SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Święta przed telewizorem...

Polacy lubią spędzać czas wolny w zaciszu domowego ogniska - telewizor, książka i zajęcia związane z domem to najbardziej popularne formy odpoczynku.

Oglądanie filmów w telewizji, jako formę spędzania czasu wolnego, wybiera ponad 65% zapytanych przez Acxiom Polska konsumentów. Do innych preferowanych zajęć po godzinach pracy należą: rozwiązywanie krzyżówek i szarad (51% wskazań), czytanie książek i słuchanie muzyki (po 48% wskazań) oraz gotowanie (39%). 

Bardziej aktywne formy wypoczynku takie jak np. pływanie czy sport i ćwiczenia ruchowe wybierane są wciąż przez nieliczną rzeszę amatorów – odpowiednio 10% i 18% wskazań. Podobnie rzecz się ma z przeznaczaniem czasu wolnego na podnoszenie swojej wiedzy czy kwalifikacji. I tak naukę języków obcych wybiera niecałe 7% respondentów, a inne formy samokształcenia – zaledwie 9%.

Coraz liczniejszą grupę stanowią tzw. komputerowcy i buszujący w sieci – aż 27% osób uznaje zajęcia związane z komputerem i internetem za preferowany sposób spędzania wolnego czasu.

Co się zaś tyczy poświęcania czasu na rozwijanie innych zainteresowań to: majsterkowiczów jest wśród nas 18%,  fanów motoryzacji – kolejne 19%, wędkarzy – 10%, a amatorów fotografowania około 14%.

Ponad połowa respondentów przyznała, że przed szklanym ekranem spędza od 2 do 4 godzin dziennie, natomiast 19% zapytanych na oglądanie telewizji przeznacza w ciągu dnia więcej niż 4 godzinny. Największymi fanami telewizyjnej rozrywki są raczej osoby starsze (45% z nich posiada więcej niż 50 lat), z lekką przewagą mężczyzn (53%), którzy nie pracują, są na rencie lub emeryturze.
Najtrudniej natomiast przed ekranem telewizora utrzymać osoby młode (ponad 32% z tych, którzy oglądają najmniej tv nie ukończyło jeszcze 30 lat), z wykształceniem średnim i wyższym, prowadzących aktywne życie towarzyskie i zawodowe.
 
 Dane pochodzą z najnowszej fali Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług Acxiom Polska (czerwiec 2005 rok). Próba badawcza wynosiła 23865 osób i obejmowała obszar całej Polski. W celu uzyskania reprezentatywności wyniki badania zostały poddane procedurze ważenia (tzw. ważona próba celowo-losowa).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Święta przed telewizorem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl