Strony główne: wzrosła przewaga Onetu nad WP, w górę Interia, mocno w dół Gazeta.pl
Stronę główną Onetu odwiedza miesięcznie prawie 11 mln internautów, a WP.pl - prawie 10 mln. W skali roku znacząco zwiększyła się przewaga zasięgowa pierwszej na drugą. Spory wzrost liczby użytkowników zanotowała strona główna Interii, a znaczący spadek - strona Gazety.pl.

Stronę główna Onetu w październiku br. odwiedziło 10,92 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 756,4 mln odsłon (w tym 147,5 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z niej średnio przez godzinę i 14:54 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Witryna Onetu we wszystkich tych statystykach jest liderem wśród stron głównych czołowych portali. Najmniejszą przewagę ma w średnim czasie korzystania przez internautów, gdzie tylko minimalnie niższy wyniki zanotowała Gazeta.pl (godzina i 14:41 minuty), a trochę niższe - o2.pl (godzina i 11:45 minuty), WP.pl (godzina i 13 sekund) oraz Interia.pl (54:27 minuty).
Zdecydowanie najpopularniejsze są strony główne Onetu i WP.pl, które odwiedza ponad 40 proc. wszystkich polskich internautów - w październiku było to odpowiednio 40,2 i 44,3 proc. Strona Interii osiągnęła zasięg wynoszący 19,3 proc., o2.pl - 13,4 proc., a Gazeta.pl - 8,9 proc.
Strony główne największych portali w październiku 2015 roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
onet.pl |
10 919 100 |
756 419 688 |
147 540 034 |
01:14:54 |
44,32% |
wp.pl |
9 895 458 |
562 788 042 |
110 894 002 |
01:00:13 |
40,16% |
interia.pl |
4 745 157 |
264 997 763 |
41 926 578 |
00:54:27 |
19,26% |
o2.pl |
3 305 411 |
48 723 968 |
9 418 735 |
01:11:45 |
13,42% |
gazeta.pl |
2 181 841 |
136 331 880 |
31 607 604 |
01:14:41 |
8,86% |
Zasięg strony głównej Onetu wzrósł w skali roku o 3,4 proc. - z 42,84 proc. do 44,32 proc., a w przypadku WP.pl zmalał o 4,5 proc. - z 42,06 proc. do 40,16 proc. Obie witryny zanotowały spore wzrosty liczby użytkowników (Onet - o 1,69 mln, WP.pl - o 835,6 tys.), przy czym ponieważ od wyników z maja br. znacząco zwiększyła się w Megapanelu ogólna liczba polskich internautów, (wskutek czego liczba użytkowników większości stron z miesiąca na miesiąc podskoczyła o kilkanaście proc.), porównywanie zmiany rok do roku samej liczby użytkowników (a także średniego czasu przypadającego na każdego z nich) jest mało miarodajne.
Strona główna Interii osiągnęła o 0,1 proc. wyższy zasięg niż rok wcześniej, a strona o2.pl - o 7,4 proc. Ta druga na początku października została udostępniona w nowej wersji, co wspierała kampania reklamowa pod hasłem „Serce internetu”. Z kolei zasięg strony głównej Gazeta.pl zmalał o 20,1 proc. - z 11,09 do 8,86 proc.
Spore spadki liczby odsłon zanotowały strony główne: Onetu (o 66,78 mln, czyli 8,1 proc.), WP.pl (o 91,75 mln, a więc 14 proc.) i o2.pl (o 45,44 mln, czyli 48,3 proc.). Natomiast wzrosła liczba odsłon strony głównej Interii (o 14,37 mln, czyli 5,7 proc.) i Gazeta.pl (o 5,07 mln, a więc 3,9 proc.).
Dołącz do dyskusji: Strony główne: wzrosła przewaga Onetu nad WP, w górę Interia, mocno w dół Gazeta.pl
Ale przyszedł ktoś, kto wiedział lepiej, jak się robi biznes internetowy i postanowił dokonać wyraźnego podziału na "lepszą" Wyborczą i masową "Gazetę"... Ta pierwsza nie jest jednak w stanie konkurować z typowymi portalami (zbyt długie teksty jak na internet, zbyt rzadko aktualizowane), a po wprowadzeniu paywalla (kolejny błąd) wypadła całkowicie z obiegu jako WYŁĄCZNIE internetowe odbicie papierowej Wyborczej (jako autonomiczny portal jest już stracona). Została Gazeta, którą zasiedlili komentatorzy (użytkownicy) prezentujący poziom niższy niż na Onecie, bo tak ukierunkowano z czasem przekaz (tabloidowo)... Stała się tym samym Gazeta portalem nijakim, miejscem walki ideologicznej (bo linia Wyborczej jednak nadal tu dominuje) zamiast miejsca, gdzie prowadzono naprawdę ciekawe dyskusje (gospodarcze, społeczne, polityczne). Jak ten eksperyment się skończył? 5x niższymi osiągami jeśli chodzi o użytkowników (dla mnie było wiadome od początku, że Onetu czy WP nie dogodni) przy nie różniącej się istotnie (a jeśli już to in minus) grupie użytkowników... Lepsi (naprawdę mający coś do powiedzenia) odeszli (wiem, bo dobrze poznałem przez te lata forowe "nicki", z którymi było o czym porozmawiać - większość już nie pisze). Słowem nijakość i poruta...
Hojka, weź ty się zastanów, po co ci ta Gazeta.pl...