SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tomasz Machała: Notatka prasowa nie musi być poprawna jak list na zjazd PZPR

- Informacja prasowa ma 108 lat historii. Pierwsza została wysłana w 1906 roku. Czy to oznacza, że miejsce komunikatu PR jest na cmentarzu? Absolutnie nie. Czy wiek już jest emerytalny? Niekoniecznie - pisze Tomasz Machała, dyrektor zarządzający i redaktor naczelny naTemat.pl.

Każda firma ma informacje do przekazania klientom. Klienci są zainteresowani nowymi produktami, markami które znają, ciekawymi zjawiskami. Jest więc zarówno podaż, jak i popyt. Powinno działać idealnie. Dlaczego tak nie jest? Z kilku powodów. Zamknij oczy i odpowiedz na pytanie, co widzisz na hasło „notka prasowa”. Ja widzę nudną e-mailową bułę, wysyłaną do wszystkich z listy adresowej, najczęściej z leadem w stylu: Dnia XXX odbyła się... Widzę tekst, który nie jest żadną opowieścią o marce, ale wymęczonym komunikatem, tysiąc razy poprawianym przez dział komunikacji firmy tak, że stał się, no właśnie, niestrawną bułą.

W naTemat kasujemy błyskawicznie jakieś 97 proc. wysyłanych do nas informacji. Notkom prasowym dajemy dokładnie takie same szanse, jakie czytelnicy dają tekstom w internecie - jeśli w kilka sekund nie zwróci uwagi, klikamy w coś innego. Podstawowe błędy to myślenie o notatce, jak o liście na zjazd PZPR - musi być poprawnie i bezpiecznie. Długość nie jest moim zdaniem żadnym kryterium. Kryterium jest „mind set” piszącego.

Komunikacja korporacyjna ma wielką przyszłość, ale: musi śmiało wejść w XXI wiek, korzystać z korzyści technologii, łączyć mailing, SEO, kanały społecznościowe, YouTube z płatnymi rozwiązaniami. My w naTemat mamy usługę BrandVoice dla tych firm, które chcą publikować komunikaty prasowe bezpośrednio na stronie głównej magazynu. Bardzo ważne jest też targetowanie notatek PR do odpowiednich odbiorców, powinno powstawać kilka wersji tekstu - w zależności do kogo wysyłamy, można tworzyć internetowe landing page zamiast prostego mailingu.

Technologia daje ogromne możliwości. Czas najwyższy, by notatka prasowa zaczęła z nich korzystać.


Tomasz Machała, prezes naTemat.pl i Mamadu.pl

Dołącz do dyskusji: Tomasz Machała: Notatka prasowa nie musi być poprawna jak list na zjazd PZPR

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janek znawca czytanek
Zgadzam się z Tomaszem w 100 %. Wyróżnij się albo zgiń - ta zasada już dawno egzystuje w PRze w USA. U nas nadal dostaje się bełkot super kwantum. Do tego błędy językowe, raz w 1 os. lp, raz strona bierna... Ja nie wiem kto to redaguje w tych firmach, ale jakość PR w PL jest po prostu żenująco niska.
0 0
odpowiedź
User
Wartynurt
Panie Machała czy pan pisał listy na zjazd PZPR? Coś mi się zdaje że jest pan zbyt młody aby ponad 25 lat wstecz pisał pan takie"wypracowania".Dobrze jest pisać i nie ośmieszać się. Dla czytelnika jak i słuchacza notatka prasowa powinna być napisana zrozumiałym językiem bez wtrąceń obcojęzycznych-chyba że te wyrażenia będą przetłumaczone.Opisywać fakty a nie mity i znów chyba o opisywanie mitów chodzi to co innego.Pozdrawiam.
0 0
odpowiedź
User
prowincjusz
Mind set? Very podoba mi się ten way of wypowiedzi. Jest światowo.
0 0
odpowiedź