#TATAWDOMU nową kampanią Onetu

Onet rusza z nową kampanią #TataWdomu, której celem jest zachęcenie ojców do korzystania z urlopów rodzicielskich. Partnerami projektu są UN Global Compact oraz FundacjaShare The Care. #TataWdomu jest kontynuacją działań związanych z wyrównywaniem szans kobiet w Polsce.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
#TATAWDOMU nową kampanią Onetu

W Polsce wciąż dominują stereotypy związane z urlopem tacierzyńskim, a liczni mężczyźni odczuwają obawy związane z reakcjami ze strony pracodawców, kolegów oraz rodziny. W odpowiedzi na to, powstała kampania, w ramach której znani ambasadorzy- ojcowie zachęcają do zmiany dotychczasowych wzorców, a także podkreślają znaczenie roli ojca. Ambasadorami akcji zostali: Wiktor Zborowski, Tomasz Sekielski, Krzysztof Zalewski, Radosław Pazura, Przemysław Saleta, Damian Michałowski oraz Krzysztof „Jankes” Jankowski. Kampania powstała w odpowiedzi na wdrożoną w kwietniu dyrektywę work-life balance przyznającą ojcom m.in. indywidualne prawo do 9 tygodni nietransferowanego urlopu rodzicielskiego.

„Równość płci jest jednym z trzech kluczowych filarów naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Zaczęliśmy od akcji #NieCzekam107lat, jej kolejną odsłoną była #BazaEkspertek, niezwykle ważny dla nas - mediów - projekt. W ramach tego obszaru, w tym roku postanowiliśmy skupić się na równości rodzicielskiej. Nowe rozwiązania dotyczące urlopów rodzicielskich, mogą wpłynąć na przejęcie przez mężczyzn części obowiązków domowych, a to przełoży się na szanse samorealizacji kobiet i wzrost poczucia ich własnej wartości” – mówi Karolina Nowak-Luśtyk, sustainability marketing manager w Ringier Axel Springer Polska.

Firma od kilku lat podejmuje inicjatywy mające na celu promowanie równych szans kobiet i mężczyzn. W styczniu magazyn Forbes Women przeprowadził ranking firm wspierający równość rodzicielską „Firma przyjazna tacie na etacie”. Zebrano w nim najlepsze praktyki stosowane przez pracodawców dbających o równowagę między życiem zawodowym i prywatnym. W dalszej perspektywie chcąc pomóc biznesowi zainspirować się i ułatwić wprowadzanie zmian, wydany zostanie e-booka, który podpowiada, jakie kroki należy podjąć, aby stać się liderem w tym obszarze. Korzyści z urlopów rodzicielskich są wielowymiarowe przynoszą korzyści nie tylko dzieciom, ale również ojcom, matkom i właśnie pracodawcom.

„Ze wsparciem inicjatywy UN Global Compact i fundacji Share The Care chcemy pokazać, że tata w domu to zmiana nie tylko dla dziecka, ale dla całej rodziny. Ogromna szansa na zmianę rynku pracy, ale również podniesienia kompetencji pracowników. To zmiana społeczna, która w perspektywie lat odświeży nie tylko domowe relacje, ale również wpłynie na biznes, politykę i ekonomię” – mówi Dominika Olszyna, redaktorka naczelna Onet Lifestyle, Onet Kultura i Ofeminin.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/onet-watch-krotkie-wideo-jak-pobrac,7169661636429441a ##

„Po ustawodawcy, pracodawcy są drugim najważniejszym ogniwem tej bardzo potrzebnej i ważnej zmiany. Z badań naszej fundacji wynika, że ojców przed korzystaniem z urlopu powstrzymuje obawa przed utratą pracy czy obawa, że coś ominie ich w pracy (podwyżka, awans). Pracodawcy powinni mieć świadomość korzyści, jakie sami odnoszą kiedy ojcowie, ich pracownicy, korzystają z urlopów rodzicielskich. Powinni odważnie informować o prawach ojców oraz obalać stereotypy dotyczące ról płciowych w rodzinie, zgodnie z którymi ojciec jest żywicielem rodziny, a kobieta zajmuje się dziećmi i domem. Tego oczekują od pracodawców zarówno mężczyźni, jak i kobiety” – mówi Karolina Andrian, prezeska Fundacji Share the Care.

„Kampania »#TATAWDOMU« to kolejny projekt społeczny, przy którym współpracujemy razem z Onetem. Tym razem jest to współpraca wyjątkowa, bo równość rodzicielska, która jest nierozerwalnie związana z równością szans i płci na rynku pracy jest jednym z kluczowych obszarów, na których skupiamy nasze biznesowe i pozabiznesowe działania w Papaya. To też temat, ważny dla wielu osób twórczych i całej branży kreatywnej, w której pracujemy na co dzień. Tym bardziej cieszymy się, że możemy być częścią tej akcji” – mówi Kacper Sawicki, CEO PapayaFilms.

Promocja akcji#TataWDomu jest prowadzona szeroko w mediach internetowych, drukowanych, w radiu oraz kinach, a także w mediach społecznościowych własnych i zewnętrznych. Za koncepcję kreatywną całej kampanii odpowiada agencja Must Be Loud oraz dział marketingu Ringier Axel Springer Polska, za współpracę z influencerami - agencja 2koma7, produkcja spotów video została zrealizowana przez PapayaFilms.

Według wyników badania Mediapanel stronę główną Onetu (Ringier Axel Springer Polska) w marcu br. odwiedziło 9,08 mln użytkowników, czyli 30,6 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził na niej średnio 51 minut i 45 sekund.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii