SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Szef Sigma Bis: tekst „Wyborczej” o 2 mln zł z GUS wprowadza w błąd, żeby zdyskredytować Orlen

W czwartek „Gazeta Wyborcza” opublikowała tekst o wygranym przez Sigma Bis, wspólną agencję mediową Orlenu i PZU, przetargu na promocję Narodowego Spisu Powszechnego. Zdaniem prezesa Sigma Bis Marcina Deca, artykuł celowo wprowadza czytelników w błąd w celu zdyskredytowania Orlenu. Zarzuca „GW” szereg nieprawdziwych informacji.

Marcin DecArticle

W czwartek „Gazeta Wyborcza” w artykule „Dom mediowy Orlenu dostanie dwa miliony od państwa. Za akcję promującą spis ludności” opisała wygrany przez Sigma Bis, wspólną agencję mediową PKN Orlen i PZU, przetarg Głównego Urzędu Statystycznego na promocję ruszającego właśnie Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań.

Przypomnijmy, że przetarg GUS był podzielony na 2 części. Pierwsza dotyczyła produkcji spotów reklamowych i filmu instruktażowego, zakupu czasu antenowego i emisji spotów w telewizji i radiu, zakupu czasu antenowego do lokowania wiedzy eksperckiej ekspertów statystyki publicznej w programach informacyjnych i lifestylowych, w celu promocji NSP 2021. W tej części GUS w minioną środę wybrał ofertę agencji Media Group odrzucając oferty Sigma Bis, Fabryki Komunikacji Społecznej, Mastermind Media, agencji reklamowej dsk i konsorcjum firm Effective Media Solutions i Effective Media.

Część druga obejmowała opracowanie materiałów, zakup powierzchni reklamowej i publikacja reklam i artykułów sponsorowanych w prasie ogólnopolskiej i lifestylowej w wydaniach papierowych. Jeśli dany tytuł posiada powiązany z nimi portal internetowy, to artykuł sponsorowany powinien być zamieszczony również na tym portalu. Tu oferty złożyły: Media Group (2,5 mln zł), Fabryka Komunikacji Społecznej (2,4 mln zł), Agencja reklamowa dsk (2,3 mln zł), Mastermind Media (2,2 mln zł) i Sigma Bis (2,1 mln zł).

W tej części zwyciężyła właśnie Sigma Bis.

Budżet na całą kampanię wynosi 14,52 mln zł. Dla działań realizowanych w radiu i telewizji - 11,79 mln zł, w prasie - 2,73 mln zł.

Dec: wprowadzanie w błąd, zdyskredytowanie Orlenu

W wydanym w czwartek oświadczeniu Marcin Dec, prezes Sigma Bis zarzucił „Gazecie Wyborczej” wprowadzanie czytelników w błąd. - Już sam tytuł zawiera rażące niedomówienie, Sigma Bis jest bowiem Domem Mediowym stworzonym nie tylko przez PKN ORLEN, ale i PZU. Uznajemy takie pominięcie za celowe wprowadzanie czytelnika w błąd, aby zdyskredytować jedynie tą markę, która aktualnie jest przedmiotem licznych ataków ze strony redakcji Gazety Wyborczej - czytamy w świadczeniu.

Uznał za nieuprawnioną  pojawiającą się w tekście sugestię o posiadaniu wiedzy, która mogłaby wpłynąć na rzetelność postępowania przetargowego. - Przetarg odbył się zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia. W dokumencie tym, szczegółowo opisano proces składania ofert oraz terminy zapewniające ich obiektywne porównanie. Sigma Bis złożyła ofertę zgodnie z tymi wymogami, wygrywając tę część postępowania - zaznacza w oświadczeniu Marcin Dec.

Jako niezgodną z prawdą wskazał też informację o tym, że oferta Sigmy różniła się o 50 tys. złotych w stosunku do kolejnej. Oferta Sigmy opiewała na kwotę 2,063 mln zł, a druga w kolejności na kwotę 2,194 mln zł, co daje różnicę w wysokości 130 916,30 zł.

- Nieprawdziwe jest twierdzenie, że dzięki powiązaniom kapitałowym ze spółką Polska Press, Dom Mediowy „dostaje” reklamy za darmo. Liczne synergie występujące w Grupie ORLEN pozwalają na optymalizację niektórych kosztów, jednak sugerowanie, że Sigma Bis dysponuje darmowymi reklamami w regionalnej prasie Polska Press działa na szkodę obu spółek. Sugerowanie takich praktyk jest zresztą niezgodne prawem. Trzeba podkreślić, że optymalizacja kosztów w ramach jednej Grupy Kapitałowej to standardowa praktyka rynkowa i często główny czynnik decydujący o prowadzonych przez firmy procesach akwizycyjnych - wymienia dalej Marcin Dec.

Zaznacza, że nieuprawnione jest również twierdzenie, że Sigma Bis jest domem mediowym z najmniejszym doświadczeniem.  - O doświadczeniu Domów Mediowych stanowi doświadczenie ludzi, którzy są w nim zatrudnieni, a nie jak sugeruje autor data założenia spółki. Pracownicy Sigma Bis to blisko 60 osób, średnio z kilkunastoletnim stażem w mediach - uzasadnia prezes Sigmy Bis.

- Wydźwięk artykułu Gazety Wyborczej sugeruje, że Sigma Bis wygrała kontrakt dający jej zysk  w wysokości 2 mln złotych, co jest nieprawdą. Przetarg dotyczył pośrednictwa w zakupie mediów, zatem przeważająca większość tej kwoty zostanie przeznaczona na zakup mediów wskazanych w postępowaniu. Zysk domu mediowego to kilka procent całości zamówienia - dodaje Marcin Dec.

Sigma Bis to agencja marketingowa założona w 2019 roku przez PKN Orlen (66 proc. udziałów) i Grupę PZU (34 proc.). Na jej czele od kilku miesięcy stoi Marcin Dec, wcześniej przez wiele lat szef domu mediowego Initiative (Mediabrands).

W ostatnim czasie Sigma Bis rozpoczęła obsługę mediową firmy ubezpieczeniowej Link4, natomiast nie obroniła budżetu mediowego FoodCare. Odpadła też w przetargu Ministerstwa Finansów na obsługę internetową, nie wybrał jej też do współpracy w zakresie  obsługi mediowej Tauron.

Aktualnie Sigma Bis uczestniczy w przetargu na obsługę mediową i public relations Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Agencja pracuje m.in. dla państwowych firm EnergaPZU i PKN Orlen.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Szef Sigma Bis: tekst „Wyborczej” o 2 mln zł z GUS wprowadza w błąd, żeby zdyskredytować Orlen

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gkl
aaa to tylko Wyborcza...ziew.
odpowiedź
User
Sipo
Wyborcza zawsze prowadzi rzetelne śledztwa dziennikarskie np. kto przysłał Rywina do Adama albo odwrotnie.
odpowiedź
User
widz555
Wiarygodność obecnej władzy wychodzi na jaw każdego dnia.
Miała szukać układu, a sama tworzy sieć.
odpowiedź