SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Telewizyjna wiosna należała do TVP1. Kontynuacje wygrały z nowościami

Najchętniej oglądaną stacją w okresie obowiązywania wiosennej ramówki była TVP1, zaś w grupie komercyjnej nowym liderem został Polsat. Największy spadek wśród czterech głównych kanałów zanotował TVN.

fot. Shutterstock.com Article

Nowym liderem telewizyjnej wiosny została TVP1. Jej udział w rynku telewizyjnym w okresie od 1 marca do 31 maja br. wyniósł 12,61 proc., po wzroście o 1,61 proc. Na drugim miejscu utrzymał się Polsat, którego wynik spadł o 1,29 proc. do 12,26 proc.  - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Rok wcześniej pozycję wicelidera ex aequo zajmował też TVN, który teraz zanotował spadek aż o 9,34 proc. - największy wśród kanałów tzw. wielkiej czwórki. Jego udział wyniósł 11,26 proc., a stacja spadła na miejsce trzecie. Na czwartej pozycji pozostała TVP2. Jej wynik zmniejszył się o 4,80 proc. do 9,12 proc.

Piątą lokatę udało się utrzymać TVN7, mimo spadku o 2,02 proc. Z udziałem na poziomie 3,40 proc. Siódemka notowała lepszy wynik niż konkurencyjne kanały TV4 i TV Puls. Jednak to właśnie Czwórka zanotowała bardzo duży wzrost udziału o 21,01 proc., dzięki czemu jej udział wyniósł 3,11 proc. Udział TV Puls spadł zaś z 3,18 proc. do 3,02 proc.

Wszyscy 4+

01.03-31.05.2014 r.

01.03-31.05.2015 r.

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

TVP1

798 650

12,41%

856 870

12,61%

2

Polsat

788 430

12,42%

807 880

12,26%

3

TVN

788 770

12,42%

741 140

11,26%

4

TVP2

641 310

9,58%

619 430

9,12%

5

TVN7

218 640

3,47%

222 490

3,40%

6

TVP Info

169 770

2,69%

212 200

3,24%

7

TV4 pl

162 990

2,57%

204 830

3,11%

8

Puls

200 390

3,18%

197 360

3,02%

9

TVN24

188 440

2,99%

196 010

2,99%

10

TV Puls 2

82 880

1,31%

99 980

1,53%

W najważniejszej dla reklamodawców grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat liderem został Polsat z wynikiem wynoszącym 13,80 proc. Mimo spadku o 1,71 proc. stacji udało się awansować z miejsca drugiego i zepchnąć na drugą pozycję TVN. Jego udział spadł o 7,16 proc. i ostatecznie uplasował się na średnim poziomie 7,16 proc.

- Porównując rok do roku wiosenne ramówki stacji tzw. wielkiej czwórki możemy dostrzec, że najsilniejszą ofertę programową posiadał Polsat. Nawet wprowadzenie „Celebrity Splash” do sobotniej ramówki i związana z tym strata widowni przed emisją kolejnej odsłony show „Twoja twarz brzmi znajomo” nie wpłynęła negatywnie na wyniki stacji - mówi Wirtualnemedia.pl Paulina Chudnicka, media specialist w Mediacomie. - W wiosennej ramówce Polsat postawił na sprawdzone formaty takie jak „Hell’s Kitchen” czy „Pierwsza miłość”, które co roku przyciągają przed telewizory  rzeszę widzów - dodaje. Poza tym stacja kontynuowała też m.in. „Taniec z Gwiazdami”, „Tylko muzykę”, „Nasz nowy dom” czy serial „Przyjaciółki”.

- Jesteśmy oczywiście zadowoleni z pozycji lidera i pokonania naszej konkurencji. Na wynik zapracował właściwy i zrównoważony dobór oferty programowej, czyli przede wszystkim: naszych programów rozrywkowych, seriali - głównie tych polskich i oferty filmowej - podkreśla Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Polsatu. - Będziemy starali się kontynuować naszą strategię programową, tak aby dalej skutecznie budować naszą pozycję na rynku - dodaje.

Polsat wybrał kontynuacje, a TVN wprowadził do ramówki aż siedem nowości. Znalazły się wśród nich dwie pozycje, które po latach wróciły na antenę stacji, czyli „You Can Dance. Po prostu tańcz!” i „Mamy Cię”. Ten drugi format nie osiągnął jednak spektakularnych wyników, podobnie jak niedzielne seriale „Mąż czy nie maż” i „Nie rób scen” (oba spadają z anteny) czy reality-show „Piekielny hotel” z Małgorzatą Rozenek.

- Spadek udziału TVN w grupie komercyjnej spowodowany był tym, iż stacja postawiła na zbyt dużo nowości. Zabrakło sprawdzonych programów - lokomotyw, które pozwoliłyby zniwelować spadek widowni  - mówi Chudnicka. Podkreśla jednak, że hitem stacji TVN okazało się show „Mali Giganci”, który zdeklasował konkurencję i z widownią w grupie komercyjnej na poziomie 1,26 mln, plasując się zaraz za serialami „M jak miłość” oraz „Na dobre i na złe”.

16-49

01.03-31.05.2014 r.

01.03-31.05.2015 r.

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

Polsat

352 020

14,04%

359 890

13,80%

2

TVN

354 160

14,11%

341 360

13,10%

3

TVP1

223 940

8,81%

235 480

8,76%

4

TVP2

215 620

8,15%

217 820

8,11%

5

Puls

89 670

3,60%

96 410

3,72%

6

TV4 pl

69 020

2,75%

91 040

3,49%

7

TVN7

80 810

3,25%

90 140

3,48%

8

TVN24

60 320

2,42%

65 380

2,52%

9

TV Puls 2

34 280

1,38%

44 640

1,72%

10

TTV

34 040

1,33%

39 990

1,52%

TVP1 i TVP2 utrzymały się wiosną br. na trzecim i czwartym miejscu w rankingu kanałów telewizyjnych, notując relatywnie bardzo małe spadki udziałów. Wynik Jedynki poszedł w dół o 0,57 proc. do 8,76 proc., a Dwójki -  zaledwie o 0,49 proc. do 8,15 proc.

- Sytuacja jest bardzo trudna dla czterech dużych stacji. Na polskim rynku jest ponad 250 kanałów tematycznych, rewolucja cyfrowa. To wszystko wpływa na oglądalność. Cieszę się, że udało nam się utrzymać widownię na poziomie z tamtego roku. To jest sukces - mówi Kapuściński.

Anteny TVP w wiosennej ramówce postawiły jak zwykle głównie na sprawdzone formaty. - „M jak miłość” oraz „Na dobre i na złe” to serialowe lokomotywy, które rok do roku zajmują pierwsze i drugie miejsce wśród najchętniej oglądanych programów w grupie komercyjnej. Pomagają one stacji zniwelować spadki udziałów spowodowane zmianami programowymi w TVN i Polsacie - uważa Paulina Chudnicka.

W grupie komercyjnej tuż za czterema największymi stacjami znalazła się TV Puls, której udział poszedł do góry o 3,33 proc. do 3,72 proc. Kolejne miejsce zajęła TV4, w tej grupie notująca jeszcze większy wzrost, bo wynoszący aż 26,91 proc. Za tym sukcesem stał m.in. polski serial paradokumentalny „Policjantki i policjanci”, który oglądało średnio aż 1,1 mln widzów. Wynik TVN7 w tej grupie poszedł do góry o 7,08 proc. do 3,48 proc.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Telewizyjna wiosna należała do TVP1. Kontynuacje wygrały z nowościami

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolik
TVP2 przy życiu trzyma tylko MJM i NDNZ - gdyby tych pozycji zabrakło kanał byłby poza 10-tką
Poziom płatnej tv się obniża, tv ogldaja osoby z nizin spolecznych, bezrobotni, emeryci, rencisci i dzieci, więc Polsat nie ma się z czego cieszyć
24 12
odpowiedź
User
Staszek
Co to za program Polsatu "Tylko Miłość". Kiedyś mieli taki serial, ale to było kilka lat temu.
14 8
odpowiedź
User
luc
Brawo Nina Terentiev!!
10 8
odpowiedź
User
xxxx
TVP to tylko "Ranczo",nic innego nie da się tam oglądać.
10 10
odpowiedź