SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

T-Mobile Polska z 15,8 mln klientów, wpływy i zysk rosną dzięki GTS

Na koniec czerwca br. operator telekomunikacyjny T-Mobile Polska miał 15,827 mln użytkowników. W minionym kwartale przybyło klientów ofert na kartę, a ubyło abonentów. Firma zanotowała niewielkie wzrosty przychodów i zysku EBITDA, m.in. dzięki integracji z przejętą firmą GTS Poland.

Article

W drugim kwartale br. liczba klientów T-Mobile Polska wzrosła o 32 tys., do 15,827 mln. Przy czym liczba użytkowników taryf abonamentowych zmalała o 76 tys., do 6,708 mln, a tych korzystających z taryf na kartę (oferowanych pod marką Heyah, która w kwietniu została udostępniona w nowej wersji) wzrosła o 108 tys., do 9,118 mln.

Średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) dla wszystkich klientów T-Mobile wyniósł z minionym kwartale 23 zł, tyle samo co kwartał wcześniej i o 4,2 proc. mniej niż w drugim kwartale ub.r. (wtedy były to 24 zł). Wartość ARPU dla klientów abonamentowych wzrosła z kwartału na kwartał o 2,3 proc., do 45 zł.

W drugim kwartale br. przychody T-Mobile Polska wyniosły 1,574 mld zł, o 3,4 proc. więcej niż rok wcześniej, a w pierwszym półroczu br. - 3,176 mld zł, o 6,4 proc. więcej niż przed rokiem. - Wzrost całkowitych przychodów T-Mobile Polska zawdzięcza zakończonej z sukcesem integracji z GTS Poland, która przyniosła Spółce strumień dodatkowych przychodów z segmentu usług stacjonarnych dla klientów biznesowych. Dzięki realizowanym synergiom przychody uzyskiwane z tego segmentu w drugim kwartale wyniosły 110 mln zł i wykazywały pozytywny trend w ujęciu kwartalnym rosnąc o 8,9 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału tego roku. W segmencie usług mobilnych przychody w pierwszym półroczu ustabilizowały się i w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku wzrosły o 0,1 proc., osiągając wartość 2,965 mld zł - informuje spółka w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl.

EBITDA operatora w drugim kwartale br. wyniosła 591 mln zł, o 0,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Marża EBITDA w tym okresie osiągnęła wartość 37,6 proc. i była niższa o 1,1 pkt proc. niż w drugim kwartale ub.r.

- Kiedy w czerwcu dołączyłem do zespołu T-Mobile Polska kończył się proces optymalizacji operacyjnej i kosztowej firmy. Jego pierwsze efekty są już dziś widoczne w wynikach finansowych spółki wypracowanych w drugim kwartale tego roku. Ponadto zakończona integracja GTS z T-Mobile wywiera pozytywny wpływ na przychody i procentuje z kwartału na kwartał w obszarze usług zintegrowanych dla biznesu - komentuje Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska. - W wynikach operacyjnych spółki widoczna jest potrzeba położenia większego nacisku na relacje z klientami i to będzie jeden z naszych priorytetów w drugiej połowie roku - zapowiada.

T-Mobile podaje, że zasięg oferowane przez firmę internetu LTE na koniec drugiego kwartału wynosił ponad 77 proc. populacji Polski  i wzrósł w tym okresie o 6 pkt proc. W czerwcu klienci telekomu przesłali w technologii LTE ponad 6000TB danych, o prawie 14 proc. więcej niż w styczniu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska z 15,8 mln klientów, wpływy i zysk rosną dzięki GTS

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Naturalny
Czyżbyśmy nareszcie dożyli czasów w których sieci zaczną faktycznie troszczyć się o klienta, zamiast wciskać mu kit! Brawo, t-mobile, oby inni operatorzy poszli za wami. Widzę że nowy prezes dostrzega problem jaki trapi T, i wie jak go rozwiązać
12 8
odpowiedź
User
tom_39
Jakość obsługi w T-Mobile to dno. Z rozrzewnieniem wspominam Erę ... :-( Teraz ZAWSZE czas oczekiwania na kontakt z doradcą to min. 15 minut ! - no chyba że chce dokupić umowę....Aha, często nawet jak się już dodzwonię (czyt. starczy mi sił ) to konsultant niewiele wie bo musi się też skonsultować. Czyli wiszę na fonie kolejne pół godziny. Kompletne dno ale trudno się dziwić mają 15 mln użytkowników ( w tym mnie ) to im "Jan Kowalski" lata wiadomo gdzie.
8 9
odpowiedź