SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Strategy Analytics: 4-proc. spadek sprzedaży komórek w III kw.

W III kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 290,5miliona telefonów komórkowych.

Strategy Analytics: 4-proc. spadek sprzedaży komórek w III kw.

To o 4 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem rokuubiegłego (303,8 mln) - wynika z danych firmy badawczej StrategyAnalytics. Tempo spadku było za to niższe niż w trzech poprzednichkwartałach (8, 14 i 11 proc.).

Liderem w III kwartale była fińska Nokia z liczbą 108,5 milionasprzedanych komórek i 37,3 proc. udziału w rynku. Wyprzedziła onakolejno firmy Samsung (60,2 mln, 20,7 proc.), LG Electronics (31,6mln, 10,9 proc.), Sony Ericsson (14,1 mln, 4,9 proc.) oraz Motorola(13,6 mln, 4,7 proc.). Pozostali producenci sprzedali łącznie 62,5miliona urządzeń, stanowiących 21,5 proc. rynku.

Jednocześnie firma Strategy Analitycs przedstawiła prognozę,według której w ostatnich trzech miesiącach bieżącego roku - poczterech kolejnych kwartałach spadku - rynek wróci do wzrostu. Nacałym świecie ma zostać sprzedanych 300 milionów telefonówkomórkowych - o 3 proc. więcej niż rok wcześniej w tym samymokresie (294 mln).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 4-proc. spadek sprzedaży komórek w III kw.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl