SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Tok FM i Vox FM dużo więcej reklam, RMF FM z wyższym wzrostem od Radia ZET (TOP10)

Przez trzy kwartały br. stacje radiowe zarobiły na emisji reklam 5,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Największy wzrost przychodów z reklam zanotowały w tym okresie Tok FM, Vox FM i RMF Classic.

fot. Shutterstock.com Article

W okresie od stycznia do września br. marketerzy przeznaczyli na reklamy w radiu ponad 4,7 mld zł. Było to 5,7 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje radio RMF FM, które na reklamach w omawianym okresie zarobiło 1,37 mld zł, zwiększając przychody w skali roku o 5,8 proc. Reklamodawcy wydali na antenie tej rozgłośni więcej niż w trzech pozostałych ogólnopolskich stacjach łącznie (Radiu Zet, Programach I i III Polskiego Radia).

RMF FM jest nie tylko liderem słuchalności w ogólnopolskim rynku radiowym, ale również najpopularniejszą wśród słuchaczy rozgłośnią wybieraną w dni powszednie w godzinach porannych.

Drugie miejsce w zestawieniu najlepiej zarabiających reklam zajmuje Radio ZET, którego przychody w 9 miesiącach br. wyniosły 794,3 mln zł, jedynie 0,6 proc. więcej w skali roku.

Trzecia lokata należy z kolei do Programu III Polskiego Radia. W tej rozgłośni marketerzy na reklamy wydali 289,3 mln zł, czyli 4,7 proc. więcej niż rok wcześniej.

Pozostałe miejsca w zestawieniu TOP 10 największych pod względem wpływów z reklam rozgłośni zajmują: Program I Polskiego Radia – 159,3 mln zł (wzrost o 32 proc.), Tok FM – 127,3 mln zł (wzrost o 47 proc.), Vox FM – 105,6 mln zł (wzrost o 248 proc.), Złote Przeboje Poznań – 59,8 mln zł (wzrost o 2 proc.), RMF Classic – 59 mln zł (wzrost o 14,4 proc.), Eska Warszawa – 58,6 mln zł (wzrost o 4,7 proc.) i Eska Poznań – 54,9 mln zł (wzrost o 6,6 proc.).

Wpływy reklamowe stacji radiowych (TOP 10)

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX 2016

I-IX 2017

zmiana proc.

RMF FM

1 294 669 680 zł

1 369 792 125 zł

5,8

Radio ZET

789 351 300 zł

794 309 660 zł

0,6

Program III Polskiego Radia

276 459 120 zł

289 326 390 zł

4,7

Program I Polskiego Radia

154 365 290 zł

159 270 820 zł

3,2

TOK FM

86 638 107 zł

127 329 743 zł

47

VOX FM

84 568 070 zł

105 573 660 zł

24,8

ZŁOTE PRZEBOJE Poznań

58 594 057 zł

59 758 819 zł

2

RMF Classic

51 580 648 zł

59 011 690 zł

14,4

ESKA Warszawa

55 915 390 zł

58 568 170 zł

4,7

ESKA Poznań

51 474 736 zł

54 870 316 zł

6,6

Razem

4 453 004 113 zł

4 705 998 442 zł

5,7

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tok FM i Vox FM dużo więcej reklam, RMF FM z wyższym wzrostem od Radia ZET (TOP10)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zuzanna8
Niestety, aż nazbyt wyraźnie słychać ten,,wzrost wpływów z reklam'. Coraz więcej czasu antenowego poświęcane jest na bloki reklamowe, a coraz mniej na same audycje. Niedobrze się robi od tych wszystkich cudów na: upławy, zaparcia, żylki odbytu, mokre kaszle, nietrzymanie moczu, wiotkie konary, niespokojne nogi, fetor z paszczy, wodne celulity, zakwaszenie, tłuste boczki itd...
12 1
odpowiedź
User
Tomasz
Jeszcze DOBRA ZMIANA nie dosięgnęła tego kretyńskiego rynku reklam od zaparć upławów i innych wydzielin. Pisiory- czekam z niecierpliwością...
6 1
odpowiedź
User
Ja
Brak przecinków w danych procentowych co dezinformuje. Porównanie z tabelą.
2 0
odpowiedź
User
brok
Niestety, aż nazbyt wyraźnie słychać ten,,wzrost wpływów z reklam


Tak, od tych niepierdzixów i sraczkobloxów niedobrze się robi. Żadnego radia nie jestem w stanie posłuchać w samochodzie zbyt długo, a Vox odstrasza mnie najdalej po kwadransie. Zwłaszcza, że ich bloki mają więcej reklam niż treści.
6 0
odpowiedź
User
HRHR
Niestety, aż nazbyt wyraźnie słychać ten,,wzrost wpływów z reklam


Zgodnie z ustawą stacje radiowe mogą emitować maksymalnie 12 minut reklam w godzinie, od lat w największych sieciach są wypchane po brzegi. Więcej już się niestety nie da. Co do treści reklam, nadawcy szczególnie na to nie wpływają, z prostej przyczyny - nie będą sobie odbierać chleba. Trzeba pisać skargi na konkretne reklamy do rady etyki, może pomoże... ;)
3 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing