SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Twój Styl”, „Tele Tydzień”, „Party” i „Gala” więcej z reklam - w dół „Newsweek”, „Wprost” i „Polityka” (TOP 10)

W pierwszej połowie br. cennikowe wpływy reklamowe magazynów były minimalnie niższe niż rok wcześniej. Po 30 proc. więcej niż rok wcześniej zarobiły „Twój Styl” i „Tele Tydzień”, o ponad 20 proc. więcej - „Party” i „Gala”, za to spore spadki zanotowały „Newsweek Polska”, „Wprost” i „Polityka”.

<!-- 0.5092s -->

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że od tycznia do czerwca br. magazyny cennikowo zarobiły z reklam (bez autopromocji) 1,383 mln zł. To o 2,1 mln zł, czyli 0,15 proc. mniej niż rok wcześniej.

Przy czym według szacunków domu mediowego Starlink za I kwartał br. rzeczywiste wpływy reklamowe magazynów nie tylko są znacznie niższe od cennikowych (wyniosły 120,3 mln zł), lecz również wyraźnie zmalały w skali roku - o 16,3 proc. (zobacz szczegóły). Natomiast zdaniem analityków ZenithOptimedia Group w całym br. wartość reklam w magazynach zmniejszy się aż o 21 proc. (przeczytaj o tym więcej).

Cennikowo w I połowie br. zdecydowanie największe wzrosty przychodów reklamowych zanotowały liderujące pod tym względem „Twój Styl” i „Tele Tydzień” (oba magazyny należą do Wydawnictwa Bauer). Pierwszy zarobił o 30,3 proc. (czyli 17,9 mln zł) więcej niż rok wcześniej, a drugi - o 32 proc. (czyli 15,2 mln zł) więcej.

>>> Tygodniki telewizyjne z mniejszą sprzedażą, „Tele Tydzień” liderem

Cennikowe wpływy reklamowe „Party” (Edipresse Polska) wzrosły w skali roku o 22,9 proc. (czyli 7,2 mln zł), a „Gali” (G+J Polska) - o 22,2 proc. (5,2 mln zł). Z kolei „Flesz” (Edipresse Polska) w skali roku zyskał na reklamach 18,3 proc. (4,7 mln zł), „Claudia” (G+J Polska) - 17,1 proc. (4,8 mln zł), a „Viva!” (Edipresse Polska) - 10,8 proc. (5,4 mln zł).

Jako jedyne z czołowej dziesiątki, spadki cennikowych przychodów reklamowych zanotowały tygodniki opinii. „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił mniej o 7 proc. (czyli 4,7 mln zł) niż rok wcześniej, „Wprost” (PMPG) - o 22,3 proc. (13,2 mln zł), a „Polityka” (Polityka Spółdzielni Pracy) - o 25,5 proc. (10,7 mln zł).

>>> „Gość Niedzielny” liderem tygodników opinii przed „Newsweekiem” i „Polityką”

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI.2013

I-VI.2012

Twój Styl

76 915 304 zł

59 030 096 zł

Tele Tydzień

62 901 420 zł

47 665 139 zł

Newsweek Polska

62 308 765 zł

67 030 206 zł

Viva!

55 759 663 zł

50 300 253 zł

Wprost

46 040 665 zł

59 263 773 zł

Party

38 529 927 zł

31 345 037 zł

Claudia

32 952 735 zł

28 136 075 zł

Polityka

31 180 600 zł

41 847 273 zł

Flesz

30 540 838 zł

25 819 439 zł

Gala

28 760 155 zł

23 524 523 zł

monitorowane tytuły razem

1 383 440 054 zł

1 385 506 448 zł

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl”, „Tele Tydzień”, „Party” i „Gala” więcej z reklam - w dół „Newsweek”, „Wprost” i „Polityka” (TOP 10)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gori
tygodniki opinii już sie nie otrzepią z tego spadku. to jest ta sama scieżka jaką idą dzienniki.
11 10
odpowiedź
User
Zbee
Lewackie tygodniki tracą pieniądze i wpływy. To cieszy oraz pozytywnie nastraja na nowy tydzień.
15 15
odpowiedź
User
ATROM
A gdzież są prawicowe (przepraszam, "patriotyczne") tygodniki? Nie ma ich w top 10? Nic dziwnego, same skoki nie zapewnią wysokich wpływów z reklam...
14 14
odpowiedź
User
myszka miki
Jak Gala pozbyła się izy Bartosz autorki książki o losach katarzyny waśniewskiej i reklamy są !
9 9
odpowiedź
User
Nick
Za Bartosz było co czytać w Gali, teraz to Party i Show w jednym. A są plotki, że obecna naczelna zaraz poleci bo sprzedaż spada.
8 8
odpowiedź