale br. Orange Polska osiągnął 2,84 mld zł przychodów, skorygowana EBITDA osiągnęła poziom 820 mln zł, a zysk netto 71 mln zł.

Dołącz do dyskusji: 2 miliardy złotych inwestycji rocznie, wzrost liczby abonentów i stabilizacja finansów w nowej strategii Orange Polska

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jancio
Nie ma na to szans. Duże telkomy będą powoli tracic udział w rynku. Tam jest jeszcze mental "menadżera z ery", czyli myślenie, że klienta trzeba oszukać i naciągnąć to wtedy jest zysk. I dopóki te "kadry" ery, polkomntela i idei nie odejdą z biznesu będzie lipa. I nie wróżę sukcesów. Milenialsi nie kupują ściem korposzczurów.
odpowiedź
User
irek
z perespektywy pracownika orange nie wierzę w te strategie
odpowiedź
User
LUCEK
Prawda taka naukowcy tam nie rządzą, tylko cwaniaki. A większość ludzi nie jest już taka głupia jak zaraz po upadku komuny. Chytry dwa razy traci. Teraz wystarczy w necie ofertę porównać i klapa. Chciałbym mieć numer w orange ( zyski do budżetu i takie tam), ale w play było taniej. Niech zrobią restrukturyzację i obniżą cenę, albo zwiększą liczbę anten (zasięg z każdego miejsca), a przejdę do nich.
odpowiedź