SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tiger Energy Drink wraca z nową kampanią i na FB. "Bolesne upadki i epickie sukcesy"

Wystartowała nowa kampania wizerunkowa marki napoju energetycznego Tiger (Maspex Wadowice). To pierwsza akcja promocyjna brandu po zeszłorocznym kryzysie komunikacyjnym. Kampanię przygotowały Brasil, Starcom i The Digitals, która przejęła obsługę marki w social media.

Article

Nowy spot Tigera opowiada o ludziach, którzy realizują swoje pasje, zaliczając przy tym wiele błędów. W reklamie widzimy serię nieudanych akrobacji, manewrów i upadków. Lektor wskazuje jednak - "mówmy o nich, oglądajmy ich, bo nigdy nie wiemy, kiedy miliony błędów zamienią w jedno epickie zwycięstwo".

Spot wieńczy spektakularny sukces, gdy motocykliście udaje się stanąć na motorze podczas jazdy i znane z wcześniejszej komunikacji marki hasło "Power is back".

-  Grupą docelową Tigera są młodzi ludzie, przeważnie mężczyźni, którzy żyją tu i teraz, są aktywni i przebojowi. Wcześniejszą komunikację marki wyróżniały trzy słowa kluczowe: autentyczność, humor i bliskość. Była jednak trochę bezwzględna, zerojedynkowa. Teraz wychodzimy z nowym komunikatem - "Każdy popełnia błędy, podejmuje złe decyzje i na nich uczy się dochodzenia do perfekcji". W spocie pokazujemy, że Tiger ma dodawać energii, której potrzeba człowiekowi w drodze do osiągnięcia epickich sukcesów, które będą podziwiać inni. Marka dalej chce być blisko młodych ludzi, jednak dojrzewa wraz z nimi - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Wronecki, client service director&partner w agencji Brasil, odpowiedzialnej za koncept i strategię kampanii. - Chcemy, żeby w tych reklamach młodzi ludzie widzieli siebie. Pierwsza jest o mądrej, oczywistej prawdzie życiowej - popełniamy błędy, ale jeśli będziemy walczyć, na końcu czeka nas wielki finał - dodaje Michał Wronecki.

Spot emitowany będzie co najmniej co końca kwietnia w stacjach telewizyjnych z grupy Polsatu i TVN oraz w internecie.

Dodatkowa komunikacja prowadzona będzie na Facebooku (działania opracowano we współpracy z polskim oddziałem serwisu). Marka zrezygnowała natomiast z działań na Instagramie i Twitterze.

- W ostatnich miesiącach właściwie nie prowadziliśmy komunikacji Tigera. Zastanawialiśmy się nad dalszą strategią tej marki, jak również przemyśleliśmy nasze podejście do social mediów. Uznaliśmy, że nie potrzebujemy Instagrama ani Twittera, a skupiamy się tylko na Facebooku - traktujemy go jak pełnoprawne zasięgowe medium na równi z telewizją - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Kamil Gębski, senior brand manager marki Tiger.

Kolejne odsłony kampanii zaplanowano na wiosnę i lato.

Do obsługi komunikacyjnej Tigera Maspex wybrał w rozstrzygniętym pod koniec października ub.r. przetargu agencje Brasil (kreacja, strategia komunikacji, działania ATL) oraz należąca do Grupy Scholz/Friends The Digitals (strategia, treści w social media). Na zapytanie marketera odpowiedziało ok. 6 agencji, wiele jednak odmówiło. Zakupem mediów zajmuje się Starcom.

- Podczas przetargu zadaliśmy agencjom otwarte pytanie - "co robić dalej?". Propozycja agencji Brasil okazała się w punkt. Ich motywacyjny koncept jest bardzo spójny z działaniem naszego produktu - energetyka - ocenia Kamil Gębski.

Poprzednio komunikacją w mediach społecznościwowych Tigera odpowiadała J. Walter Thompson Group Poland. Maspex rozwiązał umowę z agencją w następstwie kryzysu komunikacyjnego, który rozpoczął się po publikacji na profilu marki na Instagramie grafiki w obraźliwy sposób nawiązującej do Powstania Warszawskiego. Za komunikat przeprosił prezes Maspexu, a firma wprowadziła specjalny kodeks praktyk marketingowych. Obecnie marketer we współpracy z Muzeum Powstania Warszawskiego edukacyjny projekt "Parasol Historii. Wspomnienie’44", w ramach którego powstanie cykl reportaży o uczestnikach i wydarzeniach powstania.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tiger Energy Drink wraca z nową kampanią i na FB. "Bolesne upadki i epickie sukcesy"

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bachor
Sztos.
22 14
odpowiedź
User
jak
Nie ruszam tego gówna i nowa kampania tego nie zmieni.
29 21
odpowiedź
User
Olga
I mnie się to podoba - fajny spot, mega dobre zarządzanie kryzysem, a więc szacun dla Maspexu
20 15
odpowiedź
User
maario97
No, dobry napój za rozsądną kasę, każda marka może popełnić błędy ale było minęło. Tigerze życzę ci żeby Power is back
15 15
odpowiedź
User
kepek
tak jest, wrrrrr.... brawo tygrysie!
13 11
odpowiedź